Jumaat, 30 Oktober 2009

tempat jatuh

emmm... bila ziarah kengkawan punya blog, tengok ...

banyak menda menjadi bualan
ada crita semasa
ada crita keluarga
ada crita bangsa
ada crita sengsara
ada crita ria
ada segala-galanya.
video
meriahnya dunia dengan seluruh perasaan
gembira kecewa
suka duka
bahagia derita
bersatu dalam jiwa
tak terungkap dengan kata-kata

cukuplah wajah jadi cerminan
senyum
ketawa
murung
menangis

ke manakah sudahnya
segala yang terhimpun ini...

11 orang adijauhari:

tinta kasturi berkata...

semuanya dipotong2 halus
ditabur atas mangkuk atau pinggan
disiram kuah kacang..

menjadilah ia rojak kehidupan

disuap
dimakan
dikunyah
ditelan
diasimilasi

menjadilah ia zat2 untuk tubuh berkembang

matang!

Cikgu Jang .. berkata...

Itulah istemewanya ada blog ni....ada tempat nak kite nulis, nok pulak kalau nulis bab yg sensitif lagilah cepat org tahunya...
Koi ikut dan aje ape koi nok tulis....deraslah datang purun ni, boleh koi belanja awok ngeteh....hehehe

LIPISLADY berkata...

Sallam, cemomoi, yee..dunia ini penuh dengan cerita, bermacam cerita...dan pelakun cerita itu adalah kita...

CakLam berkata...

Kenangan lalu menyedarkan kita tentang sejarah silam kita dan masa hadapan kita...

tinta kasturi berkata...

indahnya dunia bermacam warna
bosan dan kusam andai satu warna

kumpulkan semua gembira, suka, duka, bahagia, derita

potongkan halus2,
simbahkan kuah kacang,
merojaklah dia dgn nama khusus..
rojak kehidupan

Makanlah ia,
dikunyah2, diasimilasi,
yg baik diserap menjadi otot,
yg tak baik buangkan sahaja, melalui tinja atau urin,

himpunan itu kelak mematang nafsi
menelusuri lorong sempit kehidupan

**

tetiba rasa macam nak makan rojak pula

cemomoi berkata...

kalu dah bercampur-aduk tentulah rojak, dalam rojak pon ada mcm2 rojak mamak, rojak petis, rojak buah dan tah hapa2 rojak lagi. dalam rojak kehidupan, ada ketawa ada nangis... yang peliknya dalam tangis pon ada mcm2 nangis sedih dan nangis gembira... kompleks tul la idop ni ye kasturi

cemomoi berkata...

btui2 itu cekgu jang, koi dulu nulih dalam deri je, lpaih tu koi buat dalam biografi udah ada blog ni koi balun le nak cughoh perasaan dan prasan... nunggu koi ke purun lambat le... koi lalu je kat bera bila nok ke tmeloh... tima kasih le atas jemputan ngeteh tu

cemomoi berkata...

koi nyinggah ke lipislady tengok gambo kubur... memang pelakon tu kita... tapi sedeynya mcm entri koi selut hayat (ogos09) kebanyakan pelakonnya dah pergi meninggalkan kita

cemomoi berkata...

cik lam.. pesan orang 'menyusur akar sejarah membentuk jati diri'. teringat koi kat motto dalam majalah sekolah dulu2 'toleh ke belakang untuk tengok hari depan'

LanaBulu berkata...

Boleh..buat film nih..
tahniah..
Kenangan mengusik jiwa..

cemomoi berkata...

lanabulu... ada gak g kusus editing filem dulu, saja nambah pengetahuan

pilihan

Melayu Hebat: kita genius la

siri tajuk tu pon dah menjadikkan sesetengah orang melayu rasa jelek - malu nak ngaku apatah lagi nak bangga dengan kemelayuannya. takpe, tu...

rodong