Sabtu, 26 November 2011

rupanya hijrah selama-lamanya

kerana lidahku malu untuk berbicara tentang hijrah, maka ia hanya mampu mengungkap rasa:

titik. noktah.

pegang syahadah
kuat ibadah
nescaya kita tak rebah
...

aku tak kesah
tak mau resah
tak mau gelisah
apa lagi gundah
idop tak semenggah
idop rasa tak sudah

aku tau payah
nak kita berubah
aku sedar susah
nak kita berhijrah
jadik aku pasrah

dek kita lain arah
kau ke eropah
kau ingin menongkah
dek kita beza kiblah
aku ingin ke mekah
aku susun langkah
...
pilih kaabah

(10oktober2011)

innalillahi wa inna ilaihi raji'un, baru je dapat perkhabaran nenek aku telah kembali ke rahmatullah petang tadi... nak kena ke melaka la nampaknya ni

35 orang adijauhari:

akuanakpahang berkata...

Salam selamat menyambut maal hijrah.. semoga semuanya diberkatinya jua amin.

Abd Razak berkata...

Assalamualaikum...

Innalillahi wa inna ilaihi raji'un

Moga berhijrahnya nenek saudara kembali kepada Allah, mendapat keampunan segala dosanya...

Takziah buat saudara..

Kazman & Sue berkata...

Innalillahi wa inna ilaihi raji'un...
Kami ucapkan takziah di atas kematian nenek.... semoga roh dicucuri rahmat...jalan hati2x yeee...

Woofer Storm berkata...

salam..

innalillahi wa inna ilaihi raji'un, takziah..semoga arwah ditempatkan dikalangan orang beriman...amin3

Kazman & Sue berkata...

Innalillahi wa inna ilaihi raji'un


kami ucapkan salam takziah dari kami sekeluarga...

baliki melaka jalan hati2x....

azieazah berkata...

Salam takziah atas pemergian nenek..

Jemputan khas:
Pertemuan Blogger 18 Dis: Jemputan Istimewa

@xiiinam berkata...

Salam Maal Hijrah.

***Terima kasih kerana menyokong entri ckLah yang lalu...

L berkata...

innalillah... ht2 k..=)

jom baca..

http://lolz-l.blogspot.com/2011/11/pandai-sangat-dah-kan.html

Nida berkata...

Al-Fatihah.. moga rohnya dicucuri rahmat Ilahi. Takziah buat tuan cemomoi sekeluarga.

Nida berkata...

p/s: Blog Nida akan bertukar dari radinsah.blogspot.com ke http://ucualong.com

zulkbo berkata...

Salam...

Innalillahi wa inna ilaihi raji'un..
dah tiba masanya nenek saudara..semoga ditempatkan di kalangan solehah

Nafisa81 berkata...

Innalillahi wa inna ilaihi raji'un..

munna berkata...

Al-Fatihah buat arwah...dan salam takziah buat cemomoi sekeluarga...

salam Maal Hijrah juga

Ati Masrif berkata...

al-fatihah buat arawah nenek

insyaallah nak ke melaka
juga hujung minggu ni

sahromnasrudin berkata...

al fatihah utk arwah...semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan di kalangan golongan solihin dan siddiqin

Tea berkata...

Kita juga pasti akan ke sana.... Salam maal hijrah..

Ummul kitab untuk arwah... Moga ditempatkan di kalangan mereka yang beriman...

Anaa berkata...

titik. noktah. fullstop. period. cukup. moh kita jalan pelan2, supaya tak rebah..

Anaa berkata...

Innalillahi wainnailaihiraji`un.. nenek orang melaka ke?

wahida berkata...

al fatihah...

semoga rohnya ditempatkan bersama org2 yg beriman...amin...

pena rozie berkata...

Salam Maal Hijrah

cemomoi berkata...

assalamualaikum tema-teman semua:

tima kasih atas doa dan ucapan balasungkawa tersebut... semoga doa kita untuk muslimin dan muslimat yang mendahului kita berbahagia di sisi Allah dimakbulkan

noorlara berkata...

Assalamualaikum,

Insyaallah rohnya dalam rahmat Allah dan didalam golongan roh yg beriman

ashrafi berkata...

Assalamualaikum.

Maaf terlewat singgah di sini. Salam tahun baru Islam. salam takziah juga dan semoga roh nenek mendapat keampunan serta rahmat dari-Nya. Amin, amin Ya Allah.

Werdah berkata...

Assalamu'alaikum cemomoi

Baru dapat datang sini.. didoakan agar arwah nenek ditempatkan oleh Allah SWT ke dalam golomgan orang-orang yang diampuni segala dosa dan diredhaiNYA.. amin

LIPISLADY berkata...

Sallam cemomoi,

Lama betul tak menjenguk kesini,
semuga sihat sejahtera selalu.

MulutPayau berkata...

Assalmualaikum Cemomoi...
Salam Maal Hijrah (maaf terlewat)

Al-fatihah utk arwah nenek dan takziah utk keluarga cemomoi...

Jang .. berkata...

Salam....semoga tahun baru, imej baru, azam baru dan peragai pun baru yak....jadi lebih baik. Utk kita sesama...

zaty luvlianncezzz berkata...

salam takziah!

Jum hayati di sini (^o^)
movie melayu jangan sampai jadi sampah

RAWSHADE berkata...

Ucapan takziah diucapkan buat tuan blog ini...

Cik SHiNJU berkata...

Al-fatihah...
Semoga roh Allahyarhamah ditempatkan di kalangan hamba2 yang beriman...

maCy berkata...

alfatihah..

Kakzakie berkata...

Tertinggal bas...
hijrah nenek kekal di sana
moga amal yg ada diterima Nya
alfatihah buat aruah nenek...

sahromnasrudin berkata...

assalamualaikum..

dimana tuan hamba berada??? lamanya menyepi..

segera kembali ya

Yastro berkata...

Semoga roh arwah ditempatkan dikalangan org2 islam yg beriman dan beramal soleh...insyaallah.

pena rozie berkata...

Al-fatihah...

pilihan

Melayu Hebat: kita genius la

siri tajuk tu pon dah menjadikkan sesetengah orang melayu rasa jelek - malu nak ngaku apatah lagi nak bangga dengan kemelayuannya. takpe, tu...

rodong