Sabtu, 26 November 2011

rupanya hijrah selama-lamanya

Post oleh : budak cemomoi | Rilis : 9:03:00 PTG | Series :
kerana lidahku malu untuk berbicara tentang hijrah, maka ia hanya mampu mengungkap rasa:

titik. noktah.

pegang syahadah
kuat ibadah
nescaya kita tak rebah
...

aku tak kesah
tak mau resah
tak mau gelisah
apa lagi gundah
idop tak semenggah
idop rasa tak sudah

aku tau payah
nak kita berubah
aku sedar susah
nak kita berhijrah
jadik aku pasrah

dek kita lain arah
kau ke eropah
kau ingin menongkah
dek kita beza kiblah
aku ingin ke mekah
aku susun langkah
...
pilih kaabah

(10oktober2011)

innalillahi wa inna ilaihi raji'un, baru je dapat perkhabaran nenek aku telah kembali ke rahmatullah petang tadi... nak kena ke melaka la nampaknya ni

google+

linkedin

35 orang adijauhari

Tulis orang adijauhari
avatar
26 November, 2011 21:56

Salam selamat menyambut maal hijrah.. semoga semuanya diberkatinya jua amin.

Reply
avatar
Abd Razak
Admin
26 November, 2011 21:57

Assalamualaikum...

Innalillahi wa inna ilaihi raji'un

Moga berhijrahnya nenek saudara kembali kepada Allah, mendapat keampunan segala dosanya...

Takziah buat saudara..

Reply
avatar
Kazman & Sue
Admin
27 November, 2011 00:31

Innalillahi wa inna ilaihi raji'un...
Kami ucapkan takziah di atas kematian nenek.... semoga roh dicucuri rahmat...jalan hati2x yeee...

Reply
avatar
Woofer Storm
Admin
27 November, 2011 02:46

salam..

innalillahi wa inna ilaihi raji'un, takziah..semoga arwah ditempatkan dikalangan orang beriman...amin3

Reply
avatar
Kazman & Sue
Admin
27 November, 2011 09:30

Innalillahi wa inna ilaihi raji'un


kami ucapkan salam takziah dari kami sekeluarga...

baliki melaka jalan hati2x....

Reply
avatar
azieazah
Admin
27 November, 2011 12:18

Salam takziah atas pemergian nenek..

Jemputan khas:
Pertemuan Blogger 18 Dis: Jemputan Istimewa

Reply
avatar
@xiiinam
Admin
27 November, 2011 18:29

Salam Maal Hijrah.

***Terima kasih kerana menyokong entri ckLah yang lalu...

Reply
avatar
L
Admin
27 November, 2011 20:49

innalillah... ht2 k..=)

jom baca..

http://lolz-l.blogspot.com/2011/11/pandai-sangat-dah-kan.html

Reply
avatar
Nida
Admin
28 November, 2011 15:53

Al-Fatihah.. moga rohnya dicucuri rahmat Ilahi. Takziah buat tuan cemomoi sekeluarga.

Reply
avatar
Nida
Admin
28 November, 2011 15:53

p/s: Blog Nida akan bertukar dari radinsah.blogspot.com ke http://ucualong.com

Reply
avatar
zulkbo
Admin
28 November, 2011 17:30

Salam...

Innalillahi wa inna ilaihi raji'un..
dah tiba masanya nenek saudara..semoga ditempatkan di kalangan solehah

Reply
avatar
Nafisa81
Admin
29 November, 2011 12:27

Innalillahi wa inna ilaihi raji'un..

Reply
avatar
munna
Admin
29 November, 2011 13:07

Al-Fatihah buat arwah...dan salam takziah buat cemomoi sekeluarga...

salam Maal Hijrah juga

Reply
avatar
Ati Masrif
Admin
29 November, 2011 22:24

al-fatihah buat arawah nenek

insyaallah nak ke melaka
juga hujung minggu ni

Reply
avatar
30 November, 2011 09:00

al fatihah utk arwah...semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan di kalangan golongan solihin dan siddiqin

Reply
avatar
Tea
Admin
30 November, 2011 09:12

Kita juga pasti akan ke sana.... Salam maal hijrah..

Ummul kitab untuk arwah... Moga ditempatkan di kalangan mereka yang beriman...

Reply
avatar
Anaa
Admin
30 November, 2011 14:48

titik. noktah. fullstop. period. cukup. moh kita jalan pelan2, supaya tak rebah..

Reply
avatar
Anaa
Admin
30 November, 2011 14:59

Innalillahi wainnailaihiraji`un.. nenek orang melaka ke?

Reply
avatar
wahida
Admin
30 November, 2011 16:12

al fatihah...

semoga rohnya ditempatkan bersama org2 yg beriman...amin...

Reply
avatar
cemomoi
Admin
01 Disember, 2011 12:08

assalamualaikum tema-teman semua:

tima kasih atas doa dan ucapan balasungkawa tersebut... semoga doa kita untuk muslimin dan muslimat yang mendahului kita berbahagia di sisi Allah dimakbulkan

Reply
avatar
noorlara
Admin
01 Disember, 2011 21:34

Assalamualaikum,

Insyaallah rohnya dalam rahmat Allah dan didalam golongan roh yg beriman

Reply
avatar
ashrafi
Admin
02 Disember, 2011 09:03

Assalamualaikum.

Maaf terlewat singgah di sini. Salam tahun baru Islam. salam takziah juga dan semoga roh nenek mendapat keampunan serta rahmat dari-Nya. Amin, amin Ya Allah.

Reply
avatar
Werdah
Admin
02 Disember, 2011 10:09

Assalamu'alaikum cemomoi

Baru dapat datang sini.. didoakan agar arwah nenek ditempatkan oleh Allah SWT ke dalam golomgan orang-orang yang diampuni segala dosa dan diredhaiNYA.. amin

Reply
avatar
LIPISLADY
Admin
02 Disember, 2011 18:22

Sallam cemomoi,

Lama betul tak menjenguk kesini,
semuga sihat sejahtera selalu.

Reply
avatar
MulutPayau
Admin
03 Disember, 2011 01:41

Assalmualaikum Cemomoi...
Salam Maal Hijrah (maaf terlewat)

Al-fatihah utk arwah nenek dan takziah utk keluarga cemomoi...

Reply
avatar
Jang ..
Admin
03 Disember, 2011 19:23

Salam....semoga tahun baru, imej baru, azam baru dan peragai pun baru yak....jadi lebih baik. Utk kita sesama...

Reply
avatar
RAWSHADE
Admin
06 Disember, 2011 10:42

Ucapan takziah diucapkan buat tuan blog ini...

Reply
avatar
Cik SHiNJU
Admin
09 Disember, 2011 08:50

Al-fatihah...
Semoga roh Allahyarhamah ditempatkan di kalangan hamba2 yang beriman...

Reply
avatar
Kakzakie
Admin
17 Disember, 2011 11:03

Tertinggal bas...
hijrah nenek kekal di sana
moga amal yg ada diterima Nya
alfatihah buat aruah nenek...

Reply
avatar
23 Disember, 2011 16:24

assalamualaikum..

dimana tuan hamba berada??? lamanya menyepi..

segera kembali ya

Reply
avatar
Yastro
Admin
29 Disember, 2011 13:49

Semoga roh arwah ditempatkan dikalangan org2 islam yg beriman dan beramal soleh...insyaallah.

Reply