Rabu, 13 Disember 2017

tipon kang asik saloh tafsir jee


Selasa, 12 Disember 2017

, ,

andai kutahu...

muammar gaddafi dah mati... aku cuma baru rasa macam setengah mati.

dah selesai program aku kat central market semalam, senang sikit ati. tapi peristiwa sehari seblomnya seolah-olah macam la aku nak lari dari belenggu masalah nak setelkan projek tu.

cam biasa, masuk opis ingat nak g sarapan tapi member baik tak kelihatan. so bio dulu le... tetiba sakit menangkap bahagian belakang pinggang, seblom perut ikut sakit semacam. ni bahana crita pasal doktor dalam n3 seblom ni ke? ketulahan! dalam mamai berjalan, aku beli seracik buah dengan air mineral untuk alas perut tapi tak bule telan banyak bila perut macam nak terbelah. terasa cam ada bonjolan yang sedang menekan. sudahnya aku bergolek kat tepi kerusi bawah meja. untung je ada sorang kawan yang kebetulan masuk dan terus panggil member lain untuk bantu.

perjalanan pagi ke hkl memang stended dengan jammed. aku dah bergulung-gulung menahan sakit. terlintas kat sorang kawan sekelas masa tingkatan 3 yang meninggal, dengo crita kerana sakit dalam perut. aku pon istighfar bebanyak kot aku juga sedang dalam perjalanan ke arah itu. dah dekat hospital, akhirnya aku muntah. cuma satu je, walau kesakitan tak tertahan fikiran aku masih waras untuk menunggu satu lagi petanda sama ada aku dah nak mati ke tak ni (sambil mengingat dosa yang banyak). aku blom nampak orang yang kita kasihi yang dah lama mati datang melambai-lambai ke arah kita. itu le senjata terakhir setan untuk menyesatkan kita.

uiiii, rupanya sakit kena cucuk untuk masukkan air bateri dalam badan kita heh! bahu sengal semacam bila kena enjet ubat tahan sakit. dan alhamdulillah, hari ni semakin sehat dan Allah masih bagi ruang untuk menjadi muslim terbaik dari hari seblomnya... moga-moga begitu selayaknya.

pssst: walopon dapat mc dua hari, tetap keja. lagipon tayah punch, jadik tayah le aku kotorkan dan pecahkan rekod selama keja dekat 15 tahun ni dengan menghantar mc tu.

(copy dari klip member n tacap sikit-sikit)


* heh kawan aku bebel ni le rupa orang tak pnah dok wad

Rabu, 15 November 2017

Selasa, 3 Oktober 2017

Khamis, 4 Mei 2017

,

pendustaan ialah tanda hampirnya kiamat

Banyaknya sifat bohong, pendeknya waktu, dekatnya jarak-jarak antara pasar-pasar." - Riwayat Bukhari

Khamis, 27 April 2017

Isnin, 13 Mac 2017

Khamis, 9 Mac 2017

Rabu, 8 Mac 2017

Rabu, 1 Mac 2017

Isnin, 23 Januari 2017

Khamis, 19 Januari 2017

Jumaat, 13 Januari 2017

Jumaat, 6 Januari 2017