Isnin, 3 Januari 2011

bila kena penyakit ni payah sikit nak ubat

Post oleh : budak cemomoi | Rilis : 9:00:00 PG | Series :
amboih! kalu boleh melombong permata camni, maunya dah kaya aku... tapi aku hanya melombong taik mata hari-hari camana nak kaya!



dah! daripada berangan... baik g buat keja...


Maksudnya : “Ya Allah ya Tuhan kami, sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada keluh kesah dan duka cita, aku berlindung kepada-Mu dari lemah kemahuan dan malas, aku berlindung kepada-Mu daripada sifat penakut dan kedekut, aku berlindung kepada-Mu daripada tekanan hutang dan kezaliman manusia.”

google+

linkedin

33 orang adijauhari

Tulis orang adijauhari
avatar
azieazah
Admin
03 Januari, 2011 11:23

Berangan dulu.. pastu pasang impian, pastu azam..

ntah betul ke idak step tu.

then usaha...

Pastu bila berjaya, jangan lupa belanja kengkawan! hahahaa

Reply
avatar
Werdah
Admin
03 Januari, 2011 11:28

Salam cemomoi

Sukar nak bayangkan bagaimana rasanya bila keluar kristal daraipada mata.. tentu sakit dan tak selesa..

Reply
avatar
relevan
Admin
03 Januari, 2011 11:50

Jadi tokey lombong..buleh kaya raya ..hehe!

Reply
avatar
03 Januari, 2011 11:51

Mmg best yak.. intan ker abender te?

Reply
avatar
mekchu
Admin
03 Januari, 2011 12:42

berangan tu kan free.. ehehe..

Reply
avatar
ikan emas
Admin
03 Januari, 2011 12:46

poh kiri
puh kanan..


cuba pegi kat bukit besi..

banyak taik besi..

mana tau kot ada lagi saki baki...

kaya kiter !

Reply
avatar
Cik SHiNJU
Admin
03 Januari, 2011 13:10

Salam..

Kesimpulannya,nk senang kena rajin usaha...jgn berangan semata2...baikkk

Reply
avatar
munna
Admin
03 Januari, 2011 13:29

dah.. dah.. jangan nak berangan je... awal2 tahun baru.. semangat2

Reply
avatar
zulkbo
Admin
03 Januari, 2011 13:45

salam..
macam2 tu..
kurniaan Allah jua..
tak biasa pulak koi
nengok mende nih

Reply
avatar
03 Januari, 2011 14:20

assalamualaikum..bagus doa ini..ia melindungi kita dari hutang piutang...trime kasih ya

Reply
avatar
03 Januari, 2011 15:35

salam.....kaya kalau bahagia tak pa...

Reply
avatar
Nur -al- Ain
Admin
03 Januari, 2011 15:40

terime kasih doa ni ;)

Reply
avatar
03 Januari, 2011 16:33

Amin...amin untuk setiap kali doa itu dilafaz...

Reply
avatar
Abd Razak
Admin
03 Januari, 2011 17:27

Assalamualaikum...

Kalau berangan kemudian diusahakan bersungguh-sungguh ok kan!

Reply
avatar
Mohamad
Admin
03 Januari, 2011 20:35

Harap-harap jangan lah terjadi seperti cerita angsa bertelur emas akibat tamak haloba manusia...

Semoga budak tersebut dilindungi..

Reply
avatar
manna_salwa
Admin
03 Januari, 2011 23:23

hehe~
tq share2 ea uncle.

achoo~ selseme lg...

Reply
avatar
Kamsiah
Admin
04 Januari, 2011 10:55

berangan senang...tak payah kelaur duit,tak payah usaha...nak jadikannya kenyataan tu yg payah..

Reply
avatar
NICK IRFAN
Admin
04 Januari, 2011 23:02

keje dulu bru berangan... hehehe

Reply
avatar
05 Januari, 2011 10:42

alhamdulillah; ada kerja dan ada gaji..


kan ?

Reply
avatar
n@jwamz
Admin
05 Januari, 2011 15:38

x salah berangan...berangan jae...mane tau jd kenyataan...hehehe
x mustahil kan sis heeee :)
i love berangan...harharhar

Reply
avatar
Sham
Admin
05 Januari, 2011 22:27

insan terpilih je tu...

Reply
avatar
Mimi Jazman
Admin
06 Januari, 2011 11:57

doa dalam mathurat kan?? bagus.. suka doa ni!!

Reply
avatar
Kakzakie
Admin
06 Januari, 2011 13:31

Dulu ada cerita gadis boleh keluarkan butiran kaca dari celah-0celah jari...

Sebenarnya kalau Allah nak buat "Kunfayakun" jadilah... maka akan jadilah ia.

Reply
avatar
si para para
Admin
06 Januari, 2011 13:47

kalau keluar ems ok jugak tu kan..
tapi kalau sakit baik pg jumpa pakar..


berangan dulu baru ada masa depan..hehe

Reply
avatar
anyss
Admin
07 Januari, 2011 01:40

Salam,
Berangan x payah bayar, tp kalau lebih2 semua keja tak jadi

Jom join;
Kontes Cerita Paling Lawak sedunia

Reply
avatar
Aanas
Admin
07 Januari, 2011 09:47

Salam tuan cemomoi,
terkekek baca komen orang.. macam2.. koi suka gak berangan tapi idok ada masa nak berangan.. apa pun, doa yang sungguh bagus.. pernah gak dengar dr. Fatma Zahra kata ayat 26-27 surah Ali-Imran pun boleh diamalkan sebagai doa untuk mudah bayar utang..

p/s: sarat sarat jugak, blogging blogging gak.. kehkeh.

Reply
avatar
NICK IRFAN
Admin
07 Januari, 2011 14:47

ha! bru boleh tgk video ni... mmg menyeramkan x luka plak mata dia?

Reply
avatar
Nida
Admin
07 Januari, 2011 17:57

Biarlah tidak ada kuasa luar biasa dari hidup tidak seperti biasa...

Reply
avatar
ummu
Admin
08 Januari, 2011 01:54

salam cemomoi
mesti sakit,kan...

Reply
avatar
cemomoi
Admin
08 Januari, 2011 20:57

assalamualaikum:

kak azie: yang last tu tak tahan tu

kak werdah: berat mata memandang, sakit lagi mata dia yang kluo kristal tu

relevan: lombong apa yang ada lagi la ni...

endiem: hebatnya kuasa Allah

akuanakpahang: bule buat batu cincin tu

mekchu: sibbaik takde yang nak kenakan cukai brangan

ikan emas: heh, taik besi kalu ada pon mujur le

cik shinju: baik le cekguuuu

munna: kalu dah azam lama tak setel tu yang lemah je semangat tu

zulkbo: koi pon seriau nengoknya

sahrom: harap kita tak dibelenggu hutang nanti jadi hamba orang

alimaz: slalunya orang dok anggap gitu

ain: moga dapat kita amalkan nanti kita selamat dari kesusahan idop

ckLah: amin ya rabbal 'alamin

abd razak: angan-angan yang terlaksana... mesti seronok

cekgu mohamad: moga Allah lindungi idop kita

macy: adik bradik taik mata kot

manna_salwa: jangan minum air batu ujan ni

kamsiah: tu yang tak kaya tu

nick irfan: jangan brangan time keja, tak siap la gayanya

azrina: cukup bulan tunggu depan atm

n@jwamz: anak dara tak elok brangan nanti dapat laki tua macam pakcik ni heeee (tapi hensem lagi)

sham: susah juga kalu pelik daripada orang lain

mimi: a'ha nabi baca pagi dan petang doa ni

kak zakie: dunia akhir zaman, banyak beno kejadian pelik untuk peringatan kita

anyss: tak bayo pon bule miskin kalu banyak ngat berangan dari berusaha

aanas: tima kasih menambahkan info

heidi shafiq: camana la rasanya tu... kalu sakit taknak le

nida: hee jadi orang biasa-biasa lebih baik daripada jadik orang luar biasa... jangan buat perangai diluarkebiasaan dah le

ummu: tak tau la menda budak tu rasa...

Reply