Isnin, 3 Januari 2011

bila kena penyakit ni payah sikit nak ubat

amboih! kalu boleh melombong permata camni, maunya dah kaya aku... tapi aku hanya melombong taik mata hari-hari camana nak kaya!



dah! daripada berangan... baik g buat keja...


Maksudnya : “Ya Allah ya Tuhan kami, sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada keluh kesah dan duka cita, aku berlindung kepada-Mu dari lemah kemahuan dan malas, aku berlindung kepada-Mu daripada sifat penakut dan kedekut, aku berlindung kepada-Mu daripada tekanan hutang dan kezaliman manusia.”

33 orang adijauhari:

azieazah berkata...

Berangan dulu.. pastu pasang impian, pastu azam..

ntah betul ke idak step tu.

then usaha...

Pastu bila berjaya, jangan lupa belanja kengkawan! hahahaa

Werdah berkata...

Salam cemomoi

Sukar nak bayangkan bagaimana rasanya bila keluar kristal daraipada mata.. tentu sakit dan tak selesa..

relevan berkata...

Jadi tokey lombong..buleh kaya raya ..hehe!

endiem berkata...

subhanallah..

akuanakpahang berkata...

Mmg best yak.. intan ker abender te?

mekchu berkata...

berangan tu kan free.. ehehe..

ikan emas berkata...

poh kiri
puh kanan..


cuba pegi kat bukit besi..

banyak taik besi..

mana tau kot ada lagi saki baki...

kaya kiter !

Cik SHiNJU berkata...

Salam..

Kesimpulannya,nk senang kena rajin usaha...jgn berangan semata2...baikkk

munna berkata...

dah.. dah.. jangan nak berangan je... awal2 tahun baru.. semangat2

zulkbo berkata...

salam..
macam2 tu..
kurniaan Allah jua..
tak biasa pulak koi
nengok mende nih

sahromnasrudin berkata...

assalamualaikum..bagus doa ini..ia melindungi kita dari hutang piutang...trime kasih ya

Alimaz-Kembara Terasing berkata...

salam.....kaya kalau bahagia tak pa...

Nur -al- Ain berkata...

terime kasih doa ni ;)

ckLah@xiiinam berkata...

Amin...amin untuk setiap kali doa itu dilafaz...

Abd Razak berkata...

Assalamualaikum...

Kalau berangan kemudian diusahakan bersungguh-sungguh ok kan!

Mohamad berkata...

Harap-harap jangan lah terjadi seperti cerita angsa bertelur emas akibat tamak haloba manusia...

Semoga budak tersebut dilindungi..

maCy berkata...

apetu?

manna_salwa berkata...

hehe~
tq share2 ea uncle.

achoo~ selseme lg...

Kamsiah berkata...

berangan senang...tak payah kelaur duit,tak payah usaha...nak jadikannya kenyataan tu yg payah..

NICK IRFAN berkata...

keje dulu bru berangan... hehehe

a.z.r.i.n.a.03.07 berkata...

alhamdulillah; ada kerja dan ada gaji..


kan ?

n@jwamz berkata...

x salah berangan...berangan jae...mane tau jd kenyataan...hehehe
x mustahil kan sis heeee :)
i love berangan...harharhar

Sham berkata...

insan terpilih je tu...

Mimi Jazman berkata...

doa dalam mathurat kan?? bagus.. suka doa ni!!

Kakzakie berkata...

Dulu ada cerita gadis boleh keluarkan butiran kaca dari celah-0celah jari...

Sebenarnya kalau Allah nak buat "Kunfayakun" jadilah... maka akan jadilah ia.

si para para berkata...

kalau keluar ems ok jugak tu kan..
tapi kalau sakit baik pg jumpa pakar..


berangan dulu baru ada masa depan..hehe

anyss berkata...

Salam,
Berangan x payah bayar, tp kalau lebih2 semua keja tak jadi

Jom join;
Kontes Cerita Paling Lawak sedunia

Aanas berkata...

Salam tuan cemomoi,
terkekek baca komen orang.. macam2.. koi suka gak berangan tapi idok ada masa nak berangan.. apa pun, doa yang sungguh bagus.. pernah gak dengar dr. Fatma Zahra kata ayat 26-27 surah Ali-Imran pun boleh diamalkan sebagai doa untuk mudah bayar utang..

p/s: sarat sarat jugak, blogging blogging gak.. kehkeh.

NICK IRFAN berkata...

ha! bru boleh tgk video ni... mmg menyeramkan x luka plak mata dia?

Heidi Shafiq berkata...

anugerah Tuhan.. :)

Nida berkata...

Biarlah tidak ada kuasa luar biasa dari hidup tidak seperti biasa...

ummu berkata...

salam cemomoi
mesti sakit,kan...

cemomoi berkata...

assalamualaikum:

kak azie: yang last tu tak tahan tu

kak werdah: berat mata memandang, sakit lagi mata dia yang kluo kristal tu

relevan: lombong apa yang ada lagi la ni...

endiem: hebatnya kuasa Allah

akuanakpahang: bule buat batu cincin tu

mekchu: sibbaik takde yang nak kenakan cukai brangan

ikan emas: heh, taik besi kalu ada pon mujur le

cik shinju: baik le cekguuuu

munna: kalu dah azam lama tak setel tu yang lemah je semangat tu

zulkbo: koi pon seriau nengoknya

sahrom: harap kita tak dibelenggu hutang nanti jadi hamba orang

alimaz: slalunya orang dok anggap gitu

ain: moga dapat kita amalkan nanti kita selamat dari kesusahan idop

ckLah: amin ya rabbal 'alamin

abd razak: angan-angan yang terlaksana... mesti seronok

cekgu mohamad: moga Allah lindungi idop kita

macy: adik bradik taik mata kot

manna_salwa: jangan minum air batu ujan ni

kamsiah: tu yang tak kaya tu

nick irfan: jangan brangan time keja, tak siap la gayanya

azrina: cukup bulan tunggu depan atm

n@jwamz: anak dara tak elok brangan nanti dapat laki tua macam pakcik ni heeee (tapi hensem lagi)

sham: susah juga kalu pelik daripada orang lain

mimi: a'ha nabi baca pagi dan petang doa ni

kak zakie: dunia akhir zaman, banyak beno kejadian pelik untuk peringatan kita

anyss: tak bayo pon bule miskin kalu banyak ngat berangan dari berusaha

aanas: tima kasih menambahkan info

heidi shafiq: camana la rasanya tu... kalu sakit taknak le

nida: hee jadi orang biasa-biasa lebih baik daripada jadik orang luar biasa... jangan buat perangai diluarkebiasaan dah le

ummu: tak tau la menda budak tu rasa...

pilihan

Melayu Hebat: kita genius la

siri tajuk tu pon dah menjadikkan sesetengah orang melayu rasa jelek - malu nak ngaku apatah lagi nak bangga dengan kemelayuannya. takpe, tu...

rodong