Sabtu, 14 Ogos 2010

nak lebih baik kat semejid

Post oleh : budak cemomoi | Rilis : 2:00:00 PTG | Series :
Orang mukmin yang tidur dalam bulan puasa kerana puasa Ramadan, ketika dia membalikkan badannya sambil menyebut "Allah!" maka kata malaikat kepadanya: Rahimakallah (Allah Mencucuri Rahmat kepada kamu.)

- Apabila dia berdiri maka berdoalah hamparannya: (Wahai Tuhanku, kurniakanlah kepadanya hamparan permaidani tebal kepadanya di dalam syurga)

- Apabila memakai pakaian, berdoalah pakaian: (Wahai Tuhanku, kurniakan kepadanya pakaian syurga)

- Apabila memakai kasut, berdoalah kasut: (Wahai Tuhanku, tetapkanlah atas titian Siratul Mustaqim!)

- Apabila memegang timba berdoalah pula timba: (Wahai Tuhanku kurniakan kepadanya gelas syurga!)

- Apabila mengambil air sembahyang, berdoalah air itu: (Wahai Tuhanku sucikannya daripada segala dosa dan kesalahan!)

- Apabila berdiri sembahyang, berdoalah rumahnya: ( Wahai Tuhanku cahayakanlah kuburnya dan luaskanlah, lapangkanlah kuburnya!)

Serta menilik Allah kepadanya, maksudnya : HambaKu berdoa dan Aku menerima! (Al-Hadith)

tido bulan posa pon dapat pahala?
nak banyak lagi pahala, tido la kat semejid tapi jangan lupa niat iktikaf dulu

google+

linkedin

13 orang adijauhari

Tulis orang adijauhari
avatar
noorlara
Admin
14 Ogos, 2010 17:40

Maka memang banganglah mereka yang mengaku Islam tapi tak mahu berpuasa. Mudah-mudahan kita semua dipeluhara dan diberi kekuatan luar biasa di bulan mulia ini.

Reply
avatar
Nur -al- Ain
Admin
14 Ogos, 2010 18:09

tdo dalam kelas niat iktikaf bleh? hehee

Reply
avatar
14 Ogos, 2010 18:15

SubahanAlllah.. banyak sungguh fadhilat Ramadhan kareem

selamat berpuasa cik cemomoi =)

Reply
avatar
piewahid
Admin
14 Ogos, 2010 19:20

melampau ngat laki dia tu...:)

Reply
avatar
14 Ogos, 2010 22:36

Terima kasih berkongsi info yang baik ini. Tidur pun boleh dpt pahala sekiranya kita berpuasa itu belum bender lain.. benarlah bulan ramadhan ini penuh kerahmatannya amin.

Reply
avatar
15 Ogos, 2010 04:47

sgt mudah nk beroleh pahala... nk atau tak je... niat baik pun da tercatat pahala =)

Reply
avatar
pelangi anak
Admin
15 Ogos, 2010 06:35

Subhanallah, Allah memang benar-benar Maha Pemurah. Apa yang dilakukan seorang muslim dikala Bulan Ramadhan, semua benda yang digunakan, berdoa untuk orang muslim tersebut.

Reply
avatar
15 Ogos, 2010 11:23

begitulah kehebatan bulan ramadhan, tidur pun dapat pahala. sebab tu bulan ramadhan layak digelar pesta ibadat. Tapi ramai yg lupa dgn mnejadikan ramadhan sebagai pesta juadah

Reply
avatar
15 Ogos, 2010 12:28

salam..tidur waktu tengahri lagi besar pahalanya kan

Reply
avatar
15 Ogos, 2010 12:31

salam,

selamat menjalani ibadah puasa moga ramadhan ini meningkatkan keimanan dan ketakwaan kita jua..

Reply
avatar
cemomoi
Admin
17 Ogos, 2010 13:25

assalamualaikum:

penat menjawab sampai tengah malam, hilang pulok...

noorlara: memang bingai le tu, tambah yang ngaku tak posa dengan bangganya dan makan di khalayak

ain: niat blajo kerana Allah pon dapat pahala cuma niat iktkaf hanya kat tempat solat jumaat didirikan kalo surau je pon tak aci le

ligh of happiness: sesama le kita moga dirahmati di bulan barakah ni

cemomoi tu memang nama gadis pinggitan tapi saya lelaki tulin

abgpie: asyik tido je tu le jadiknya bangun je mamai...

akuanakpahang: semoga kita mendapat rahmat dan pahala atas apa yang kita usahakan sepanjang ramadhan ini

miss xyz: Allah Maha Pemurah, beruntungnya umat Nabi Muhammad, umur pendek ibadah sikit tapi pahala berlipat ganda..

misscloudy: moga kita sokmo diberkati rahmat Ilahi

pelangi anak: semua makhluk diciptakan oleh Allah untuk bertasbih kepada-Nya, jadik kalau kita menggunakan mereka pada jalan yang diredhai Allah pantaslah mereka mendoakan kita

shameel: manusia berpesta seumur idop dalam meladeni nafsunya

sahrom: betul tu tapi sebelum masuk zohor supaya senang bangkit tahajud

penjejak maya: tima kasih semoga doa itu dirahmati Allah untuk kita semua

Reply
avatar
19 Ogos, 2010 22:19

la.. cemomoi lelaki ke?? ingat kan gadis tadi hehehe

Reply