Isnin, 16 Ogos 2010

dan ramadhan kali ini...

dikatakan bahawa fadhilat malam ke-30 Ramadhan – Allah swt memberi penghormatan kepada orang yang bertarawih pada malam terakhir ini yang teristimewa sekali, lalu Allah berfirman: “Hai hambaKu: makanlah segala jenis buah-buahan yang engkau ingini di dalam syurga, dan mandilah engkau daripada air syurga yang bernama Salsabila, serta minumlah air daripada telaga yang dikurniakan kepada Nabi Muhammad S.A.W. yang bernama ‘Al-Kauthar’”. wallahu a'lam!

balik kampung...

panjat pokok langsat



panjat pokok dokong



panjat pokok manggis



jambu meghelik



mencepu mengerenyit



mangga melorot



rambutan dah ke penghujung



durian pon sama (beli dari orang kampung)

ramadhan kali ni betul le... kalu dak, mesti tak makan nasik nihhh

14 orang adijauhari:

::..akubukansky..:: berkata...

wah...first time dgr nme mangga melorot,mencepu n mengerenyit tuh...hoho~

azieazah berkata...

Bersatu Ramadhan dgn musim buah. Siang teringin bagai nak rak, makan pulun sakan-sakan.

Pastu batuk mengongkong, demam menggeletar, pegi klinik dapat MC, dapat ubat.

sudahnya ada puasa yang terpaksa dikorbankan, pun parah jugaaaa...

Mohamad berkata...

Salam,
Baru2 ini saya ambil cuti balik kedah 2 minggu... rasa tak puas makan durian. InsyaAllah kalau tak ada aral melintang nak balik lagi raya nanti..

udanggalah berkata...

Salam..Buah-buahan dah habis sebelum ramadhan..lagipun bila nak sempat makn buah puasa ni..kena cari jalan supaya buah-buahan tempatan boleh disimpan lama....

Jejaka Desa berkata...

Tentu la ah...Makan buoh tak kire pagi petang weh...Kala la tak kene bulan pose.

sahromnasrudin berkata...

salam ziarah..nasik juga pilihan hatiku huhuhuhuh

akuanakpahang berkata...

Naya ke buah-buahan kita berselisih dgn bulan puasa sudah buah2 tak termakan :(

Abd Razak berkata...

Salam...

Berbuka dengan buah-buah jer erk!

.o r k e d. berkata...

mak aiihhhh... best nyea byk buah2an tempatan.huuu

NICK IRFAN berkata...

fuyo!! makan buah2 je ke?? best2..sedap2..

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o berkata...

wow semua fresh....

Aanas berkata...

salam..
panjat jangan tak panjat pokok2 tu.. bila lagi nak guna skil tu kann.. hati2 jangan jatuh cam nangka masak udah lerr.. hihi...

en_me berkata...

salam ramadhan akak cemomoi itteww..

cemomoi berkata...

assalamualaikum:

akubukansky: bombastik bulan posa nih

kak azieazah: tul la, bebudak ni sorang-sorang demam dah ni

en. mohammad: ada lagi ke doyan, banyak tempat dah nak abih dah

udanggalah: setuju tu, tapi lepas posa sibuk nak layan kuih raya plak, lama nak kena simpan buah tu kali ni

jejaka desa: pekena dokong atas pokok sambil layan angin sepoi-sepoi kat tepi sungai pahang...

sahrom: heee tak leh tukar selera yea...

akuanakpahang: nak buat camana, dugaannnn

abd razak: buat pelawas...

orked: sedap, tapi siang amik bau je

camana nak akses blog, takde jejak nih

nick irfan: kalu pekena mencepu mesti terkerenyeh mata... masammmm

brutalsolo: makan atas pokok baru thrill

aanas: sesekali rindu zaman kanak-kanak

en_me: aaa.. tukar sikit bole... abang cemomoiiii