Jumaat, 13 Ogos 2010

berbuka sampai ke sahur ke?

jangan beli banyak sangat, kang sahur pon dok makan lagi hak yang dibeli untuk berbuka

dah tiga hari posa erk? maknanya tiga ari ni aku blom lagi ziarah pasar remdhan... memang malas pon masuk tempat yang sessak gitu, jadik tunggu aje kat rumah dan makan je la apa yang ada... peberet berbuka posa aku ialah cekodok - cukup!

cuma satu masa dulu ada orang pesan tentang menda alah ni. jadik sesapa yang ke pasar remdhan tu cuba-cuba le peratikan kot ada lagi:

...

Jangan minum pakai nie!!

Bekas minuman yang dicorakan dengan lukisan beruang "Koala sedang melukis", sekali kilas mesti tak perasan, tapi kuasa Allah tu maha besar & agung memberikan penglihatan dan penelitian yang tajam supaya kita dapat mengenal pasti apa yang bercanggah di sisi agama islam..

gambar ini telah diambil pada hari jumaat di perkarangan masjid yg bertentangan sunway piramid di PJ.

gitu le pesan sedara kita ni yang prihatin. wallahu a'lam

11 orang adijauhari:

maCy berkata...

tu kalimahNya ke?

sahromnasrudin berkata...

salam the only cemomoi..rasanya dh tak wujud bekas air cenggitu kat tempat sy :-)

al-lavendari berkata...

macam-macam cara dan ikhtiar dia orang ni nak menghina ugama kita !
apasal dia orang ni jeles sangat ?

kawan pun macam awak juga, makan apa yang ada. benda yang tak ada kawan tak ndak makan.

azieazah berkata...

Kak Azie pun singgah sekali semalam, sbb anak tingin sangat nak Air Soya.

Sebaiknya masak sendiri lebih puas, tapi kalu dah menu susah nak buat, kena gak cari di Pasar Ramadhan..

piewahid berkata...

hahaha... baca tajuk entry aok pun koi dh tergelok besor!

t kasih ats ingatan.

p/s- ande mse mohla try lagi tengok video kat blog koi ter...he3

Jejaka Desa berkata...

Saje suruh buang ke tong sampoh la ter...

iqbalsyarie berkata...

wah..cekodok je bang?mcm org bujang la!hahaha..saya pun makan kuih jew ;)
Bulan puasa kita perlukan makanan rohani,kan?Mind to eat? :)

Ramadhan mmg sengaja nak lapar kan?so,ala kadar aje la...

zulkbo berkata...

salam..
penghinaan tu>>?
Salam singgah sini..
apa kata kita pekena
murtabak mengkasar?

Abd Razak berkata...

Salam...

Saya pun belum pegi bazaar ramadhan takat ni, kalau boleh nak elakkan.

akuanakpahang berkata...

Dulu2 penoh kawan tgk le nie tak de dah rasanya bekas air tu.

cemomoi berkata...

assalamualaikum:

macy: sama cam kes slipar dulu, kena siasat tul sama ada sangkaan ataupun memang niatnya begitu

sahrom: haram kita semua dah tak guna lagi, elakkan syubhah tak rugi pon kalu tak guna design tu

abg alvendari: macam pengawas sekolah le, cekgu pilih budak baik dan besanya budak baik ramai yang tak suka sebab tak sebulu dengan menda tak elok... islam gitu juga banyak menongkah nafsu jadik ramai la musuh

heee makan menda yang ada, kalu nak hak tak de maknenya ngidam tu

kakazieazah: saya pon cenggitu, lebih suka suruh orang rumah masak apa yang ada..

kalu dah tak tau nak masak apa haaa amik aje kayu ke batu ke, goreng je. sesekali kena tuka selera...

abg pie: jangan gelok kuat ngat bulan posa ni, kang makruh plak

insyaallah koi cuba nanti

jejaka desa: berasa tak molek tak usoh guna.. kalu dah ander tu nok buat gone ke puulok, kita ni insan yang lemoh

zaman nabi dulu, turun je ayat haram arak, deme sahabat nabi terus buang tong arak sampai melempoh kat jalan

zulkbo: akan sampai saatnya nanti Islam kembali dijulang

murtabak mengkasor kat mana weh, kat pekan ke?

abd razak: kalu tak bley elok nak wat camana, nabi pon pegi tapi pegi cepat balik pon cepat

akuanakpahang: harapnya gitu le kalu bete niat nok hina Islam kita boikot ter