Isnin, 29 April 2019

dulu dah citer masuk tv, kali ni nak citer masuk paper lak.


sama macam crita budak penanggah, mula masuk paper pon sebagai budak penanggah. ketika tu aku pengurus projek perasmian pelancaran penggunaan bahasa kebangsaan yang baik dalam iklan pada kenderaan awam. menteri yang rasmi, ramli ngah talib pada 3 april 2000 di plaza tol plus sungai besi. waktu nak lepaskan bunting/banner yang dipasang pada belakang bas tu, angin bertiup agak kuat menyebabkan bunting bergoyang, jadik kalu amik gambo nanti masuk soratkabo mesti senget. aku dengan member cepat-cepat ke depan cover bunting tersebut. snap! esok dah bule tengok muka kat soratkabo.


bila dok jabatan warisan, ketua pengarahnya sangat menggalakkan kakitangan tampil ke media massa sama ada akhbar atau tv. satu sikap terpuji dengan memberikan ruang pendedahan dan untuk membina karektor staf. jadik, banyak le staf yang kluo dalam program selamat pagi malaysia, malaysia hari ini atau jadik pembentang dalam seminar.


kali pertama masuk soratkabo di sini pada ogos 2010 apabila bahagian aku menganjurkan pertandingan permainan tradisional. bos suh aku bercakap dengan wartawan.

dan kali kedua, bila aku pula menganjurkan program bicara warisan manuskrip melayu pada 2012. kih3x heboh sedara-mara sepupu-sepapat yang kat kampung di melaka. kalu dah glemer ngat, lepas ni ble le bertanding calon yb plak yek.


masa aku membuka kata alu-aluan program tu, nak bagi relate program ni dengan ilmu melayu jadik sempat gak nyanyi sebaris lirik lagu p.ramlee



"telah kutenung dalam kitab
makin kurenung berdetap-detap..."


kununnya dalam kitab melayu banyak rahsia tak tersingkap, hingga p.ramlee pon suh kita rujuk kitab-kitab lama, kannnn!



 
kih3x... rupanya mak aku pon masuk soratkabo
 


0 zmn org suka mengomen:

TeRhAnGaT

get this widget here

nyinggoh borok ngekek

mai la slalu

Blog Archive

TerHangiTTT

SuaM KukU

tutorial kongsi panduan untuk beginner easy rider

sharing is caring bio sampei garing  utk sapa yg nak join geng kangkang@ketiak nampak