Ahad, 7 November 2010

only in china

ulps... banyaknya sawang! membaca memberapa komen kat shoutbox tu, alahai sian la pulak... mintak maap tak reply ye dan tak berkesempatan nak berkunjung balas...

6 november 2010 9.20 malam

alhamdulillah slamat mendarat kat klia setelah menempuh perjalanan melebihi 3000 km selama 5 jam. tima kasih atas doa teman-teman.

24 Oktober 2010, 9.00 malam

awal lagi aku dah terpacak kat klia sebab orang rumah tak brani drive balik lewat. flig aku kul doblas tengah malam. tunggu bos kul seblas baru dia tiba. flig lewat sebab nunggu dari afrika. so sampai sana lewat sikit la. Dalam kul 7 pagi kitorang dah jejakkan kaki kat kota beijing... (so balik ni jangan le panggil aku aji yea...)

Sibbaik takde songel di imegresen (sebab dengo crita kengkawan, kalu kita bawak buku, cd atau terbitan lain dorang akan selongkar. barangkali nak sekat pengaruh luo le tu). kendian kitorang ditunggu satu amoi, Dong Qian (sebut Tian) atau kalu susah ngat nak sebut namanya, panggil je anna. "heh! nama glemer yang senang disebut..." dia bagi tau bila aku tanya pasal nama tu kot-kot dia kristian ke...

hari ni takde aktiviti khusus sebab semua peserta asean baru tiba. so, amik peluang meronda sekitar hotel je. petang tu, bos ajak jalan kaki ke medan tiannamen dengan forbiden city. takat tengok dari luar je le ye... ramai betui orang melepak kat situ, tapi tak ramai orang asing. kata bos aku, "pelancong domestik pon dah cukup untuk negara china dapat income."

kat sini suhunya dingin gak sekitar 6-7%C, berlapis aku pakai baju, udah le kurus, lemak plak takde, terketo-keto le aku kesejukan. bila angin kuat je, mak oi rasa nak melayang aku dibuatnya. camana la aku nak ngadapinya untuk seblas ari lagi ni... uhuks!

kapsyen
1. pintu gerbang tol dari lapangan terbang nak masuk ke beijing
2. pekerja alam flora la kot
3. jangan tanya le menda dorang jual tu, nampak cam cekelat, tapi kitorang agak macam buah yang disira
4. ni nak kata beca bukan, teksi pon bukan, tapi cam prebet sapu untuk dua orang penumpang je

18 orang adijauhari:

akuanakpahang berkata...

Salam...
Datang menyambut kepulangan Tuan. Semoga sihat ceria sentiasa :)

sahromnasrudin berkata...

salam cemomoi..selamat kembali ke mesia dan selamat berblog kembali ya ^_^

Abd Razak berkata...

Salam...

Selamat pulang dan syukur tuan selamat dalam perjalanan yang panjang..alhamdulillah!

Zezebel berkata...

Oooohh....
Berhaji di tanah besar China rupanya.
Alhamdulillah, selamat sampai ke Malaysia semula kan? Makanan kat sana macamana? Senang dapat makanan halal?

a.z.r.i.n.a.03.07 berkata...

Salam.

Selamat kembali bertugas di sini . Segera Bersihkan Segala Sawang-Mawang Yang Ada.. (^_^)





* setiap kali ke sana suami mesti ditahan disebabkan bunyi yg dtg dari tali pinggang..

Cik SHiNJU berkata...

Salam...

huhuh..koi cekok ker gi Mekah..
Gi beijing upenyer.. :P
Byk beli sutera ngn kristal ker?

Cikgu Jang .. berkata...

banyak le modal buat nulis ye.....org baru balik dr cina...hehehe

ummu berkata...

assalamualaikum saudara
alhamdulillah telah selamat kembali
dan terima kasih telah mengunjungi blog saya.

Fello Ariza berkata...

salam cemomoi..

wahh..

g china upenye..

noorlara berkata...

Cemomoi,

Wah tak ngajakpun ke Cina tu, apapun saya pernah ke sana, seronok kan?
Sesekali keluar negara banayk yg dilihat dan dipelajari dan membuat kita bertambah sayang kepada watan sendiri.

~fisha~ berkata...

g china ke?... bestnye.. nk ole2.. hii..

relevan berkata...

Selamat kembali..dan juga selamat meng apdate blog selalu..

shameel Iskandar berkata...

Wah ke China rupanya. Patutlah lama x berkunjung ke blog kwn2. Sy pn akn ke China pd 18-23.12.2010 ni nnt. Terima kasih ats info, boleh sy beli baju tebal2 nt.

cemomoi berkata...

assalamualaikum kengkawan:

akuanakpahang: huh! jangan le bertetuan dengan koi, jauh lagik nak jadi bos ni...

tima kasih atas doa tu

sahrom: alhamdulillah dah balik ni dan masih berkesempatan untuk bersilaturrahim

abd razak: alhamdulillah, syukran 'ala haza du'a ustaz tu... Allah dah makbulkan jazakumullahu khairan kathira

zezebel: heee macam crita orang dulu-dulu buat aji kat penang je... heh, ajaran sesat tuh... atas permintaan so nak nampaknya klua crita makan dulu lalepas ni

azrina: yap betul, dah kluakan gincu bibir masih dok berbunyi, kluokan duit pon bunyi lagik. sibbaik dia tak suruh tanggal sluo bila dah takde menda nak digode dalam poket tu

cik shinju: heee... cekok leher koi gie aji (duit tabung tak brapa nok cukup lagik)... rasa kalu beli ulat sutera lagik baik sebab lagik banyak dapat buat kain sutera nanti

cekgu jang: mau doknya, doblas ari, ketnya takyah la sampai doblas episod kot

ummu: sesama le kita berziarah mengerat silaturrahim dan bertukar pandangan

tima kasih atas doa tu

fello ariza: amoi kat yunnan comei gila... tapi jangan dok bayangkan altantuya plak

kak noorlara: tul tu, bila dok di luar negara terasa betapa beruntungnya kita dilahirkan di malaysia

fisha: ole-ole tak sempat nak beli, kalu kole insyaallah bule cari kat sini kot

relevan: tima kasih atas doa tu... harapnya gitu le dapat juga berkongsi crita

shameel: hoho nak ke sana juga? eelok le tu tambah pengalaman, ketnya time tu mungkin lebih sejuk kot. beli le baju yang lagik tebal nanti. baru tadi member kabo kalu dok negara sejuk jangan sabun time mandi takut kena alahan kulit...

Werdah berkata...

Salam cemomoi.

Alhamdulillah dah sampai ke tanah air. Kak hanya ke cherating ikut anak, bertolak 5nov.. sampai balik ke rumah 8 nov.. dari cherating ke kuala trengganu.. sepanjang perjalanan ke KT dan balik hujan sahaja sejak pagi hingga petang.

cemomoi berkata...

kak werdah: waa syok berjalan kat pantai timur ni terutama terengganu n klate, banyak tempat bule shopping

Mazru Majid berkata...

kim salam kat amoi2 islam kat sana yak..huhu

cemomoi berkata...

mazru: ramei doh hok datang sini