Rabu, 6 Oktober 2010

labbaikallah...

heh... jemaah aji dah standby yea... yang aku ni, nak g aji lambat lagi... simpanan pon tak cukup... baru je nak cukup, tabung aji bagi tau lagi: "kos haji meningkat lagi tahun... bla, bla, bla..." dah camana. bila daftar je aji, mak oi... panjangnya senarai menunggu yea...

ni gambar yang jarang dapat kita lihat. orang yang g aji pon mungkin sekadar melihat pintu je... ini le maqam rasulullah s.a.w

bagi yang tak tau, orang kafir pnah cuba untuk menceroboh maqam rasulullah s.a.w. kalu tak silap perancangan ini dah lama dah. pnah dikatakan orang portugis zaman melaka dulu pon pnah bercita-cita nak buat keja jahat tu, tapi Allah tak izinkan. jadik gagal le perancangan jahat mereka
insyaallah kalu berkesempatan dapat le kita ziarah maqam rasulullah s.a.w nanti bila menunaikan rukun islam yang terakhir tu. eelok juga kalu dapat g dalam usia muda yea

18 orang adijauhari:

sahromnasrudin berkata...

salam ziarah..sy baru nak daftar..Tabung Haji ckp kne tunggu 23 tahun lg huhuhuhu

azieazah berkata...

Aminnnn...

pasang niat dulu. Sama lah kita.

Aanas berkata...

salam tuan cemomoi,
baru ada akaun jer kat TH.. bukak udah lebih 10 tahun, tapi tak pernahnya penuh.. udah tu asyik dok korek jer time sesak, mana ler nak membukit.. takpe, kita himpun lagi dan lagi dan lagi, sampai Allah panggey bila kita udah penuh nanti.. huhu...

akuanakpahang berkata...

Insyaallah kawan pun amat menaruh cita2 dan harapan.. sesama kita berdoa semoga kita diantara tetamuNYa jua nanti.

Abd Razak berkata...

Salam...

Dulu tabung haji best tak ada buku akaun dan sekarang semuanya dah ada dan boleh tarik duit dari Bank Islam dan Bank Rakyat. Yang berniat bersungguh-sungguh nak pegi haji tak berani nak kacau duit tu...

Werdah berkata...

Salam.

InsyaAllah bila dah pasang niat, Allah akan permudahkan.

relevan berkata...

Tunggu epf keluar insyaAllah..menabung juga tapi keluar dan keluar ..hehe!

ikan emas berkata...

Salam,

'jangan cakap yang jauh atau lama lagi nak pegi..Insyaallah ..walau tunggu 23 tahun lagi pun jika ada rezeki mungkin tahun depan dah dapat pergi!

hamba Allah yang lemah berkata...

drop bye so say hello.
jemput lar ke my blog..
anyway selamat ari rayer

Jejaka Desa berkata...

Pakat2 la daftor buat yang belum lagi ter...

Zezebel berkata...

Lama lagi kot saya nak pergi haji.
Tapi ni memang pertama kali saya nampak makam Rasulullah s.a.w. Terima kasih ya sahabat kerana berkongsi.

Fello Ariza berkata...

Salam,
Insyaallah.. :)

maCy berkata...

entah bila ada rezeki :(

a.z.r.i.n.a.03.07 berkata...

InsyaAllah..

semoga sampai masa kita pula nanti..

NICK IRFAN berkata...

wah! cantik btol kat situ...

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o berkata...

makin lambat makin meningkat

intanrh berkata...

gone duit tabung aji nk ckup, asal nak bayo insuran kete, koi cekup sket..hehe

cemomoi berkata...

assalamualaikum:

sahrom: huuu masa tu tah brapa pulak la belanja aji yea

Kak azie: amin, niat yang baik insyaallah makbul le

aanas: tak payah tunggu jadik bukit... tapi kalu Allah nak bagi tetiba je bule dapat rezeki yang tak disangka-sangka

akuanakpahang: aminnnnn!

abd razak: kena istiqamah dan yang penting Allah berkat mesti kita tak kacau duit tu

kak werdah: isyaallah... pasang niat yanbg baik pon dah dapat pahala

relevan: untung la ada epf..

ikan emas: harapnya gitu le moga dipermudahkan Allah semua urusan

hamba Allah: tima kasih singgah kat teratak seni, taqabalallahu minna wa minkum

jejaka desa: pasanga niat bio le ddengan usaha sekali ye dok...

zezebel: takpe kalu dah ada niat tu insyaallah akan dibukakan jalannya

felllow ariza: pasang niat dulu sebab dapat pahala tu

macy: insyaallah ada le nanti

azrina: harap cenggitu le

nick irfan: kalu dok kat dalam tu mesti terasa damainya

brutal solo: tu yang tak mboh cukup duit memanjang tu

kak intan rh: heee selesaikan yang wajib tu dulu...