Selasa, 21 September 2010

SERIUS... betul ke kita BOIKOT?

alahai...

sibuk sikit sampai dah berkerawang blog ni yea... ramai orang cuti berblog seblom raya, yang aku plak cuti panjang lepas raya ...

mana taknya, gi opis sibuk braya kat opis, balik rumah terjah rumah jiran-jiran. kami berkonvoi kat taman perumahan ni. malam tadi dekat kul doblas balik rumah. hujung minggu dah tentu punya.

so takdan le nak ziarah blog sendiri apatah lagi blog kengkawan.

k. jap lagi menteri nak datang terjah beraya kat pejabat, huuu... ni je yang sempat untuk muhasabah diri kita (tak habih habih muhasabah, mujahadah @ jihad tah bila la gamaknya)

Subject: Fw: Shocking Images of the Quran and The Denmark Mockry

Denmark is Losing

Please don't let this mail stop in your PC.

Assalaamu 'Alaikum,

Great News

Hope you all know about the Denmark newspaper who made fun of our holy Prophet PBUH and till now they do not regret. Let us make them regret for good. The Danish Ambassador, Prime Minister and Denmark National Channel, all are trying to do something just to stop the boycott by Muslims since last month through which their losses have reached 4 billion Euro. If we continue to boycott Denmark products 7 months more it could reach around 80 billion Euro's loss.

Believers do not let this message stop in your PC. Please forward this text to as many Muslims as possible. Can't u spare 15 minutes in order to spread this message among Muslims.


ASAP?
REMEMBER THE PROPHET (SAW) MIGHT ASK YOU ON THE DAY OF JUDGMENT, “WHAT DID YOU DO WHEN THEY MADE FUN OF ME”? HOW DID YOU DEFEND ME”?


Any products with bar code no. starting with 57 are Danish made Products. Please convince all Muslims to circulate this to Muslim ummah to ban Danish made products.

tabbat yada... tabbat yada... tabbat yada... kulluhum minal musyrikin

betul ke kita serius marah ni...

napa dari dulu kita sibuk suruh boikot tapi masih tak mendatangkan kesan?

betul ke kita boikot dorang?

22 orang adijauhari:

Cikgu Jang .. berkata...

alangkah baiknya kalo semua bersatu hati...

sahromnasrudin berkata...

salam..Shafie Apdal nak turun tempat cemomoi ke???wah!!! hebat tue huhuhuh

akuanakpahang berkata...

Salam sahabat.. mmg marah nengok bender macam nei kalau dekat sah dah kawan lempangkan aje.. selamat menjalankan tugasan semula lepas raya.

Ampuan Awang berkata...

salam,

err, benarkah orang kita akan marah dengan pelakuan aksi pembakaran kita suci kita itu?

kasihan benar orang kita. kata nak boikot, tapi masih lagi bersekongkol dalam diam2. berdemonstrasi contohnya, masih lagi ramai yang turun memakai seluar Levi's.

ternyata dalam marah itu kita masih sayangkan mereka. aku sedih

zulkbo berkata...

salam..
apalah kerja mereka ni
sengaja mencari pasal
dengan orang islam..
tahap sakit otak ni??

penjejak maya berkata...

salam,

tindakan tu semua membakar api kemarahan umat Islam..

Werdah berkata...

Salam Cemomoi.

Nak kena ambil tahu sungguh-sungguh produk mereka ni.. sakit hati tengok gambar.. mudah2an kita berpegang teguh kepada ajaran Allah dan rasulNya.. sekejap lagi fw emel ni.. insyaAllah

Mohamad berkata...

Salam cemomoi,
Banyak Contoh menunjukkan orang yang paling anti Al-Quran, Allah akan membuka hatinya untuk menerima Islam. Jangan terlalu emosi, doakan, suatu hari nanti mereka akan menerima dan mengagungkan islam. Yang patut kita marah ialah orang-orang islam sendiri yang menghina Al-Quran kerana tidak beriman dengannya. Wallahuaklam..

Abd Razak berkata...

Salam...

Saya setuju dengan sdra mohamad, dugaan dari Allah datangnya banyak kepada kita orang Islam. Kebanyakkan dari kalangan kita sudah jauh dari ajaran al-quran..

ikan emas berkata...

sabar , sabar , sabar

jangan kita siram lagi dengan minyak dan api kemarahan..
(woi ... walau dlm hati ni geram tteramat niii...)

iqbalsyarie berkata...

saya juga setuju,bahawa ramai org saja je taknak terima islam bukan diorang tak tahu kebenaran,tapi sbb mereka sombong..dan nak melebur sombong mereka,kena guna cara yg betul juga...contohnya....boikot?hehe

luahfikiran berkata...

SALAM,
BIADAP DAN MELAMPAU MEREKA INI. LF MEMANG TAK BELI BARANG2 DRPD NEGARA TERSEBUT.

luahfikiran berkata...

SALAM,
BESTNYA KALAU DAPAT RASA ! KALAU ADA MASAK2 NANTI, LF SANGGUP JADI FOOD TESTER

manna_salwa berkata...

hmmm... sedih~

NICK IRFAN berkata...

ni boleh bikin marah ni bila tgk quran dorg buat mcm ni...

Zezebel berkata...

Menteri dari sabah nak datang tempat cemomoi ka? Kirim salam aaa....

relevan berkata...

Salam rodong..sesekali muncul issu sesekali bersemangat nak memboikot..bila dah sepi semua senyap jer..

Jejaka Desa berkata...

Boikot bior sebenor2 boikot jangan jadi macam tin kosong

CekWa berkata...

ntoh la, boikot kita setakat mana! sedih betul.

cemomoi berkata...

assalamualaikum:
cekgu jang, gitu le kalu dah resmi buih di lautan, nampak cam bersatu sesekali dibadai pecah terabur

sahrom: ada la tu, nak jumpa orang kampung dapat le juga dorang manfaatnya

akuanakpahang: kat kl ni ada wisma denmark, kot la nak rasa lempang mat saleh yang dok kat situ

ampuan awang: marah-marah sayang @ beci tapi sayang

zulkbo: dorang memang sakit, sakit ati... sakit ati payah le nak ubat, ati sakit kena tanya doktor kot ada penawarnya

penjejak maya: tak dapat nyamuk kelambu dibakonya... sian kelambu...

mohammad: tul tu, tapi dalam mencari hikmah untuk berdakwah dengan dorang kita kurang sabo... dah dia bako pulak lagi, tu yang terbako ati tuuuu

abd razak: agaknya dorang pon rasa cam tu la. dah kita tak baca quran baik bako aje..

ikan emas: sabar separuh dari imannnn tapi takut terjerumus dalam kurang beriman pulak kalu melihat agama dihina

iqbal: hati yang keras laksana batu, dah la hitam, golap pulak tu lotak ey dalam malam yang pokat... hapa pon tak nampak pada dorang lagi dah

boikot le dulu buat sementara waktu

luahfikiran: harap kita semua berganding bahu men'didik' mereka menghormati agama orang lain...

tukang masak dah ada laaa, food tester pon dorang je

manna_salwa: nasib le jadi ummat akhir zaman

nick irfan: marah nak tala kat mana tu?

zezebel: gamaknya dia tau koi dah melawat negeri dia... heee

relevan: ikut pasang surut dan cuaca yang tak brapa menentu ni, gitu le gayanya

jejaka desa: deme boikot tin kosong memang le, isinya dah abih baru nok boikot. gone!

maCy berkata...

siriyus. sangat marah. rasa meremang sebab nak marah.

Nerzhul berkata...

astaghfirullah. sedih betoi tengok al-quran dibuat begitu rupa. orang islam perlu mengamalkan ajaran dalam al-quran. ada yang mengaji pun tak reti camne?

pilihan

Melayu Hebat: kita genius la

siri tajuk tu pon dah menjadikkan sesetengah orang melayu rasa jelek - malu nak ngaku apatah lagi nak bangga dengan kemelayuannya. takpe, tu...

rodong