Isnin, 6 September 2010

ooo... pesan-pesan siri 5 la

“Sesungguhnya dalam penciptaan langit dan bumi dan silih bergantinya malam dan siang terdapat tanda-tanda bagi ulul albab. (Iaitu) orang-orang yang mengingati Allah sambil berdiri atau duduk atau dalam keadaan berbaring dan mereka banyak berfikir tentang penciptaan langit dan bumi seraya berkata, ‘Wahai Tuhan kami Kamu tidak menciptakan ini dengan sia-sia. Maha Suci Engkau, maka peliharalah kami daripada seksa neraka’.” (maksud al-Quran surah Ali-Imran ayat 190-191)

memanjangkan nasihat:

PETUA IMAM SYAFIE

4 CARA TIDUR

1. TIDUR PARA NABI
Tidur terlentang sambil berfikir tentang kejadian langit dan bumi.

2. TIDUR PARA ULAMA' & AHLI IBADAH
Miring ke sebelah kanan untuk memudahkan terjaga untuk solat malam.

3. TIDUR PARA RAJA YANG HALOBA
Miring ke sebelah kiri untuk mencernakan makanan yang banyak dimakan.

4. TIDUR SYAITAN
Menelungkup/tiarap seperti tidurnya ahli neraka

aaa... tengok kiri, tengok kanan, lengang je.. dah ramai yang balik braya rupanya yea. dok melangut kang ngantuk plak. kalu takut tetido lepas tu bos datang, jadik ikut la taktik yang dipaparkan oleh gambo tu.

14 orang adijauhari:

sahromnasrudin berkata...

salam..opis dah semakin sunyi rasanya

Almy berkata...

haha, kreatif la,,,nasukkan info dengan pic menarik...

akuanakpahang berkata...

Salam shabat...
Mmg best tidor ini nak pulak hujung pose nie ngatuk sangat.. buat keje pun malas... mungkin dah masuk mood raya gamoknya :-)

Werdah berkata...

Salam cemomoi.

Tak pernah tidur meniarap.. Selamat beraya.. semoga Allah terima semua amalan baik kita.

Zezebel berkata...

Saya masih kerja lagi ni tuan.
Besok baru nak balik beraya.
tapi tiap-tiap minggu pun balik juga. Hehehehehe....

luahfikiran berkata...

SALAM,
MASA BULAN PUASA NI MEMANG SEDAP TIDUR. MAHU SAHAJA KITA PEJAM. BAGUS ENTRI INI.

Dakwat Basah! berkata...

trm ksh ats entry di atas.muhasabah cara tidur diri sendiri.

Abd Razak berkata...

Salam...

Cara tidur pun jadi ibadah jika mengikut sunnahnya..

Terima kasih utk siri ini..

iqbalsyarie berkata...

heeee...suka dengan entry ni,tapi gambar tu sedikit mengganggu kefahaman,tapi alhamdulillah faham.ayat ringkas :D

Selamat balik raya juga.hehe

TERBARU: Bayyinat-penjelasan

abah_izz berkata...

patutla kalau tidur meniarap lg susah nak bangun...syaitan tumpang tidor sekalila tu..

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o berkata...

nice...kekadang aku pun tak tau aku tidur macam mana

::..pr.skYleto..:: berkata...

uiks cemomoi...cara tido yg keempat tuh sayer penah buat time cikgu xmsOk kelas....aduish...

NICK IRFAN berkata...

thnkz kasi info ni.. eh! sian dorg rambut elok2 kena potong plak sbb curi2 tido? hehe

cemomoi berkata...

assalamualaikum:

sahrom: tul la... sorang-sorang hilang ni...

almy: terhibur? jangan lupo manfaatnya

akuanakpahang: tak sabo nok pakai baju raya yerk...

kak werdah: alhamdulillah... harap gitu le kita ni. maklum le kalu dah tido tu kekadang tak tau rupa camana...

zezebel: eelok le tu sementara parent ada lagi nih...

luahfikiran: sinonim je bulan posa dengan bulan brehat gamaknya, mata pon tau keja dia tu

dakwat basah: saling mengingat.. nak kena tanya orang rumah jap, camana rupa koi tido

abd razak: beruntung jadik ummat nabi s.a.w ni... semua tindak laku kita jika mengikut sunnah dah tentu ada pahalanya

iqbal: pilihan bagi yang suka tido dengan orang yang nak jadikan tido sebagai ibadah

abah izz: orang lelaki tak elok tido meniarap

brutal solo: pasang cctv

prskyleto: cigu marah tak? kang kena berdiri atas kusi kang!

nick irfan: gasak dia la sapa suh tido... ko jangan kerat rambut member dah la, kang tak raya dia