Isnin, 6 September 2010

membilang hari

hari tu, ustaz ada bagitau dalam cramah adab nyambut raya antaranya:

... diceritakan oleh al-Hafiz Ibn Hajar al-’Asqalani r.h yang dinukilkan daripada Jubair bin Nufair r.a katanya, “Apabila para sahabat Rasulullah s.a.w bertemu di hari raya, sebahagian mereka mengucapkan kepada yang lain ‘taqabbalullah minna waminka’ (Semoga Allah menerima amalan kami dan amalanmu).”

Ye ke pilihan raya?
Ntah la, tahun depan kot! member pendakwa raya kata...
Ooo dengarkan siar raya:
Seraya berkata,
Hari raya nak tiba
amanah raya tak sumbang baju raya?
di bandar raya
Jabatan Kerja Raya dah brenti baiki jalan raya
Pudu Raya dulu miskin nak jadik tempat orang kaya raya..
haa... hati-hati memandu di lebuh raya besraya,
membelah rimba raya nak beraya di kampung
hee si perempit jangan jadi hantu raya
tinggi melangit ke angkasa raya
buat apa dok bertenggek kat balai raya
nanti tak dapat duit raya
eelok le g semayang raya yea
iskh! takan kuih raya design bunga raya je...
moh! cari di kota raya
kat pasar raya pon ada
bila takbir raya bergema
lagu raya tentu mengusik jiwa
ccuma kad raya dah tak ramai nak guna
Indonesia Raya?
Ha ha lupakan aje....

aku takde kad raya nak bagi, ni pon kad raya buat sendirik masa zaman blajo kat ukm dulu. ok calam aidil fitri untuk cemua

12 orang adijauhari:

zulkbo berkata...

Tahun lepas beraya di kedah
tahun ini beraya di jengka
puasa sudah zakat pun sudah
beraya kita hindari prasangka

Lupakan sengketa bermaafan
dari hujung rambut ke hujung jari
halalkan kata-kata mana yang termakan
sesama muslim jauhi cakar-mencakari

NICK IRFAN berkata...

byknya raya dalam entry ni.. hehe

Abd Razak berkata...

Salam...

Selamat Hari Raya..
Maaf segala bicara..
Teruskan usaha..
Membaiki akhlak manusia..
Agar mereka menjadi mulia..

akuanakpahang berkata...

Selamat hari raya maaf zahir dan batin.

* Hari ini baru ok sikit bokband kawan huhuhu....

azieazah berkata...

Setiap tahun, raya pasti berbeza-beza, tapi yg pasti tiap kali raya, semua orang harus bergumbiraaaa...!

Zezebel berkata...

Cantik juga kad raya buat sendiri tu.
Selamat Hari raya, maaf zahir batin. Minta maaf yer sebab selama ni saya ingat cemomoi ni pompuan. pg blog en-me baru tau yang cemomoi ni lelaki.

INTAN RH berkata...

indonesia raya bila? koi tertggl keretapi ni huhu

sahromnasrudin berkata...

salam..sila ambil kad raya sy utk cemomoi di entri terbaru sy

Aanas berkata...

salam tuan cemomoi @ tuan amir .. kui kui kui

selamat hari raya jugak koi ucapkan

Minal Aidil Wal Faizin, Al-Makbulin (semalam dengo ceramah ust zulkarnaen hamzah, dia ajo).. pastu aokme kena jawab, Taqaballahu minna waminkum.. :)

maCy berkata...

alamak. takda apntun.. selamat hari raya~ ;D

CekWa berkata...

SELAMAT HARI RAYA , MAAF ZAHIR DAN BATIN...SEMUGA CERIA DI PAGI RAYA...

cemomoi berkata...

assalamualaikum:

zulkbo: sempat lagi pantun... koi tak sempat dah... dan ucap selamat hari raya mahap zahir batin je

moga slamat sepanjang masa

nick irfan: untuk pelajar mudah memahami erti 'raya'... cuba kira ada brapa perktaan yang bule dikaitkan dengan raya?

abd razak: ballig anni walau ayat

akuanakpahang: masa dapat mesej suh bayo cepat ter, tak marah kat dianya

kakazieazah: huwaaaa... tak leh nak gumbira... gaji + duit raya kerajaan bagi abih bayar roaxtax n insurans.. yang gumbiranya kompom takde saman ekoq

zezebel: heee.. aku tak marah, ku tak kesah (arrow)

nak tau lebih lanjut tengok artikel 'eksklusif sempena merdeka' tu...

kak intan rh: indonesia raya tu slogan sukarno yang dok dilaungkan dek indon la ni... tak sudah nak ganyang kita lagik

sahrom: tima kasih bebanyak

aanas: tul tu, cuma tak brapa besa buat cenggitu mestii ada yang pelik nanti

macy: zaman cyber ni tak ramai nak pantun dah... yang penting slamat braya

cekwa: sama le kita, huuu braya di perantaun ke?