Jumaat, 26 Mac 2010

CEPUMAS baru hari ni nak jawab...

hemmm, award dari melatidaisy tu dah lama aku paparkan sebagai penghargaan atas pemberian rakan... tapi jawab idok lagi sebab seboleh mungkin malas le nak expose diri walaupun satu ketika dulu nida (kawan blogger kita) penah teka-teki teka-tekuk mana satu tuan empunya blog ni... (aku kagum tul kat dia, dia ble prasan kat mana gambo tu). tapi dek kerana prasyarat tu, cukup le apa yang terpapar sebagai bekalan buat tidur nyenyak kawan kita ni, melatidaisy (tak bule bagi lebih nanti takut termimmpi-mimpi pulokkk)
jom setat:
diri: aku suami kepada seorang isteri (buat masa ini) dan bapa yang garang kepada lima orang anak - jantan semua... - tu yang garang semacam tuh
di samping rakan: sempoi, tak banyak cakap cuma jangan sampai mesra - hihhh

idaman yang tak tercapai lagi: tak tau la sebab tak banyak menda yang nak aku cari dalam idop aku ni
nama orang rumah: haaa... aku tak malu kalo orang tanya brapa anak, tapi kalo tanya isteri, (takyah la kot... ) takpe la dah syarat cenggitu, ada orang panggil sal, aku panggil mie kalo orang dulu-dulu miohhhh aje.
keistimewaan orang rumah: huh nak bukak balik album lama ni, segan la pulok... tapi cukup le aku katakan dia doh menghidupkan jiwa aku yang mati selama dua tahun (selepas aku mononggeng frust) dia cantik, ceriakan waktu dukalara, sabar dengan ego aku bla, bla, bla... (jangan puji banyak sangat kang dia baca abih la modal aku ni)

tarikh couple: tanya orang lelaki yang dah kawen, bila dia menikah mesti tak ingat punya, nanti la aku bukak balik, ehh mana pulok sijil nikah ni...

kenangan pahit: ieee, rasanya baru ni ada kot, aku cakap kat dia, "pahit la pulak ati ayam masak kicap ni" "a haa, gamaknya masa orang tu belah tak betui kot" dia jawab - maknanya dia masak sedap tapi orang lain yang buat spoil masakan dia tu

lagu tema cinta: dah tua-tua cenggini dok ingat lagu p.ramlee aje le

perubahan diri orang rumah: psttt jangan baca kuat sangat, aku selalu pesan 'jaga badannnnn', aku tak muh dengo lagi camana member aku kata dengan orang rumah dia "cuba tengok amir naik moto tu, tah mana satu abang, tah mana satu adik, tak mana satu anak tah mana satu ayah? - pasal aku ni insan kecil lagi kerdil

tag rakan lain? takpe la kot. sian kat dorang nak berlaku ikhlas depan komputer ni bukan susah sangat tapi ati tak senang kalu terpaksa memaksa keyboard tu menipu.
keh, slamat berhujung minggu lagik.
aiik jap beno masa berlalu, baru aje buat entri cuti, sok cuti lagik

8 orang adijauhari:

*Dak kecikkk* berkata...

mmg cantik org umah demo..
:)
Ske tgokkk wajah ayu nya.

jane berkata...

yeaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhh






mmg cantik isteri pkcik
ngeh!





hahahahahahahah


>>______________________^

LanaBulu berkata...

Isteri solehah tu pemangkin kebahagian rumahtangga...

LIPISLADY berkata...

Assalamualaikum, yeelah, lembut aja keh tengok wajah orang rumoh aok tu...

cemomoi berkata...

assalamualaikum teman sema:

allhamdulillah Allah anugerahi kat aku kesempurnaan seorang isteri dan kemeriahan sebuah keluarga. semoga kasih dan bahagia berpanjangan membawa ke syurga

qaseh mas berkata...

Salam cemomoi
comei isteri cemomoi.
terima aksih sudi follow teratak kami.

areen_ae berkata...

kena sayang isteri hingga akhirnya . . bkn senang masa nak kawen dlu . . nk ngadap g pinang pn tketar² lutut kan?

Melatidaisy berkata...

t.kasih jawab tag dari melatidaisy..sori baru komen..dah setahun lebih..tak perasan.hehe. actually tak ingat pun tag yang mana satu ni.haha..jumpa entri ni dari latest entri mr cemomoi.. :) apa apa pun cantik isteri cemomoi, alhamdulillah :) semoga bertambah keberkatan dan kebahagiaan kalian sekeluarga. ameen :)

pilihan

Melayu Hebat: kita genius la

siri tajuk tu pon dah menjadikkan sesetengah orang melayu rasa jelek - malu nak ngaku apatah lagi nak bangga dengan kemelayuannya. takpe, tu...

rodong