Rabu, 24 Mac 2010

Filled Under:

Alegik kedai bUkU...

aku sebenarnya tak bule tengok orang jual buku.

banyak yang kempen jom ramai-ramai gi tengok pesta buku. kalo aku, sebut aje pesta, memang aku malas nak pegi. malas nak BERSESAK-sesak. sesak napas, sesak macam-macam. orang rumah ajak gi. aku kata, "kang abissss..." dia paham apa maksud aku. "ala jangan beli... tengok aje dah laaaa". bule ke gituuu.. aku ni bukan bole tengok aje, menda kata orang "amik bau aje... "
dah lebih 6 bulan pindah balik sini, rumah tak siap kemas lagi. besanya target aku 3 bulan aje. masalah teknikal! walaupun kekadang sakit mata tengok, nak wat camana, banyak komitmen.


yang ni baru siap tempah. tinggi sampai ke siling. nak setting sikit punya seksa. masuk kepala kena lampu, masuk ekor libas ke dinding. last masuk terlentang, kitorang pulak terbungkang... bila nak susun, kena memanjat. waaa ini macam turun naik tangga aje la bila nak guna yang atas sekali tu.

dua malam berkubang, balik keja aje terus memerap baru siap. walaupun nampak cam mini library, tapi ini bukan sama sekali. sebab, tak bule pinjam dan bawak balik, nanti bayang pon tak jumpa lagi dah. dah banyak buku aku yang arwah disebabkan 'pinjam'
yang malangnya... sapa pulak nak baca...

12 orang adijauhari:

azieazah berkata...

Wow! saya suka lah orang yg ada banyak koleksi buku nih... Saya pun suka, cuma tak ler sebanyak itu. Sebab rumah kecikkkk.. wuaaa

endiem berkata...

wah ini dah kira bagus..

shaniza berkata...

Salam..
Dah siap rak buku tu...betul2 mcm mini library. Rak buku saya masih tak terpaku...hubby sibuk betul mengalahkan wakil rakyat!

Nida berkata...

mak oiiii.. banyaknya. Kalau kat sini depa suka beli kemudian jual semula, rumah ni pun dah banyak sangat buku kanak2.. tak tahu nak simpan mana.. (jangan balik Malaysia nanti terover weight dah ler)

cemomoi berkata...

assalamualaikum rakan-rakan maya:

kak azieazah: rumah kami pon tak le beso mana, tapi bila siap rak takyah le tido atas buku lagi nampaknya

endiem: buku aje banyak, bacanya tidakkk

kak shaniza: ala gi aje kedai besi, order lepas tu bagi bil tu kat hubby, setelll

nida: rasanya ada sikit lagi ruang kalu nak simpan buku tu kat sini... kat sini buku terpakai tetap diterima... hiii

LanaBulu berkata...

Cantik rak buku tu...boleh tempah..??

Ampuan Awang berkata...

Salam... eh betul ke tak buleh komen kat blog aku [?]. Pelik juga... Buleh cuba lagi tak [?]

cemomoi berkata...

abg lanabulu: bulehhhh.. agak-agak dalam seribu je, tu pon harga member... (cakap jangan kuat sangat)

ampuan awang: dah test sekali lagi, takde password mudah le masuk kot

~Ikut Rentak Jari~ berkata...

wow... bnyaknye buku ... bape % yg dah habis baca tue ? :)

piewahid berkata...

slm,
koi kala xsme byk pun, dekat2 la nk sme byk dgn buku demeh. keknyer ujung2 ni koi jadi pengumpul buku je dah daripada jadi pembaca buku.

1 masalah pasal buku ni bila rodong2 dtg, ande yg nok pinjam. bila dia pinjam, (kbetulan yg tebal2 pulok yg dipilihnya) pinjam smpei ke sudoh jwbnyer. naya betul. bila tanya, yelah2. stakat ya xbertitik je lah..

cemomoi berkata...

iuktrentakjari: heee soalan cepumas yang malu nak jawab... tak penah abis baca sebab bla dah lama tak ingat buku mana dah baca

abg pie: sama le kita. sebenonya koi cenggitu juga, banyok buku orang buang, deme ni bukan heran ngat ke buku tapi koi sayang pulok tengoknya sampaikan buku mentua koi yang dok atas alang rumoh (ngelok bah beso tahun 70-an) koi turunkan, dapat le koi beberapa buku lama termasuk satu buku tulis kulitnya ander gambo sultan abu bakar

qaseh mas berkata...

Salam Cemomoi
memang penat, berpindah ni.Lagi kalau rumah banyak buku.Erm macam rumah saya memang saya buh dalam kotak je dulu.