Jumaat, 26 Mac 2010

Filled Under:

ApSaL bUTaKaN hAti



berita lewat petang.


siap semayang, aku nak balik opis...


baru jap lepas solat jumaat kat tabung haji, jalan tun razak diorang pakat-pakat berdemontrasi dan nak berarak ke kedutaan sweeden. napa gamaknya dorang barat ni khususnya kristian dan yahudi terus mencerca nabi junjungan kita... dorang tak baca paper ke semenjak dua menjak ni paderi mereka asyik terbongkar skandal seks. napa yang tu dorang tak sibuk ngat nak gaduhkan?


ye memang kita tahu dan sedia maklum tentang permusuhan mereka terhadap kita hingga ke hari kiamat. tapi agendanya?

huh, barangkali dorang nak mengalihkan perhatian orang eropah terutamanya penganut kristian le ni dan bagi yahudi, kekejaman mereka di tebing barat dan projek mereka di baitul maqdis akan berjalan lancar apakala muslim disibukkan dengan isu begini. bagi umat muslim di seluruh dunia, berhati-hatilah membaca gerak langkah tipu daya mereka dan agar tak terperangkap dalam mainan politik mereka.

17 orang adijauhari:

Mybabah berkata...

Salam saudaraku cemomoi. Sepatutnya kerajaan yang mengaku mereka mempertahankan Islam yg sepatutnya tampil membuat bantahan baru ada impak. Perarakan segelintir umat Islam yg prihatin tidak memadai. Zulkefli Nordin ada muncul tak?

Sent by BlackBerry.

akuanakpahang berkata...

Gitulah cara puak kapir nei nak kelirukan umat islam, mmg bijak halus mainannya jgn kita terperangkap dan terpedaya puak kapir ini.

Werdah berkata...

Salam cemomoi.

Itulah kenapa sibuk nak hina Nabi kita, di sini banyak cerita ttg perangai paderi mereka http://peribadirasulullah.wordpress.com/

Pacifist berkata...

salam saudara,
sy tidak berkesempatan menyertai umat yg prihatin ptg td.ttp alhamdullilah,setakat sy tinggal di kl,sy menghadiri setiap demo yg dibuat,bg menyatakan pendirian kita sbg umat islam atas apa yg berlaku.walaupun ramai rakyat yg mengutuk org yg turun berdemostrasi.demostrasi adalah cara kita menunjukkan soladiriti umat islam.perhimpunan dijamin oleh pelembagaan.salut utk kalian...

endiem berkata...

betul juga yek, kita jgn terperangkap dgn tipu daya mereka.

Mrkolumpo berkata...

LA...KITE SEMAYANG TEMPAT SAMA SEMALAM

BILE GAMOKNYE BOLEH BERKENAL MESRA BERTEGUR SAPA...

-ANAK PELANGAI-

Mazru Majid berkata...

salam..

selalu deme tu hina org islam..bole cakap hari2...

satu ari nt Allah akan tunjuk mane yg benar dan mane yg salah..

yela deme nak alih perhatian kite la tu dr tertumpu ke masalah di belah palestin tu

LanaBulu berkata...

Renungan yg bermanfaat cemomoi..
Demontrasi tu baik demi menunjukan sikap tidak puas hati kita,... go ahead..
tapi kalau dalam masa yg sama ada yg BERKEPUL asap keluar dari mulut dan lubang hidung puak2 demonstasi tu..tu yg jadi terbalik dan tertipu tu..
selagi sikap kita tak berubah ..prinsip masih lagi boleh dijual beli..sekadar semangat je payah lah..
Moga kita semua sedar bertapa yg mana perlu diutamakan dan yg mana harus diperangi secara berterusan walaupun berada dalam kaum puak sendiri..

piewahid berkata...

koi stuju ngat pendapat deme ter..

pelangi anak berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
pelangi anak berkata...

KALAU LIAT DEMO MELULU, KEPALA JADI PUYENG JUGA. KENAPA JUGA IKUTAN DEMO. UDAH PANAS2AN CUMAN DAPET CAPEK.
TAPI ADANYA DEMO MERUPAKAN CERMINAN DARI TIADANYA KEADILAN. MEREKA2 YANG IKUT DEMO MUNGKIN BERUSAHA MENUNTUT KEADILAN DAN MEMPERJUANGKAN KEADILAN UNTUK ORANG LAIN.

Nida berkata...

Dulu masa saya ke kelas English di sini, ada Mat Korea ni tanya saya pakai apa dikepala (tudung)..

Tak lama kemudian ada minah salleh pulak tanya pada sahabat saya adakah sahabat saya ni kena penyakit kanser tu yang kena tutup kepala..

Ada juga yg buta mengenai Islam, seperti kafir2 yg memandang Islam pada pandangan yg salah

cemomoi berkata...

assalamualaikum rakan-rakan maya:

kalau semua setuju menentang musuh kita ni apa kata boikot mereka... ada berani? terutama kepada perokok?

cemomoi berkata...

mr kolumpo; takpe jumaat depan ada lagi, kalo panjang umur insyaallah berjumpa

pelangi anak: mesti ada orang yang menjadi tentera untuk berkorban agar yang lain hidup aman

pakcik kordi berkata...

assalamualaikum!

kome tk blh tgk benda2 gini.nama pun kapir diorg ni...hmm..

salam kenal beb!

shaniza berkata...

Salam..
Buta mata tak nampak jalan di dunia
Kerana tidak nampak cahaya
Tidak tahu ke mana hendak dituju
Ke hilir atau ke hulu

Selamatlah di dunia fana ini
Bilamana mata tidak buta
Melalui pengalaman diri
Kerana jalan itu sudah biasa

Ada pedoman yang menunjuk kita
Tongkat di tangan membantu jua
Boleh jadi orang simpati yang membawa
Tapi jika buta hati menderita

cemomoi berkata...

pakcik kordi: kenallll, masa kenit-kenit dulu berulang-ulang dok baca cerita pakcik kordi dengan beskal kebiru-biruan dan seluo kemerah-merahannya

kak shaniza: takat bole nyanyi awal rangkap aje... yang lain tu kena akak la pulak