Khamis, 11 Ogos 2011

nak sangat kongsi nama Allah

'Lebih menghairankan, tiga peserta Islam cuba dibawa keluar menerusi pintu belakang, menyanyikan lagu Alhamdulillah dan Allahuakbar, serta soalan kuiz Islam turut diberikan kepada peserta.'

serabut umat islam melayu kita nih!

kerana ada yang menyokong kita kongsi nama Allah maka boleh le mereka nak bernasyid dan berzikir cenggitu, kan?

sebeno tak heran kalo dorang buat begitu. malah dikatakan bahawa pnah (aku tak pasti sama ada menjadi amalan ke) mereka berselawat 'tala'al badru' ketika menyambut paderi masuk ke gereja. napa dilagukan begitu? kerana liriknya yang bererti pujian kepada Nabi Muhammad s.a.w telah ditukarkan maksudnya kepada paderi tersebut

pssst: kita serba satu skarang ni sesuai dengan slogan 1malaysia

23 orang adijauhari:

akuanakpahang berkata...

Isteri aje suka ramie bender lain suka satu aje :)

Kakzakie berkata...

Kebimbangan pada yg kerdil tanpa kuasa tapi yg gagah perkasa membisu seribu bahasa sebab semuanya nak satu itu....

si para para berkata...

kita kena dengar ceria dari mulut kedua dua belah pihak itu sendiri..baru boleh buat penilaian.

Myra Jay berkata...

Itula, disebabkan terlalu nak menjaga agama lain, agama kita sendiri diorang permainkan..
Geram betul..

Yastro berkata...

Org gereja skg akan buat mcm2 cara...yg nyata jika dapat seko melayu murtad spt satu kejayaan plg beso buat derang. sbb tu skg ni sumer mende dibuat ala2 islam....nk kelirukan org2 islam yg mmg dh terkeliru dlm hidup mereka.

Mohamad berkata...

Matlamat 1 Malaysia semakin tercapai..

a.samad jaafar berkata...

citer kat mana ni??? macam tak masuk akal pulak.. mcm2 yg pelik berlaku kebelakangan ni.. esok lusa, entah apa lagi berita yang akan kita dengar, yg akan menyesakkan dada kita..

abbey~ berkata...

apa laaa nk jadi ngn dunia skrg ni~~

L berkata...

anda seorang yg pemarah?
http://lolz-l.blogspot.com/2011/08/jangan-marah.html

sahromnasrudin berkata...

isu penggunaan nama Allah tak selesai lagi..dh kua isu lain...huhuhhh

Anaa berkata...

benda yang bukan serbu dikata serbu, yang memang sepatutnya lama dah diserbu...

ummiross berkata...

Patut ada usaha untuk menguatkan akidah umat Islam, kalau kuat pegangannya, takkan mudah terpengaruh dengan agama lain...

Eyka berkata...

asl baby 2 naik anjing..dy melayu ke cina? samak2..haha-.-"

si para para berkata...

:)

nur berkata...

KALAU CAMNI TAKPAYAH 1MALAYSIA LA..

Ati Masrif berkata...

macam2 hal lani..

harap segera diselesaikan
dan bukan dicampur dgn politik busuk

shameel Iskandar berkata...

Moga keharmonian agama islam di Malaysia kekal terpelihara. Dan sama2 kita mendoakan agar rencana musuh2 islam yg ingin memadamkan islam akan digagalkan oleh Allah. Sesungguhnya Islam takkan hilang di dunia.

Sedikit ulasan ttg kalimah Allah. Setelah melihat byk perbincangan para cerdik pandai dan ulama, didapati pengharaman penggunaan penggunaan kalimah Allah dalam konteks Malaysia adalah atas dasar siasah syariah dan bukannya pengharaman mutlak. Sebab itu qardhawi dan wahbah zuhaily mengatakan harus malah digalakkan org bkn islam menggunakan kalimah Allah atas dasar uslub dakwah.
Dalil yg org bkn islam prnah menggunakan kalimah Allah ialah nama bapa Nabi Muhammad s.a.w yg bernama Abdullah. Abdullah bererti Hamba Allah. Jadi masyarakat quraisy sblm islam telah menggunakan kalimah Allah selain kalimah al-uzzar dan lain-lain lagi.

ckLah berkata...

Makin bercelaru senarionya....

werdah berkata...

Assalamu'alaikum cemomoi

Salam Ramadhan..

Rimas juga dengan benda-benda seperti ini..

CekWa berkata...

apa yang berlaku di akhir-akhir ini sepatutnya menjadikan orang2 Islam lebih bersatu, jgn biarkan agama lain mempermainkan kita...!

Abd Razak berkata...

Assalamualaikum...

Orang melayu dok bergaduh sama sendiri akhirnya bangsa lain ambil kesempatan..

L berkata...

urrrmmm,, kerja2 pkr yg nk memberikan nama Allah digunakan oleh kristian... dari thn lepas g. tp dihramkan oleh mahkamah.. boleh wat 1 post pasal ni nieh.. huhuhu.. tq 4 d info.. kita wajib menjaga nama Allah..

sy syg awak.?
http://lolz-l.blogspot.com/2011/08/kasih-sayang.html

cemomoi berkata...

assalamualaikum

akuanakpahang: ada ati juga...

Kakzakie: jangan satu dan kesatuan yang membinasakan

si para para: permusuhan itu telah termaktub walau apapon alasan lain akan menyusul

Myra Jay: mengalah yang dilihat sebagai lemah!

Yastro: bila melayu yang jadik teras di negara ni murtad, tanah air ini tak ada harganya lagi

Mohamad: jangan sampai umat islam terkapai-kapai

a.samad jaafar: di negara kita yang huru-hara bin porak-peranda pada bangsa melayu yang lemah-longlai

abbey~ : nampaknya kita jadik masuk angin kluo asap

L : bulan posa kena kontrol marah

iman kita yang senipis kulit bawang ni dengan apa lagi nak berbakti dalam mempertahankan agama Allah, buat le yang termampu

sahromnasrudin: saja cari jalan nak gado kot

Anaa: kalo orang islam buat walopon pada yang hak akan ada suara orang islam sendiri yang melaknatnya... ketakutan yang pelik!

ummiross: kerana pemimpin sibuk berebut kuasa, kerana rakyat dibutakan mata, kerana anak-anak terabai akidahnya mengejar keseronokan dunia kelak kita akan berputih mata

Eyka: ntah la anak sapa tu....

nur: 1malaya ok atau 1melayu?

Ati Masrif: orang melayu takan sedar bak kata pepatah dah terhantuk baru terngadah

shameel Iskandar: orang awam memahami dari sudut berbeza dan musuh islam ambil kesempatan atas kebekuan uamt islam dalam hal ini

ckLah: kerana kita tak pernah bersatu maka semakin celaru hala tuju

kak werdah: moga kita tak terus lemas

CekWa: malangnya tidak begitu malah kita terus berbalah

Abd Razak: melayuku yang terus layu