Rabu, 14 September 2011

kata orang aji ni bikin botak kepala

mood braya di mana-mana masih terasa... sambil tu sila amik maklum pesan dari emel kengkawan

Subject: Police warning about coca-cola

Forwarding once more this very necessary piece of advice. Take notes, ladies, and forward to your daughters, all your female friends, and friends with wives and daughters.

Take care....


DO YOU KNOW? Coke+Ajinomoto Can be Used To Rape Ladies

I received a news about the recent tactic used to spike girls' drink. It is a cheap and widely used method. This method was used in Canny Ong's murder, despite her being a karate black belt holder.

Rapist uses this method.

Coca-cola+ajinomoto/monosodium glutamate = a medicine which will cause drowsiness and excitement in the victim.

This mixture is poisonous if used too often on the victim. DO NOT accept coca-cola or any other drinks from stranger/even if it is your friend that you are not very close with.


Regards,

Hishamuddin Alias ( ASP )
Jabatan Siasatan Jenayah Berat
IPK Kuala Lumpur

video
Psst: aku tak pasti le betui ke dak maklumat ni, apatah lagi tang nama pegawai polis yang digunakan kat last skali tu. apa pon ingatan ini harus diambil perhatian gak untuk kita waspada sokmo

21 orang adijauhari:

Abd Razak berkata...

Assalamualaikum...

Mesti dah pernah orang cuba..

sahromnasrudin berkata...

assalamualaikum cemomoi..

penjenayah sekarang makin bijak kan..depa byk idea huhuhhuhu..

kiter knelah waspada

Lana~Bulu berkata...

TQ, cemomoi..dan salam syawal..moga diberkatiNYA

ajumohit berkata...

ish mcm2 hal la, mintak dijauhkanlah hndknya, selalu susah nk tolak pemberian org huhu, pasni berjaga2

akuanakpahang berkata...

Salam... kawan x boleh termakan aji pening tak sudoh :(

Yastro berkata...

Uishh...baru tau mende nih...betoi ke ?? Pada awek2 tu...pas ni klau nak minum coke kene beli sendiri laa...bahayaaa...

Anaa berkata...

alamak.. koi kadang2 boh gak aji dalam gulai... nak2 kalo kena adjust rasa nya... patut ler hb kadang macam miong jer lepas makan gulai koi.. hikhik..

zulkbo berkata...

salam..
nak kena try dulu nih
baru tahu kesannya..he he
tak mati kan..cuma stim
je kata orang..ha ha..

So Shy Lady berkata...

yeke

kna bringat sokmo nih, sblum klua rmh tu bc la apa2 yg patut kan moga kita dlindungiNya stiap ms dr kjahatn mnusia jin n syaitan

Nizam berkata...

Nipih urat perut weh....

shameel Iskandar berkata...

sekarang macam kes boleh berlaku dan penjahat juga semakin bijak.

ttg dlm masakan mmg x elok sbrnya aji ni. sy kalau msk kt umah mmg x pakai aji tapi kalo mkn kt kedai apakan daya.

a.samad jaafar berkata...

abang saya tak makan makanan yg dibubuh aji.. 5 lepas makan dia pasti pening2 lalat..tapi.. aji menyedapkan masakan..hmmm..

t kasih krn selalu jugak jenguk blog saya.. penggunaan loghat pahang itu saya suka..malah mengingatkan saya pada seorang sahabat masa belajar dulu.. dia sentiasa membahasakan dirinya 'koi'..

a.samad jaafar berkata...

saya setuju pada ulasan cemomoi pada n3 saya..anak2 patut diajar supaya mersa masjid cuma perlu kawalan mak bapa dorang..

si para para berkata...

aji ni mengandungi MSG.. MSG ni la yang bahaya..tapi benda yang bahaya ni la banyak dlm makanan kita. lebih lebih lagi makanan segera. sebab tu skrng generasi kita ramai yang kena penyakik.

jauhi aji. bukan tok aji.
:)

ZZ Agro berkata...

Salam Rodong...

Ape kabo?? Lame tak jenguk rumoh aok ni...

Echam

ckLah berkata...

Kat rumah ckLah memang tak ada aji...dan sebarang perasa berasaskan msg. Tubuh ckLah memang tak boleh terima dah....dulu, ada juga ckLah guna macam kiub knorr tu. Tapi, kesihatan dah terjejas...

Selamat hari raya ya cemomoi.

Ati Masrif berkata...

salam cemomoi,

lani orang buat macam2 cara
utk buat benda tak baik...

sape yg jual takaful tu :)

Woofer Storm berkata...

tak tahu plak pasal ni,mgkn betul mgkn tidak..tapi tak slh jika waspada kan??

Kakzakie berkata...

Kalau di rumah boleh di hindar tapi rasanya kalau beli di luar rata-rata masih guna aji...

MulutPayau berkata...

Kena sllu berwspada.....

Salam Aidilfitri utk Cemomoi...

cemomoi berkata...

assalamualaikum w.b.t

Abd Razak: gamaknya gitu le, bila dah ada yang test tau le camana penangannya

sahromnasrudin: makin banyak kita buat pembaharuan, makin rajin dorang kreatif dorang nak buat jahat

abang Lana~Bulu: sama le kita, awat lama tak nampak? moga baek laaa

ajumohit: zaman ni banyak yang baik ada makna kot

akuanakpahang: main tangkap kepala je, tu yang lama-lama bule botak kepala tu

Yastro: payoh nok cari manusia jujur sekarang nih

Anaa: kalo aji thai lagik fenen

zulkbo: buat eksperimen kat tikus duluuuu

So Shy Lady: rajin-rajin amal surah 3 qul

Nizam: heee mau bocor dibuatnya

shameel Iskandar: orang yang buatnya kira untung dia je, nasib pengguna terabai

a.samad jaafar: sedap yang akhirnya bawa masaloh, payoh juga...

si para para: masa makan tak hengat dan sakit baru teringat

teringattt kat pak aji...

ZZ Agro: addoi la koi pon gitu juga... oak nih ada projek beso yerkkk

ckLah: heee koi ni tukang makan je, menda orang rumah bubuh, balun jeee

Ati Masrif: yang jual takaful tu mungkin nak buat baik, tapi orang insurans ni masa nak jual je baik bila nak tuntut tu yang setengahnya tak baikkk

Woofer Storm: bukan apa kang ada yang nak saman kita pulokkkk, apa pon berwaspada lebih baik daripada baut cam takde apa-apa

Kakzakie: tul u, kang kita komen rasa tak mengancam, tapi bila banyak pekena aji kesihatan pulak terancam

MulutPayau: untuk kebaikan kita dan kluarga kita jugaaaa