Selasa, 16 Ogos 2011

kita tak sama dan sama sekali berbeza

aku tak layak untuk membahaskan isu kalimah Allah. cuma peringatan bahawa isu perkongsian nama Allah takan selesai kerana mereka memilih untuk terus bermusuhan dengan kita, umat islam. kalaupun ada ulama islam yang berpendapat sesapa pon di kalangan orang kafir harus menggunakan nama Allah sebagaimana yang disebut dalam al-Quran:

“Dan sesungguhnya jika kamu tanyakan kepada mereka: “Siapakah yang menjadikan langit dan bumi dan menundukkan matahari dan bulan?” Tentu mereka akan menjawab: “Allah”, maka betapakah mereka (dapat) dipalingkan (dari jalan yang benar)"(maksud surah Al-Ankabut; ayat 61)

namun konsepnya, mereka mengakui kekuasaan Allah cuma dalam masa yang sama mereka mensyirikkan Allah (sembah berhala untuk mendekatkan diri kepada Allah). abih tu apa crita "Allah" dalam pemahaman kristian?

tuhan mereka bertumbuk dan kalah:

Genesis 32:25-28 disebutkan yakub berkelahi melawan Allah sejak malam hingga fajar menyingsing. Karena Allah tak dapat mengalahkan yakub, maka Allah memukul sendi pangkal paha Yakub dan berkata bahwa yakub telah melawan Allah dan manusia dan yakub menang.

tuhan sekutunya (triniti), jesus dihina

27:27 Kemudian serdadu-serdadu wali negeri membawa Yesus ke gedung pengadilan, lalu memanggil seluruh pasukan berkumpul sekeliling Yesus. (28) Mereka menanggalkan pakaian-Nya dan mengenakan jubah ungu kepada-Nya. (29) Mereka menganyam sebuah mahkota duri dan menaruhnya di atas kepala-Nya, lalu memberikan Dia sebatang buluh di tangan kanan-Nya. Kemudian mereka berlutut di hadapan-Nya dan mengolok-olokkan Dia, katanya: “Salam, hai Raja orang Yahudi!” (30) Mereka meludahi-Nya dan mengambil buluh itu dan memukulkannya ke kepala-Nya. (31) Sesudah mengolok-olokkan Dia mereka menanggalkan jubah itu dari pada-Nya dan mengenakan pula pakaian-Nya kepada-Nya. Kemudian mereka membawa Dia ke luar untuk disalibkan.[Matius 27:27-31]

tuhan jesus merintih:

Kira-kira jam tiga berserulah Yesus dengan suara nyaring: “Eli, Eli, lama sabakhtani?” Artinya: Allah-Ku, Allah-Ku, mengapa Engkau meninggalkan Aku? [Matius 27:46]

tuhan jesus lapar dan tak berkuasa mengadakan makanan

11:12 Keesokan harinya sesudah Yesus dan kedua belas murid-Nya meninggalkan Betania, Yesus merasa lapar. 13 Dan dari jauh Ia melihat pohon ara yang sudah berdaun. Ia mendekatinya untuk melihat kalau-kalau Ia mendapat apa-apa pada pohon itu. Tetapi waktu Ia tiba di situ, Ia tidak mendapat apa-apa selain daun-daun saja, sebab memang bukan musim buah ara. [Markus 11:12-13]

tuhan jesus tido:

Sekonyong-konyong mengamuklah angin ribut di danau itu, sehingga perahu itu ditimbus gelombang, tetapi Yesus tidur. [Matius 8:24]

dan macam-macam sengsara yang dilalui tuhan jesus sekaligus menunjukkan kelemahan sebagai tuhan!

pssst: sila amik perhatian pada gambar tu, sesapa yang pnah bli frame cenggitu cuba tengok eeelok sebab itu ialah ayat bible yang ditulis dalam bahasa arab... kang gantung kat rumah dok ingat ayat al-Quran plak...

18 orang adijauhari:

Anaa berkata...

sekali pandang tak perasan yang gambar tu ayat bible...

kalo pun nak gantung ayat quran kat umah, pilihler surah2 yang memang kita tahu surah Al-Quran.. kalo khat nye bukan main lawo tapi kita tak leh nak baca, cam mana gaya..?

kalo tuhannya pun ada sifat macam kita, lapo, tido, ngantuk, atte macam mana nak mintak tolong ye?

werdah berkata...

Assalamu'alaikum...

Mereka hanya percaya rububiyah Allah sedangkan nafi hal uluhiyah Allah.. juga mereka ada triniti.. mana sama dengan keyakinan kita.. Allahu Ahad, Allahus samad dan seterusnya - (surah al-ikhlas)

Myra Jay berkata...

Macam2 cara diorang buat kat kita kan... huhuuu
Frame tu lagi bahaya, kena lebih berhati2 pasni

Kakzakie berkata...

Kakak belum pernah buka bible lagi. Nyata dan jelas sebab itu bila mereka yg telah membaca bible kemudian menghayati kitab kita mudah utk dia menerima Islam....

si para para berkata...

hujah mereka lemah..
bercanggah..
dan berubah ubah..



apa maksud ayat tu ye..yang dalam gambar tu..

ummiross berkata...

Betul tu, mereka ada triniti, tapi cuba mengelirukan umat Islam, tambahan lagi yang sangat tipis imannya, nama je Islam tapi kadang tak mengamalkan ajaran Islam, golongan ni lah yang mudah terpengaruh

sahromnasrudin berkata...

assalamualaikum

cemomoi, trime kasih atas entri yg mengingatkan ini..

harap keputusan mahkamah berpihak pd kita kan

deena farhana berkata...

salam..isu ini xkan pernah selesai dan kita menghrpkan ahli2 agama yg memiliki ilmu sntiasa tampil pertahankn Islam tercinta.

slm ramadhan :)

zulkbo berkata...

salam..
agenda kristian dalam memurtadkan orang islam kerana kita sesama islam sendiri suka bertelagah dan tidak bersatu.

ajumohit berkata...

Tq for sharing ye cemomoi, skali tgk mmg tak perasan itu ayat bible

L berkata...

thx for info.. kene sebar2kan..=)

jom berdoa?
http://lolz-l.blogspot.com/2011/08/doakan-untuk-keburukan-saudara-seislam.html

Nizam berkata...

Nok beli ter tengok2 la dulu.Jangan sebak lawo kite main ambik je.Tak tau tanye pade yang tau....

Woofer Storm berkata...

pengertian allah bagi kita dan mereka memang jauh sama sekali,kita yakni hany allah yang berhak disembah tapi dorang??

semoga allah memberi pertolongn buat umat islam yang dizalimi..

Miecyber berkata...

Sungguh mengelirukan....

Yastro berkata...

Huhhh...tak sangka kat ayat tu pn ader selit2 ayat bible....macam2 cara deme tu yerr...

miZz_nizZ berkata...

halusnye!!ingtkn ayt quran td!tq ya

a.z.r.i.n.a.03.07 berkata...

Ada saje cara 'diorang' ni. Tak serik-serik.

cemomoi berkata...

assalamualaikum kengkawan maya:

di kanan ada syurga di kiri ada neraka, nikmat yang Allah bagi jika tak bersyukur akan diambil semula dan lebih buruk daripada itu kelak akan Allah gantikan dengan suatu bangsa yang lain

ingat-ingat le bangsa ku!