Selasa, 9 Ogos 2011

bonus sepanjang hayat

dah ble amik ke bonus? tengok kat mesin atm, lengang je mesti tak kluo lagi... hee gamaknya, kakitangan awam dari tido malam tadi sampai ke opis hari ni, sengih tak brenti fikir pasal bonus

apa kata kita tengok pemimpin negara lain bagi bonus kat rakyat dia!

*Did you know this about Libya?*

Some other facts (that mainstream media will never disclose) about Gaddafi and Libya

- Loans to Libyan citizens are given with NO interest.

- Students would get paid the average salary for the profession they are studying for.

- If you are unable to get employment the state would pay the full salary as if you were employed until you find employment.

- When you get married the couple gets an apartment or house for free from the Government.

- You could go to college anywhere in the world. The state pays 2,500 euros plus accommodation and car allowance.

- The cars are sold at factory cost.

- *Libya does not owe money, (not a cent) to anyone. No creditors.

- Free education and health care for all citizens.

- 25% of the population with a university degree.

- No beggars on the streets and nobody is homeless (until the recent bombing).

- Bread costs only $0.15 per loaf.

No wonder the US and other capitalist countries do not like Libya. Gaddafi would not consent to taking loans from IMF or World Bank at high interest rates. In other words Libya was INDEPENDENT! That is the real reason for the war in Libya! He may be a dictator, but that is not the US problem. Also Gaddafi called on all oil producing countries NOT to accept payment for oil in USD or Euros. He recommended that oil get paid for in GOLD and that would have bankrupted just about every Western Country as most of them do not have gold reserves to match the rate at which they print their useless currencies.

Remember the last time someone had the “NERVE” to make a similar statement was when Saddam Hoosein advised all Opec countries not to accept payment for oil in US Dollars. Well, we all know what happened to him. Yes, they HUNG HIM.

pssst: ada sesapa nak pindah ke libya?

18 orang adijauhari:

si para para berkata...

waaa bagusnya..

tapi kita tak perlu pindah ke libya..
cuma kena jadikan negara kita seperti libya atau lebih baik lagi dari libya

:)

zulkbo berkata...

salam..
macam tu bagus pun
rakyat Libya nak memberontak
deme belum tahu susah rakyat
di Afghanistan lagi tu..


selamat berpuasa hari ke-9 saudaraku..:)

sahromnasrudin berkata...

syukur duk kat malaysia

Myra Jay berkata...

Bestnyer rakyat Libya..
Dah kawen siap dapat rumah lagi ;)
Bahagia betul ;)

akuanakpahang berkata...

Beli nak lepas ke Libya :) duit bonus sikit ngat kalau lebih tahan juge :)

Zezebel Lair berkata...

Wow..jauhlah sangat bezanya dengan tanah tempat tumpahnya darahku....

Ati Masrif berkata...

salam,

betui ka..

awat depa masih nak gulingkan
M.G. kalau dapat semua tu yek..
hairan???

CekWa berkata...

teringin jugek ke negara Libya ter!

Nizam berkata...

Bior la koi kat sini je...

Abd Razak berkata...

Assalamualaikum...

Masa pemerintahan Sadam di Iraq dulu pun sama macam di Libya...almost all the same INDEPENDENT

Anaa berkata...

tak moh ah gi libya... dok kat mesia jer lah... kita tuko jer apa2 yang patut kat mesia ni..

MIDA MIDOT berkata...

Alhamdullilah la murah rezeki siapa yg dapat bonus :)
Duduk Malaysia AMAN alhamdullilah :)

shameel Iskandar berkata...

Salam Cemomoi.
Ni first time saya tahu Muammar Ghadaffi begitu menjaga kebajikan rakyatnya. Selama ini kita didedahkan dgn berita kekejaman dan semnagat badwi melampau Muammar ghadaffi.

Kakzakie berkata...

Kalau semua negera Islam independent kakak rasa dah lama US bungkus. Bayangkan citizen di Libya belajar tak payah nak fikir nak dapatkan scholarship

p/s: sedih terkenang dulu bapak kakak mencari duit nak sekolahkan anak-anak...kami miskin amat..:(

cemomoi berkata...

assalamualaikum:

si para para: kalaulah para pemimpin mendengar saranan tu...

zulkbo: heee manusia tak pnah puas...

moga posa kita dirahmati Allah untuk pusingan kedua ni mengejar rahmat selepas mendapat pengampunan Allah

sahromnasrudin: ye... walopon ujan emas di negeri orang!

Myra Jay: tak lama lagi pemain import dibenarkan... tengok-tengok la kot ada dari libya ke...

akuanakpahang: dah umrah n aji baru le kira ada duit lebih...

Zezebel Lair: duit tak menjanjikan ketenangan ati tapi tetap penting untuk membeli sesuatu yang dapat menenangkan ati

Ati Masrif: wallahu a'lam... manusia tak dapat memenuhkan semua kehendak.. mana yang tak dapat tentu le ada alasan nak buat sebaliknya tu

CekWa: ketnya tengoh perang ni jangan g

Nizam: orang libya pon ramei kat sini

Abd Razak: orang kafir tak pnah diam dalam permusuhan terhadap islam, kita je yang terhegeh-hegeh suka kat dorang

Anaa: heee dok kat semenyih tu aman, yerk ketnya jammed le sikit jalan hala ke branang tu

MIDA MIDOT: Allah bagi bonus bulan ni lagik hebat!

shameel Iskandar: wallahu a'lam, ari tu tun mahathir kata media barat tak ble percaya tapi kita tetap amik juga daripada depa, sudahnya banyak pemimpin dan negara islam yang baik jadik tak baik dan lebih teruk kita dok ikut balasah sesama islam keran dengo cakap orang bukan islam

Kakzakie: tu yang peliknya, kita tau rahsianya tapi masih buat tak tau tentang tindakannya

kesusahan memberikan pengajaran tentang menilai sesuatu... ada hikmah di sebalik kesusahan yang kita lalui tu

nur berkata...

BARU TAU NI..

Saiazuan berkata...

btl ke ni?

cemomoi berkata...

nur: sebar-sebarkan...

saiazuan: gamaknya gitu le kot...

pilihan

Melayu Hebat: kita genius la

siri tajuk tu pon dah menjadikkan sesetengah orang melayu rasa jelek - malu nak ngaku apatah lagi nak bangga dengan kemelayuannya. takpe, tu...

rodong