Khamis, 4 Ogos 2011

n3 jaga diri

Post oleh : budak cemomoi | Rilis : 12:31:00 PTG | Series :
Luqman Al-Hakim menasihati anaknya, "Wahai anakku, apabila perut dipenuhi makanan, maka gelaplah fikiran, bisulah lidah dari menuturkan hikmah (kebijaksanaan) dan malaslah segala anggota badan untuk beribadah.".

bulan posa ni disinonimkan dengan kesihatan. ketnya, dalam pada dok jaga kesihatan, banyak perkara yang mungkin kita terlepas pandang. ada yang dah jadik habit pon tapi dalam tak sedar habit tu memberikan kesan tak baik kepada kesihatan kita ni... cuma nak kongsikan le ingatan kengkawan yang dihantar melalui emel untuk manfaat bersama.

Health - Very Very Important Tips

Answer the phone by LEFT ear.
Do not drink coffee TWICE a day.
Do not take pills with COOL water.
Do not have HUGE meals after 5pm.
Reduce the amount of OILY food you consume.
Drink more WATER in the morning, less at night.
Keep your distance from hand phone CHARGERS.


Do not use headphones/earphone for LONG period of time.
Best sleeping time is from 10pm at night to 6am in the morning.
Do not lie down immediately after taking medicine before sleeping.
When battery is down to the LAST grid/bar, do not answer the phone as the radiation is 1000 times.

google+

linkedin

18 orang adijauhari

Tulis orang adijauhari
avatar
ajumohit
Admin
04 Ogos, 2011 13:30

uishhh besar gedabak hp tu, giler byk radiation dia tu hihihi..TQ for the info bro

Reply
avatar
Nizam
Admin
04 Ogos, 2011 13:43

* Boleh baling lembu ni

Reply
avatar
si para para
Admin
04 Ogos, 2011 13:50

pose..tapi nape seluar ni makin kecik je..hmmm

Reply
avatar
Myra Jay
Admin
04 Ogos, 2011 13:56

TQ syer maklumat yang berguna nie..
Kekadang kita lupa... ;)

Reply
avatar
Anaa
Admin
04 Ogos, 2011 14:39

ooh, kita memang guna telinga kiri.. sebab kita orang kiri...

makanya ikut ler pesanan nabi, makan bila lapo, berenti sebelum kenyang.. bukan jangan berenti selagi tak kenyang.. :)

Reply
avatar
04 Ogos, 2011 15:19

alamak...takut kene radiasi huhuh

trime kasih ya, cemomoi...

Reply
avatar
04 Ogos, 2011 15:33

Buat barangan bender biar dalam kesaboran yak :)

Reply
avatar
Abd Razak
Admin
04 Ogos, 2011 16:04

Assalamualaikum...

Bulan posa kena jaga kesihatan betul-betul kerana banyak makanan kita penuh dengan gula yang memungkinkan pertambahan lemak

Reply
avatar
04 Ogos, 2011 19:21

bagus info ni.. kadang2 bukan tak tahu tapi selalu lalai..t kasih atas perkongsian..

Reply
avatar
CekWa
Admin
04 Ogos, 2011 19:57

betul tu, kekadang makin posa makin besor badan yer!

Reply
avatar
cik sakdi
Admin
04 Ogos, 2011 22:18

eh kenape angkat fon gune telinge kiri? nak tau... :)

Reply
avatar
05 Ogos, 2011 01:45

antara hidup utk makan dan mkn utk hidup, itu yg gagal difahami oleh manusia.

Reply
avatar
05 Ogos, 2011 08:24

wah. terima kasih atas entri ni, banyak benda baru yang saya tahu,,

salam ramadhan dr saya :)

Reply
avatar
Kakzakie
Admin
05 Ogos, 2011 09:24

Kadang tu dah tahu tak elok makan banyak tapi mata kata nak juga. Itulah selepas solat maghrib kalau nak menghabiskan 1 juzuk pun kena sambung lepas terawikh....

Reply
avatar
Cik SHiNJU
Admin
05 Ogos, 2011 13:16

Assalam...tips berguna nih..
saya kalau jwb fon suka letak fon tu kat tinga kanan...bahaya upenyer,.,

Reply
avatar
Fello Ariza
Admin
05 Ogos, 2011 23:29

When battery is down to the LAST grid/bar, do not answer the phone as the radiation is 1000 times.

erkkkk...aiyooo -.-"

Reply
avatar
ummu
Admin
06 Ogos, 2011 16:08

assalam,
tqvm, pelbagai info berguna utk diri ini dalam satu entry.

Reply
avatar
cemomoi
Admin
07 Ogos, 2011 17:15

assalamualaikum:

dalam banyak hal, koi pon banyak tak tau dan banyak juga buat menda yang bahaya tu

Reply