Ahad, 7 Ogos 2011

n3 jaga diri lagi

dah nak buka dah ke? air brapa warna? tu blom kira yang panas, sejuk, ada gas lagik!

ni haaa ada orang pesan:

DRINK WATER ON EMPTY STOMACH

It is popular in Japan today to drink water immediately after waking up every morning. Furthermore, scientific tests have proven a its value. We publish below a description of use of water for our readers. For old and serious diseases as well as modern illnesses the water treatment had been found successful by a Japanese med ical society as a 100% cure for the following diseases:

Headache, body ache, heart system, arthritis, fast heart beat, epilepsy, excess fatness, bronchitis asthma, TB, meningitis, kidney and urine diseases,
vomiting, gastritis, diarrhea, piles, diabetes, constipation, all eye diseases, womb, cancer and ear nose and throat diseases.

METHOD OF TREATMENT

1.. As you wake up in the morning before brushing teeth, drink 4 x 160ml glasses of water .....interesting

2. Brush and clean the mouth but do not eat or drink anything for 45 minutes

3. After 45 minutes you may eat and drink as normal.

4. After 15 minutes of breakfast, lunch and dinner do not eat or drink anything for 2 hours

5. Those who are old or sick and are unable to drink 4 glasses of water at the beginning may commence by taking little water and gradually increase it to 4 glasses per day.

6. The above method of treatment will cure diseases of the sick and others can enjoy a healthy life.

pssst: huuu doyan dah turun rega ke? bebuka doyan kang kalu sendawa time terawih susoh la weh

17 orang adijauhari:

abbey~ berkata...

banyaknye air kene minum~ hukhukhuk...

saye ni kurang minum air masak~ kene blaja minum banyak2 ni~ :)

nur berkata...

BOLEH DIAMALKAN NI..
DOYAN PUNYE BAU SENDAWA?.. UWEKK.

CekWa berkata...

dari bau sendawa doyan lebih baik bau tempoyok lagi sedap. kalo kat mesjid leh berbau satu masjid ni!

ajumohit berkata...

Elok sbnrnya minum air masak, cara yg mudah sediakan botol air sukatan 2 liter, tp pose2 ni jgnla minum pulok

dyea irdina berkata...

berbuka wajib tea o suam..bkn segelas tp seteko...huhuhuuhu..dapat tu cerah dunia rasanya....sendawa bau duyan ok lagi sendawa bau petai yg tak tahan tu..heheh

a.samad jaafar berkata...

saya amalkan minum segelas air sebaik bangun dari tidur.. tapi yg tak bagusnya, pas makan terus minum.. itu tak elok kan?

bulan pose tak yah la makan doyan dulu kot.. sian kawan sebelah mase semayang.. hihihi..

Nizam berkata...

Koi makan ala kador je...

Abd Razak berkata...

Assalamualaikum...

Memang jadi amalan minum air bila bangun tidur tapi tak sampailah banyak tu..:)

sahromnasrudin berkata...

trime kasih atas entri ini cemomoi..cemomoi byk mengingatkan kami..bagus la

ckLah berkata...

Selamat beriftar lebih kurang sejam lagi...

shameel Iskandar berkata...

dah lama tak minum ais tapi sejak bulan puasa ni trpaksa minum balik.

sendawa durian boleh pengsan jemaah tarawikh. hahaha

Amri Abd Rani berkata...

mula2 air panas...
kul 8 pekena air sejuk plak... baru balance....hihi

Pia berkata...

"tu dia bergelen nak kena minum..ikutkan sehari kena minum 8 gelas..tu pun tak terbuat..kdg2 4 gelas pun belom tentu...mnum air banyak ni bagus sebenarnya...cuma kdg2 leka sampai lupa..bkn lupa minum tp lupa minum banyak.."

Temuk berkata...

As-Salam
Doktor di klinik atau hospital kerap menyuruh kita minum air kosong anggaran 8 gelas sehari. Bayangkan kurangnya air dalam tubuh badan kita jika nasihat demikian tidak kita endahkan. Saya perhatikan pelajar-pelajar Cina, di sekolah atau di institusi pengajian tinggi, suka membawa bekal air yang mereka minum sepanjang hari. Demikian juga pekerja-pekerja buruh mereka.

cemomoi berkata...

assalamualaikum:

abbey: sama la kita satu hari berapa gelas je dan minum... bibir pon naik kering

nur: bbuka dengan bubur kacang + doyan fui sedap!

CekWa: pak imam pon tak senang nak baca tahiyyat bila kita sendawa belakang dia nih

ajumohit: kekadang atas meja ada air mineral tapi tak gak usik...

dyea irdina: mesti ada panas dan sejuk...

makan petai solat kat rumah je la..

a.samad jaafar: teman ni nok g keghoje pon kalut-kalut tak dan nok minum

mika punya doyan banyok lagi ke?

Nizam: heee jangan makan tak kadar diri pulok

Abd Razak: yang tak tahannya kalo minum banyak sangat tak larat nak ke tandas... aircond plak sejuk

sahromnasrudin: saling mengingatkan akan membawa manfaat

ckLah: teringin bbuka dengan bubur kacang + doyan...

shameel Iskandar: eeelok la kalu dah tak amalkan minum ais tapi tu la, bila tengok je lomah semangat dibuatnya..

Amri Abd Rani: hebat pakwi sempat break dulu!

Pia: ikut kapasiti badan kot, maunya terapung dalam bilik air kang minum overload

bang Temuk: memang betui, bebudak cina konsisten dilatih bawak air masak dari rumah hatta bersukan pon... anak kita balik skoloh kejo eskrim dulu!

Anaa berkata...

banyak minum banyak gi toilet.. tu yang lotih.. malehh...

cemomoi berkata...

anaa: eee nak-nak kalo dok kat opis, sejuuuuuk lagik!