Jumaat, 29 Julai 2011

sentap jiwa raga tul

satu ketika waktu tengah naik motor nak balik rumah, terasa nak bertapa dalam seminggu dua daripada berblog. pada waktunya yang sama terfikir untuk membiarkan blog ini sunyi hingga tak lagi dikunjungi sesapa. bila dilupakan orang barulah aku nak mulakan semula, ibarat baru nak berblog... struggle mencari rakan maya. dah dua tahun berblog, rindu plak nak rasakan kembali saat-saat tu... dalam membiarkan seminggu dua tu rupanya nak masuk sebulan dua dah yeaaa...

apa pon, junjungan rasa tima kasih tak terhingga pada rakan yang tak jemu bertandang walopon aku tak lagi menjenguk ke laman teman-teman. membaca jejak yang ditinggalkan tu memang meruntun rasa bersalah dibuatnya...

alhamdulillah, hingga ke hari ni masih sihat. memang ada la kekangan biasa yang menghambat hingga buat aku tak sempat nak merawat blog ni, melawat blog kengkawan dan sudahnya tersadai dalam berkhalwat... heee

labbaika ya ramadhan... pada kesempatan tak berapa lama lagik ni, ramadhan datang lagi, pesan tok katib tadi, moga ramadhan ini tidak membiarkan kita menjadi orang yang hanya dapat berlapar dan dahaga sahaja...

pssst: menjawab n3 seblom ni... kurang lebih buku tu bertajuk 'Biografi Muhammad bin Abdullah - Perjalanan Hidup Seorang Nabi'

24 orang adijauhari:

munna berkata...

selamat menyambut ramadhan buat cemomoi sekeluarga

akuanakpahang berkata...

Salam sahabat selamat kembali... terkadang jenguk2 juge rumah deme nie keknya macam tak bertuan aje.. sudoh macam org giler talak laa pulok...

Selamat berpuasa :)

nizamsani berkata...

selamat pulang dari bertapa.

Kakzakie berkata...

Dok mengulek hero baru sampai dah tak sedar sebulan berlalu ye... Mesti dah boleh senyum dgn abang-abangnya.

Salam ramadhan dari kakak moga lebih baik dari ramadhan yg lepas. Insya-Allah...

Myra Jay berkata...

Selamat menyambut Ramadhan buat cemomoi sekeluarga ye.. :)

Rupanya dah 2tahun bertapak kan.. Tahniah..

zulkbo berkata...

salam..
selamat kembali berblogging..
kadangkala hari-hari makan nasi jemu juga ye?samalah dengan blogging..
:)

LIPISLADY berkata...

Sallam Cemomoi,

Selamat menyambut Ramadhan al Mubarak, semuga bertambah amalan tahun ini. samalah kita sekejap ada sekejap tak ada dalam blog...

luahfikiran berkata...

SALAM,
KITA NAK MASUK BULAN RAMADHAN NI ! SELAMAT MENGHAYATI RAMADHAN !

Abd Razak berkata...

Assalamualaikum...

Perjalanan saya di blog pun agak perlahan sekarang, banyak perkara utama perlu dibereskan..

Selamat menyambut ramadhan al-mubarak

shameel Iskandar berkata...

salam cemomoi.
Lama betul beruzlah. di kesempatan ini saya ucapkan selamat menyambut ramadhan yg mulia. moga ramadhan kali ni menjadikan kita lebih akrab dengan-Nya.

Ramadhan Kareem

Ati Masrif berkata...

oo..gitu citenya
ingat masih jadi surirumah :)


selamat menyambut ramadhan cemomoi
n family

ummu berkata...

assalamualaikum saudra
lihat gambar kedua, pelari tu, ngeri rasa.agaknya macam tu kut lebih kurang, masa saya accident tergolek atas jalan raya dulu
selamat menyambut ramadhan al kareem, mohon maaf andai sepanjang saya ber 'jalan' ke blog saudara, ada terguris kata dan perkataan.

Mutiara Bernilai berkata...

salam cemomoi,

hu, sedar x sedar dah lame jugak kan kite berblog,

nway salam ramadhan kareem dr sy :)

si para para berkata...

selamat kembali dan salam ramadhan
:)

anitaare berkata...

Salam Alaik,

Pertapaan kebahagiaan..salam ramadan dr sy..moga puasa kita diberkati Allah.

ajumohit berkata...

Salam ramadhan utk cemomoi n family....

cikguden berkata...

selamat berpuasa...

endiem berkata...

selamat berpuasa, semoga mendapat berkat makan sahur.

abbey~ berkata...

esok pose. samat pose~~ :)

Mohamad berkata...

Salam Ramadhan ya Cemomoi, semoga kita sama-sama beroleh kejayaan dalm bulan penuh keberkatan ini...

Lana~Bulu berkata...

Selamat berpuasa..cemomoi./...

sahromnasrudin berkata...

alhamdulillah..cemomoi sudah kembali..ye..ye..ye..

selamat berpuasa utk cemomoi sekeluarga ya

Anaa berkata...

lor bertapa ker.. :)

selamat menjalankan ibadah puasa..

cemomoi berkata...

assalamualaikum

tima kasih kepada semua sahabat yang sokmo ingat dan mendoakan kesejahteraan sesama muslim. semoga limpah kurnia rahmat, hidayah dan taufik Allah jua untuk teman-teman sekalian dan selamat menyambut ramadhan al-mubarak