Selasa, 1 Februari 2011

pnah makan sate arnab?

selain babi, kristian tak bule makan arnab...

(1) Lalu TUHAN berfirman kepada Musa dan Harun ... (6) Juga kelinci (arnab), karena memang memamah biak, tetapi tidak berkuku belah, haram itu bagimu. (7) Demikian juga babi hutan, karena memang berkuku belah, iaitu kukunya bersela panjang, tetapi tidak memamah biak; haram itu bagimu. (8) Daging binatang-binatang itu janganlah kamu makan dan bangkainya janganlah kamu sentuh; haram semuanya itu bagimu.imamat 11 (rujuk juga bible – ulangan 14)

bagi orang cina yang nak nyambut tahun baru minggu ni, tahun ni tahun arnab. arnab lambang kemakmuran. apsal? ace gugel kat wikipedia:

"dalam satu musim, seekor ibu arnab boleh melahirkan sebanyak 800 anak, cucu dan cicit..."

pstt: tak heran le arnab jadik simbol playboy. errr, aku lahir tahun arnab ke aaaa? mana la kalendar cina ni...

25 orang adijauhari:

light 0F happiness berkata...

salam,

baru tau kristian xleh makan arab. x sanggup nak makan even ramai ckp daging arnab manis.

maCy berkata...

sama la baru tau dorang xleh mkn arnab. tp act macy ta clear ngn pnjelasan ape ley mkn ape ta tu. adeh


and ha.. menarik sal playboy simbol arnab tu. hik3

Kakzakie berkata...

Salam cemomoi,

Kakak pernah makan burger arnab sebab hubby beli tapi tak tahu masa makan itu daging arnab. Selepas habis makan tanya harga baru tahu daging arnab. Lidah kakak tak dapat bezakan.... kelakarkan sebab kalau kakak tahu memang kakak tak nak. Kesihan rasanya binatang tu comel macam kucing.

sahromnasrudin berkata...

tak pernah makan sate arnab..dgr kata sate kajang ada jual..betul ke?????

Nerzhul berkata...

seingat koi tak penah lagi makan arnab rasenye. sedak ke? oh koi lahir tahun tikus...kuat jugek membiak tikus ni..hehehe

محمد زهراوي berkata...

ada orang xmkn arnab sebab tgk arnab igt kucing..hehe..tp Allahu Allah..sedap lah arnab :)

a.z.r.i.n.a.03.07 berkata...

kristian2 kat ofis ni makan aje babi...



jangan cakap arnab, puyuh pun tak sampai hati nak makan.... huhuhu...

Alimaz-Kembara Terasing berkata...

ya ka depa tak makan arnab,,...

endiem berkata...

sate arnab sedap..

Werdah berkata...

Assalamu'alaikum

Kakpun baru tahu depa haram makan arnab.. sate tak pernah tp burger dan kari adalah sekali cuba...

Mak Su berkata...

oh... iyo ko yahudi tu tak mkn arnab, lantaq pi depalah kan. depa tu.... pemakannnn darah ..... eeiiiiii

akuanakpahang berkata...

Kawan geli nak makan satay arnab kalau tak tau mungkin le termakan kut :)

munna berkata...

tak pernah lagi makan daging arnab.. tak sanggup rasanya koi nak makan... macam kucing dah koi nengok arnab ni..

Miecyber berkata...

Daging arnab sedap .....

Israel takut jika regim Hosni Mubarak jatuh

m!da BucHuxX berkata...

tak pernah makan .dan juga ayah tak bagi bela . .ade sejarah dulu dengan ngn arnab niy .hee

Cik SHiNJU berkata...

Salam...

Koi lahir taun arnab..heheh
Pernah makan satay arnab mase jamuan
kat hostel dulu..tu pun sbb xtau dr awal..rase mcm ayam gek lbh kurang..

Nida berkata...

hehee... betul ke tahun arnab???

Baru dengar bulan lepas tentang dalam bible melarang penganutnya makan babi.. tapi still confuse sampai sekarang awat ler depa tak ikut...
Alhamdulillah kerana Islam agamaku...

ashrafi berkata...

Arnab?? Pernah... Manis!! :D

ckLah@xiiinam berkata...

Dulu masa kecik bapak ada pelihara Arnab.....Bila dia sembelih, kami tak sampai hati nak makan.



Tapi, kalau tak diberitahu itu daging Arnab, kami belasah saja...

CekWa berkata...

tak sanggup nak makan arnab, membayangkan macam kucing jek....comeii

azieazah berkata...

Rasanya arnab ni keluarga kucing, kan? Membiak banyak... hmmm

Tapi Burger arnab mahal...!

Abd Razak berkata...

السلم عليكم ورحمة الله

Belum pernah lagi makan daging arnab...

~fisha~ berkata...

fisha tahun kambing. culas mandi kot!! hahahhaa!

manna_salwa berkata...

saya lahir tahun ape pulak ek..
huhuk~
ase kuda..
:)

cemomoi berkata...

assalamualaikum:

light 0F happiness: pejam mata dan rasakan nikmat Allah yang ni...

maCy: kena baca dari awal sebab diberitahu yang bole makan. dalam artikel tu cuma amik part tak bule je cukup le... panjang ngat

so elakkkan dari playboy

Kakzakie: buat dekkk je... rugi satu nikmat Allah tu

sahrom: ada la tu... mhal la sikit kot

Nerzhul: heee nabi s.a.w suka kalu ummatnya ramei

muhammad zamrawi: tu la kena cuba, kan... menda halal tu

azrina: sama la cam orang islam gak... ayam curi takpe makan tapi kena semelih dulu

Alimaz: apa nak heran, orang islam minum arak pon bersepah

endiem: buat sate lagik sedappp

kak Werdah: sama le, kebetulan je nak jumpa info tu. heemmm.. jangan segan pkena daging arnab

Mak Su: ngeh 3x. marah tul ni... baguih la semangat benci yahudi tu... jangan lupa elak p shopping kat tesco noooo

akuanakpahang: rugi satu nikmat makan

munna: laaa nyesal nanti bila dah pekena skali.... napa tak rasa dari dulu

Miecyber: betui tu....

m!da BucHuxX: awat? kena penyakit kuku arnab ke...

Cik SHiNJU: heee nanti ramai le anakkkkk

Nida: sama juga cam orang islam yang ingkar dengan agamanya. so rasanya eelok le kita tak ngutuk dorang

ashrafi: rugi, kan kalu tak try skali...

ckLah@xiiinam: kitorang time semelih dulu terkulat-kulat juga, apatah lagi bila dah siap lapah... tapi bila dah masak... lupoooooo

CekWa: rugi la....

kak azieazah: agaknya la... so nak murah meh bela... biak ccepat mesti tak muat rumah nanti

Abd Razak: cuba skali pasti nak lagi

fisha: huuu patut ada bau hamis je dari tadi

manna_salwa: mesti kuat semangat nih...