Jumaat, 4 Februari 2011

anak tukang rumah pencen

"Kamu tidak tinggal (di dunia) melainkan sedikit masa sahaja, kalau kamu dahulu mengetahui hal ini (tentulah kamu bersiap sedia)." maksud surah Mukminun - 114


orang cina sibuk braya, kitorang sibuk dengan projek mega. tak pnah abih. ikut je la, mak suruh jugak buat 'rumah warisan' (walopon rumah sedia ada baru je renovate tahun lepas). gamaknya, dia suka untuk bernostalgia dengan rumah kampung.


"apa kata kita buat kolam kat bawah dia" huu aku mula membayangkan kaki berjuntaian sambil ikan dok massage...

psst: bila la nak siap ni. nampaknya bole buat homestay laaaa... huh, fikir niaga!

18 orang adijauhari:

akuanakpahang berkata...

Ada homestay bagus weh boleh kome nyewa esok :)

azieazah berkata...

Itulah jiwa orang tua yang sayangkan tanah kelahiran...

best apaa, rumah kampung.

Ehhh pokok kat belakang yang banyak plastik bungkus-bungkus tu buah apa? Ciku ker? :)

Mesra di Maya Tidak Mesti Harus Mesra di Luar

m!da BucHuxX berkata...

buat homestay pun OK :)

ikan emas berkata...

nyaman dgn suasana gini..

Werdah berkata...

Assalamu'alaikum

Eloklah buat homestay ..

maCy berkata...

homestay? isk kait untung je. huhu

intanrh berkata...

wah! teratai!! i like.. :D

Abd Razak berkata...

السلم عليكم ورحمة الله

Kalau buat kolam bawah tu tentukan jangan ada nyamuk menetas telurnya dalam tu

Just Mie berkata...

Bestnya ada homestay sendiri...

Di serang babi hutan

Cikgu Jang .. berkata...

salam bertemu....

idea yg baik tu....kalo koi sewa boleh le dpt harga speacial kot...hehehe

SyiEra berkata...

wahhh kat mane ni??? nampak nyaman lah...hhuhuhuu boleh la kalau nk ajak family nnt ^^

manna_salwa berkata...

macam menarik je p.cik..
t dh siap sile la upload gambo..
ley tengok2.. hehe~

NICK IRFAN berkata...

cantik jgk rumah mcm ni

Amri Abd Rani berkata...

suka tngok kolam tu....

ckLah@xiiinam berkata...

Dah siap homstay...nak tumpang menginap!

si para para berkata...

suka suasana kampung..rasa aman dan permai..jauh dari hutan konkrit,

alifzikri berkata...

lawanya tempat ada tasik tu..ada naga tak?? heheee..
cemomoi tauke homestay rupanya..

cemomoi berkata...

assalamualaikum:

akuanakpahang: nok buat rumoh penanggah sapa nok nikoh dengan orang cemomoi sok

kak azieazah: nak layan feeling

tu pokok mata kucing, manjang tak sempat beso keja dek tupai (dengki tul tengojk mata kucing lawo gamaknya)

m!da BucHuxX: nanti ada pakej lain tu...

ikan emas: sapa nak berbulan madu bule laaa

kak Werdah: mau tak diberinya dek dorang

maCy: heee mata duitan laaaa

kak intanrh: lambang apa pulak yea... orang cina buat teratai sebagai lambang agama dorang tu

Abd Razak: kompom letak ikan kap, nak untung letak ikan keli

Just Mie: tu la, baru nak memikirkan ni

Cikgu Jang: heee dah ada pelanggan! buleee diatur

SyiEra: yang mana? bawak ke atas? atas tak siap lagi, yang bawah tu kat sabah
06 Februari, 2011 00:10

manna_salwa: projek perumahan biasa dua tahun, yang ni kena tunggu brapa lama tak tau laaa

NICK IRFAN: kekalkan warisannn

bro Amri Abd Rani: cari ilham dalam ketenangan

ckLah@xiiinam: order sajeee!

si para para: tul la, rasa nak balik kampung... maleh dah nak dok kat bandar

alifzikri: kalu tasik cini ada la naga, kat tasik tu tak tau la pulak

errr, homestay baru dalam angan-angan