Rabu, 8 Disember 2010

tag - aduyai soklan mudah jawapan yang payah

salam ma'al hijrah... moga Allah memberikan maghfirah-Nya kepada kita bagi tahun yang berlalu dan rahmah wa mawaddah untuk tahun baru ini.

ni tag dari brader zulkbo. tima kasih atas tanda ingatan tu semoga persahabatan maya ni akan berkekalan dirahmati Allah hingga kita idop di alam maya yang lain plak.


Nama blog dan apsal guna nama tu:
•cemomoi : tanah tumpah darah

5 perkara yang saya suka:
1. nak tau apa orang ngumpat kita - ble gak baiki kelemahan diri
2. orang yang tepati masa - 'jangan biarkan anda diselubungi boring menunggu'
3. idop simple - jangan jadikan idop ketat dengan protokol
4. melukis - termasuk time meeting yang meleret hingga hilang kosentrasi
5. hujan - damai je rasa kalu layan hujan, mandi hujan lagi best

5 perkara yang saya tak suka:
1. memuji - baik ada makna, kata p.ramlee
2. memujuk - ada unsur hipokrit
3. berjanji - janji akan ditanya di akhirat
4. berhutang - roh tergantung bila tak abih bayo
5. banyak songel - 'lebih baik diam daripada bercakap tapi merepek'

berdasarkan syarat sedia ada, kena la passing kat 5 blogger yang lain... ikut ati nak bagi lebih tapi mungkiri syarat plak, jangan kecik ati la yeh. so aku ingat nak bagi kat kengkawan yang baru dan lama gak yang dah menyertai teratak terokai seni ni supaya lebih erat lagi persahabatan yang terjalin... ni ha bloggers yang bertuah tu:

http://wanati.blogspot.com/

10 orang adijauhari:

akuanakpahang (AAP) berkata...

Salam sahabat aok mmg best jawapan tag yang tepat dan melekat :)

maCy berkata...

err.. bab ngumpat tu. ley ea cmtu. huhu

Echam berkata...

keh keh keh.... kene tag aok yer...

zulkbo berkata...

salam..
steady rodong kita..
menjawab dengan seadanya..
tabikk!!!..huhu

Airis berkata...

Salam.

Saya juga suka perkara yang disukai bernombor lima itu. Hujan.

Abd Razak berkata...

Salam...

Bab hutang tu kena sentiasa ingat dan perlu ditulis...

Werdah berkata...

Salam cemomoi.

Sekarang musim hujan.. benar tu, mendamaikan.. sejuk dan nyaman.. berlebih-lebih pula kak ni.. apa-apapun tak payah banyak songel...

Aanas berkata...

salam tuan cemomoi,
bila janji, ujung letak InshaAllah, tapi tak dapat tunaikan tak pe kan.. :)

Ati Masrif berkata...

salam,

part memujuk tu..sesekali apasalah nye..jgnlah tak suka pula..

hai..kena tag ye..
nanti lepas selesai semua kita cuba ok...TQVM

cemomoi berkata...

assalamualaikum:

akuanakpahang: berasap kepala nok cari jawapan ter

macy: kawan baik kadang malu nak cakap salh kita, jadi sesekali dengo apa komen yang yang tak suka plak

echam: tak tahannnn

zulko: tima kasih nambohkan koleksi koi

airis: memang hujan tu suatu rahmat

abd razak: tul tu, Allah peringatkan kita bab hutang dalam Quran tu

kak werdah: moga sihat sokmo... dengarkan rintik hujan yang turun dari cucuran pasti jiwa rasa damai

aanas: tul tu, tiap kali berjanji mesti kena sebut insyaallah. sebaik mungkin tunaikan le setiap janji

ati masrif: heee.. orang pompuan memang suka kena pujuk, berhati-hati atas orang yang lidah manis ni