Khamis, 9 Disember 2010

lepas ni air pulak naik

'duit sekolah' yang kerajaan bagi itu ari dah abih buat shopping barang sekolah anak (ingat! kerajaan bagi untuk belanja sekolah je ye. hee.. patutnya orang yang bujang atau yang takde tanggungan anak tu sebaik-baiknya bagi la kat kitorang ni supaya tak tersalah guna)


cuit panjang + amik cuti rehat baru-baru ni menyebabkan tulang-belulang luruh setiap kali bangkit dari tido. hujan pulak bole tahan. tak petang, malam mesti nak turun menambahkan lagi kelatnya mata ni. barangkali syok sangat diulit selimut, camana la aku ble tak sedar ada beberapa perubahan di sekeliling.

semalam di parlimen, baru aku sedo bukan je harga petrol naik. rupanya harga gula pon dah naik setelah diberitahu oleh yb-yb yang kelihatan seronok perang mulut dalam dewan.

uuu... hujan sampai kat opis hari ni, nampaknya sambung tido juga le yea. jangan banjir dah le, kang tak bule balik rumah plak.

23 orang adijauhari:

ckLah@xiiinam berkata...

500 tu kalau bagi kat YB-YB di Dewan rakyat tu, depa buat beli apa gamaknya ye?

Aanas berkata...

salam tuan cemomoi,
uihh,.. bio betol tido cam tu.. muat pulak masuk bawah meja tuh.. orang ke patung tuh.. dulu pernah gak tido bawah meja kat opis.. masa tu tengah mengendong anak no-2.. heheh..

akuanakpahang (AAP) berkata...

Salam... muskil kawan hok berbungkus macam cicakman bawah meje te ape? :)

melatidaisy berkata...

kat sini da tak hujan sgt da.. alhamdulillah :)

maCy berkata...

gambar tu melampau ok. haha

a.z.r.i.n.a.03.07 berkata...

huiyai..

sedapnya aok tido...

Abd Razak berkata...

Memang betullah awak tu kecik orangnya boleh masuk bawah meja tu

m!da BucHuxX berkata...

yeryer. . .huish . .giler kan .semua naik . .waaa.posing maut boleh patah pinggang.

azieazah berkata...

Berbaloi jugaklah dapat RM500 buat beli barang sekolah. Banyak dapat barangnya tu.

Sian, kami swasta tak dapat pun macamtuh.

Woww! bestnya bleh nyelinap tidor bawah meja camtuh. Mana beli kerusi spesel gitu ek?

Mohamad berkata...

Salam cemomoi,
Memang kreatif betul lah kawan kita tu.. dapat lelap mata walau tempat sempit. Tak terfikir pulak nak buat macam tu...

yastro berkata...

Koi memang pobia bete ngan isu "naik2" nih...kalau gaji yg naik x pe...suke amat...tp kalau barang2 yg naik...Aduhaiii...senak rasenye perek koi nih.

Ati Masrif berkata...

amboi..pandai menyorok bwh meja
elastik betul badan tu..

sahromnasrudin berkata...

as salam ziarah..YB gaji tinggi..setakat lima sen takde mende bg depa huhuhuhh

noor berkata...

salam kenal
nice blog
cam nama kg sayalah chemomoi

Werdah berkata...

Salam cemomoi

Kiranya dah lengkaplah barang sekolah anak ya.. alhamdulillah..

deena farhana berkata...

mata sy tertarik dgn slide award tepi tuh..nice :)

Kakzakie berkata...

Salam cemomoi,

Kerja kerajaan dapat juga duit beli buku + jalan-jalan cuti sekolah. Tapi kakak ni tak de siapa nak bagi. Kena tunggu akhir cuti sekolah habis la nampaknya...

Soal harga minyak + air naik memang kita rasa tapi YB2 tu ada rasa ke?

Nur -al- Ain berkata...

melampauuu betul tdo cm tu.. harge sume dh naik, biasiswa pun patut naik kan..hehe

NICK IRFAN berkata...

smua barang naik plak skrg ni...

noorlara berkata...

Tunggu PRU 13 ni tak sabau dahhh hehehhe.
Gambo tu opis awak ke? Sempoooi ah

Jejaka Desa berkata...

Air ujan je turun dari dulu kini dan selamenye...

Ati Masrif berkata...

salam cemomoi,

kita TAG awak pula tau! huhu...

cemomoi berkata...

assalamualaikum:

ckLah: buat pencungkil gigi kot

aanas: ada la tu kot

akuanakpahang: adik cicakman le tu

melatidaisy: ooo kurang la dah aktiviti menjana taik mata

macy: bio padan muka bos (padan muka sendiri le kot)

azrina: tido time ujan... mimpi pon ujan

abd razak: walopon kecik, tapi tak mboh buat kija gitu

mida: tido tu jangan sampai tak sedo air naik.. kang hanyut ke laut pulak kang

kakazie: orang swasta skali dapat bonus bule cuti setahun...

cekgu mohammad: kalah cekgu sa'ari ni (masam-masam manis)

yastro: gone ke pulok, kita taknok menega, kalu dok suka juga barang naik

ati masrif: gunakan apa yang ada...

haaa ada lagi tag? dua tag tak jawab lagi nih

sahrom: minyak pon dorang tak bayo kot, claim je

noor: alamak! orang kampung la pulakkkk

kak werdah: harap gitu le, nunggu bukak sekolah nok baya yuran la pulak

deena: dah banyak, tak cukup ruang tu yang buat cenggitu tu

kakzakie: claim kat hasben!

ain: biasiswa kalu naik, interest pon naik nanti jenuh bayo kat ptptn

nick: nilai duit je turun....

kak noorlara: dak aih... kalu opis koi ni senang le bos cari dah pecah rahsia

jejakadesa: tak naik air sungai pahang tahun ni yerk

pilihan

Melayu Hebat: kita genius la

siri tajuk tu pon dah menjadikkan sesetengah orang melayu rasa jelek - malu nak ngaku apatah lagi nak bangga dengan kemelayuannya. takpe, tu...

rodong