Khamis, 9 Disember 2010

lepas ni air pulak naik

Post oleh : budak cemomoi | Rilis : 4:52:00 PTG | Series :
'duit sekolah' yang kerajaan bagi itu ari dah abih buat shopping barang sekolah anak (ingat! kerajaan bagi untuk belanja sekolah je ye. hee.. patutnya orang yang bujang atau yang takde tanggungan anak tu sebaik-baiknya bagi la kat kitorang ni supaya tak tersalah guna)


cuit panjang + amik cuti rehat baru-baru ni menyebabkan tulang-belulang luruh setiap kali bangkit dari tido. hujan pulak bole tahan. tak petang, malam mesti nak turun menambahkan lagi kelatnya mata ni. barangkali syok sangat diulit selimut, camana la aku ble tak sedar ada beberapa perubahan di sekeliling.

semalam di parlimen, baru aku sedo bukan je harga petrol naik. rupanya harga gula pon dah naik setelah diberitahu oleh yb-yb yang kelihatan seronok perang mulut dalam dewan.

uuu... hujan sampai kat opis hari ni, nampaknya sambung tido juga le yea. jangan banjir dah le, kang tak bule balik rumah plak.

google+

linkedin

23 orang adijauhari

Tulis orang adijauhari
avatar
09 Disember, 2010 17:22

500 tu kalau bagi kat YB-YB di Dewan rakyat tu, depa buat beli apa gamaknya ye?

Reply
avatar
Aanas
Admin
09 Disember, 2010 18:13

salam tuan cemomoi,
uihh,.. bio betol tido cam tu.. muat pulak masuk bawah meja tuh.. orang ke patung tuh.. dulu pernah gak tido bawah meja kat opis.. masa tu tengah mengendong anak no-2.. heheh..

Reply
avatar
09 Disember, 2010 18:30

Salam... muskil kawan hok berbungkus macam cicakman bawah meje te ape? :)

Reply
avatar
melatidaisy
Admin
09 Disember, 2010 18:34

kat sini da tak hujan sgt da.. alhamdulillah :)

Reply
avatar
maCy
Admin
09 Disember, 2010 18:57

gambar tu melampau ok. haha

Reply
avatar
09 Disember, 2010 21:24

huiyai..

sedapnya aok tido...

Reply
avatar
Abd Razak
Admin
09 Disember, 2010 22:20

Memang betullah awak tu kecik orangnya boleh masuk bawah meja tu

Reply
avatar
m!da BucHuxX
Admin
09 Disember, 2010 22:57

yeryer. . .huish . .giler kan .semua naik . .waaa.posing maut boleh patah pinggang.

Reply
avatar
azieazah
Admin
09 Disember, 2010 23:07

Berbaloi jugaklah dapat RM500 buat beli barang sekolah. Banyak dapat barangnya tu.

Sian, kami swasta tak dapat pun macamtuh.

Woww! bestnya bleh nyelinap tidor bawah meja camtuh. Mana beli kerusi spesel gitu ek?

Reply
avatar
Mohamad
Admin
09 Disember, 2010 23:45

Salam cemomoi,
Memang kreatif betul lah kawan kita tu.. dapat lelap mata walau tempat sempit. Tak terfikir pulak nak buat macam tu...

Reply
avatar
yastro
Admin
10 Disember, 2010 00:57

Koi memang pobia bete ngan isu "naik2" nih...kalau gaji yg naik x pe...suke amat...tp kalau barang2 yg naik...Aduhaiii...senak rasenye perek koi nih.

Reply
avatar
Ati Masrif
Admin
10 Disember, 2010 08:22

amboi..pandai menyorok bwh meja
elastik betul badan tu..

Reply
avatar
10 Disember, 2010 08:58

as salam ziarah..YB gaji tinggi..setakat lima sen takde mende bg depa huhuhuhh

Reply
avatar
noor
Admin
10 Disember, 2010 10:02

salam kenal
nice blog
cam nama kg sayalah chemomoi

Reply
avatar
Werdah
Admin
10 Disember, 2010 12:00

Salam cemomoi

Kiranya dah lengkaplah barang sekolah anak ya.. alhamdulillah..

Reply
avatar
10 Disember, 2010 13:38

mata sy tertarik dgn slide award tepi tuh..nice :)

Reply
avatar
Kakzakie
Admin
10 Disember, 2010 13:42

Salam cemomoi,

Kerja kerajaan dapat juga duit beli buku + jalan-jalan cuti sekolah. Tapi kakak ni tak de siapa nak bagi. Kena tunggu akhir cuti sekolah habis la nampaknya...

Soal harga minyak + air naik memang kita rasa tapi YB2 tu ada rasa ke?

Reply
avatar
Nur -al- Ain
Admin
10 Disember, 2010 17:47

melampauuu betul tdo cm tu.. harge sume dh naik, biasiswa pun patut naik kan..hehe

Reply
avatar
NICK IRFAN
Admin
10 Disember, 2010 18:44

smua barang naik plak skrg ni...

Reply
avatar
noorlara
Admin
10 Disember, 2010 20:38

Tunggu PRU 13 ni tak sabau dahhh hehehhe.
Gambo tu opis awak ke? Sempoooi ah

Reply
avatar
Jejaka Desa
Admin
11 Disember, 2010 14:02

Air ujan je turun dari dulu kini dan selamenye...

Reply
avatar
Ati Masrif
Admin
11 Disember, 2010 14:05

salam cemomoi,

kita TAG awak pula tau! huhu...

Reply
avatar
cemomoi
Admin
12 Disember, 2010 23:59

assalamualaikum:

ckLah: buat pencungkil gigi kot

aanas: ada la tu kot

akuanakpahang: adik cicakman le tu

melatidaisy: ooo kurang la dah aktiviti menjana taik mata

macy: bio padan muka bos (padan muka sendiri le kot)

azrina: tido time ujan... mimpi pon ujan

abd razak: walopon kecik, tapi tak mboh buat kija gitu

mida: tido tu jangan sampai tak sedo air naik.. kang hanyut ke laut pulak kang

kakazie: orang swasta skali dapat bonus bule cuti setahun...

cekgu mohammad: kalah cekgu sa'ari ni (masam-masam manis)

yastro: gone ke pulok, kita taknok menega, kalu dok suka juga barang naik

ati masrif: gunakan apa yang ada...

haaa ada lagi tag? dua tag tak jawab lagi nih

sahrom: minyak pon dorang tak bayo kot, claim je

noor: alamak! orang kampung la pulakkkk

kak werdah: harap gitu le, nunggu bukak sekolah nok baya yuran la pulak

deena: dah banyak, tak cukup ruang tu yang buat cenggitu tu

kakzakie: claim kat hasben!

ain: biasiswa kalu naik, interest pon naik nanti jenuh bayo kat ptptn

nick: nilai duit je turun....

kak noorlara: dak aih... kalu opis koi ni senang le bos cari dah pecah rahsia

jejakadesa: tak naik air sungai pahang tahun ni yerk

Reply