Selasa, 28 Disember 2010

hutang tag 1

tag dari awek temerloh, Sharifah Nurul Farhana adoyai banyaknya soklan dia. markah penuh 25/25. dia kata, "kalu orang tag, maknanya orang nak tau tentang diri kamoooo..."

1. aku budak cemomoi (skima soklan stended)

2. sek. rendah kat cemomoi

3. pas tu sambung kat simpang pelangai

4. merantau kat raub

5. lepas tu g pekan jap

6. tak tahan... cabut lari ke temerloh

7. dapat rezeki masuk ukm

8. so aku tolak tawaran maktab perguruan (surat lambat sampai, dah tu sesi disember plak dah)

9. 3 kali kot jadik mat kilang

10. pnah beberapa kali join syarikat Dato' Hassan Ali jadi fasililator summer camp bebudak sekolah

11. merasa juga jadik guru sementara, kumpul duit nak sambung blajo

12. 3 bulan part time kfc kajang - janji tanak letak muka kat cermin yang aku lap tu

13. rasa sedih time hidangkan minuman untuk orang waktu keja sebagai pelayan hotel lepas abih blajar

14. memang mamai bila aku mintak keja sebagai peon lepas abih studi, kan?

15. tapi, Allah balas usaha aku tu dengan jawatan yang sesuai 'min kulli fajjin amiq' - rezeki dari arah yang tak disangka-sangka

16. aku ikat kontrak keja kat DBP

17. mulut aku cabul cakap dengan bos... "barangkali saya tak sempat merasa bangunan baru DBP"

18. la... masin mulut aku

19. Allah bagi aku keja gomen tetap dan berpencen (rezeki nak kawennnn)

20. ditanya nak bertugas di negeri? no problemo... sudahnya, aku dihantar ke klate

21. baru setahun jagung, dah dipanggil balik

22. he he.. masa g klate orang ingat aku naik pangkat. sebab jawatan tu lebih beso dari saiz badan aku ni

23. dipanggil balik rupanya nak offer naik pangkat... terbalikkk

24. dah abih lum soklan? eh! ada satu lagi uuu jenuh dah ni...

25. haaaaa soklan last... dah abih! cukup la tu ye dak?

ada sapa berminat nak buat latihan memerah otak ni, sila le amik tag nih... tak sampai ati aku nak namakan sesapa...

17 orang adijauhari:

Kakzakie berkata...

Salam cemomoi,

Bijak jawab assignment blog tu namanya. Kalau ikut kakak tak lulus lagi tu especially no. 24 & 25.Mana aci? He...he...kelakar betul la tag mengetag ni....

sahromnasrudin berkata...

wah!! cemomoi mmh nama yg unik..jgn luper permintaan sy ya

nur berkata...

oh.. nama tempat ye,,
kang kalau rajin akan diambil.. nak jawab sikit2 takpe ke

jemput ke ALL IN ONE

a.z.r.i.n.a.03.07 berkata...

Tak sampai lagi kat kampung tu..
Temerloh kan ?


tag @ award aok dulu pun tak buat lagi nih ..

NICK IRFAN berkata...

la..ingatkan nama cemomoi ni nama dalam I.C rupanya nama felda rupanya hbis nama encik cemomoi ni yg btol apa? misteri sampai skrg.

Werdah berkata...

Salam cemomoi..

Kerja dengan DBP lama tak.. pernah (banyak kali juga)juga bermeeting di sana... bangunan lama dan bangunan baru..

Abd Razak berkata...

Salam...

Banyak pengalaman sebelum dapat kerja tetap...:)

oya berkata...

byk tu smpi no 20lebih

akuanakpahang berkata...

Pergh!! likat melekat dan padat jawapan tag aok nie :)

maCy berkata...

oo kat DBP rupanya~

munna berkata...

pernah duduk temerloh ye... salam kenal

Ati Masrif berkata...

Cemomoi tu nama tempat ke...
baru tau..ke auta..

kita pun pernah kerja KFC muda2 dulu

Mohamad berkata...

Info menarik tentang diri..semoga sahabat bloger yang lain lebih mengenali. Tak kenal tak cinta...

cemomoi berkata...

assalamualikum:

kakzakie: heee orang kabo idop takleh lurus bendul ni yang susah ni...

sahrom: permintaan yang sangat berat... tu

nur: saja promote kampung sendirik

azrina: kat triang/kawasan karak

tag ni ikut mood juga

nick irfan: biarkan dengan kemisteriannya...

kak werdah: tak cukup sebulan je nak cukupkan empat tahun

abd razak: koi tak kesah buat keja apa pon supaya kita timba pengalaman sama ada dok di tempat rendah atau tinggi... jadik bule juga selami perasaan pelbagai peringkat manusia

oya: beberapa kali juga brenti minum air.. cari tenaga

akuanakpahang: heh! abih sebahagian sejarah idop!

macy: tu crita 10 tahun dulu...

munna: tempat mengorat dan dingorat tu...

ati: laaa dah disertakan dengan gambo sebagai 'alerbi'

bagitau saya, bukan kfc kajang heh!

cekgu mohamad: dah kenal jangan jatuh cinta... tak relaaa

ummu berkata...

assalamualaikum saudara
sportingnya saudara
sudi jawab tag
kalau saudara gi maktab
wah jadi cikgu lah kan.
apapun betul kan
rezeki Allah ni
akan beri selalunya tanpa kita snagka2...

cemomoi berkata...

ummu: Allah punya perancangan. kita hanya mencari takdir yang telah tersurat..

azian berkata...

salam kenal...
pernag dengar felda cemomoi nih...sy duk felda jengka 20...ikut suami...huhuhu!!!

pilihan

Melayu Hebat: kita genius la

siri tajuk tu pon dah menjadikkan sesetengah orang melayu rasa jelek - malu nak ngaku apatah lagi nak bangga dengan kemelayuannya. takpe, tu...

rodong