Jumaat, 3 September 2010

wa ilal liqa' ma'as salamah

hari ni dah ramai gak yang stat amik cuti. maklum le, bbudak sekolah cuti lama. jadik bagi yang jauh, amik kesempatan balik awal untuk elak kesesakan.

time aku dok kelantan dulu, aku slalu berlawan arah bila balik braya. satu yang heran, besanya jammed berlaku di bandar, tapi kalu nak ke kelantan jammednya kat dalam hutan. sepanjang jalan merapoh ke gua musang, keta jalan berjengket-jengket. muka masing-masing pon dah kelat melekit-lekit tahan perasaan. masa tu jangan usik la. mesti cepat terbakonya... takyah kata orang la, aku pon bukan jenis yang sabo kalu keta jalan macam orang demam kepialu... cuma nak kena ingat, polis banyak la ni. daripada bayo saman, lebih baik beli buku skuloh anak

bagi mamat yang naik motor, jangan lupo ikat helmet tu eelok. bawak le bbaik. aku dah bertahun bawak motor. macam-macam rasa. dok bawah lori masa selisih dua lori tanah pon pnah, alhamdulillah umur je panjang.

dek kerana cepatnya pergerakan moto ni, orang yang bawak keta slalu tak prasan. sekali toleh, line clear. baru je nak memotong tengok mat-mat moto dah dok kat sebelah. kalu darah gemuruh, maunya terperanjat sebab ingatkan hantu mana dok kat tepi keta. bila dah melatah, tu yang kena redah.

bagi yang ramai anak, tapi takde kemudahan kenderaan yang baik... bilang la dulu anak tu takut ada yang miss tiap kali naik bas ke, ketapi atau yang sewaktu dengannya. kami ni memang anak ramai. bila dah naik keta tu, mesti tanya sapa yang tertinggal. sebut nama sensorang. kalu menyahut tu, aaa retinya ada le.

ok koi doakan semua rakan-rakan maya dan seluruh ummat islam yang balik beraya tu sokmo dalam peliharaan Allah selamat sepanjang masa.

raya lambat lagi heh!

10 orang adijauhari:

penjejak maya berkata...

salam,

kekadang yang bawak motor tu suke sangat menyelit kiri kanan dorang tak tau ke ada blind spot kat kete tu minggu lepas seorg penunggang tergolek tengah jalan sebab kete tu nak amik kanan motot tu bawak camtu la..

semoga perjalanan kita selamat pergi dan balik..

akuanakpahang berkata...

Selamat menyambut raya dan bercuti juga buat rodong2 berlake hati2 di jalan raya.

alehkayong berkata...

Salam,
walaupun raya lambat lagi . nak ucap juga dulu ,Selamat hari raya aid mubarak.

zulkbo berkata...

salam wei..
terima kasih nasihatnya
koi dengor la nasihat rodong
pandu 120 je sejam okey dok?
he he..SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI..
Maaf zahir dan batin..

Jejaka Desa berkata...

Jangan kerane nok cepat sampei kite lupekan faktor keselamatan.Selamat raye raye.Berhati2 dijalan raye.

azieazah berkata...

Sebut pasal anak ramai, Kak Azie pun gitu. Kalu pegi travel/balik kampung naik ketapi, mesti beratur sorang2, kalu tidak takut ada yang tertinggal. Cicir sorang anak, semua takyah balik.

Raya minggu depan jerrr..

maCy berkata...

menarik yg helmet tu..hihi

selamat hari raya maaf zahir batin ya ;D

Zezebel berkata...

Saya tak merasa lagi balik kampung semata-mata nak beraya. Sebab tiap-tiap minggu balik kampung. Hehehehe....
Balik kampung hati-hati yek. Tak perlu bawak laju-laju.

Werdah berkata...

Salam,

Selamat Hari Raya.. Maaf Zahir Batin.. Mudah2an tak tercicir anak-anak tu.. hehe

iqbalsyarie berkata...

hihi...mood beraya sudah :)

TERBARU: Bayyinat-penjelasan