Rabu, 11 Ogos 2010

semacam je nih...

memanjangkan nasihat yang baik:

Ada satu cerita yang nak disampaikan kepada semua seperti berikut:

“… nama saya Sya’ban! Saya ingin mengingatkan anda bahawa jiran saya iaitu Ramadhan akan datang mengunjungi anda bersama dengan isterinya, Lailatulqadar dan kedua-dua anaknya iaitu Sahur dan Iftar! Mereka akan ditemani oleh ketiga-tiga cucunya iaitu Rahmat, Barakat dan Keampunan…. Mereka akan pulang selepas 29 hari dengan menaiki pesawat Eid Airlines… hargailah mereka dan anda akan mendapat berkat! Semoga Ramadhan menjadi titik perubahan dan persediaan menghadapi mati dan mahsyar…” insya’Allah.

i. Berpuasalah dengan penuh keimanan dan penghargaan;

ii. Jangan terlalu boros dalam berbelanja; dan

iii. Berzakat dan bersedekahlah kepada mereka-mereka yang memerlukannya

Rasulullah bersabda, ”Apabila kamu berpuasa hindarlah dari berkata kotor dan bodoh. Jika kamu dimaki hamun atau diajak bergaduh, maka katakanlah sesungguhnya aku berpuasa”. Hadis Riwayat Muslim.

berhutang tag kengkawan... bulan posa bulan kemaafan kan, kan, kannnn?

so mampu ucap tima kasih daun kladi je kat :

akuanakpahang
hannyskyleto

14 orang adijauhari:

Mimie.Candy Cane berkata...

kesiannyeeee...tak sanggup nak tgk gambar tu..

selamat berpuasa cemomoi..

iman berkata...

insaf tengok gambar tu..betapa bertuahnya kita..

maCy berkata...

kasihannya.. adakah kita yg tidak bersyukur~

MissXYZ a.k.a Abaikan berkata...

bersyukur dgn apa yg kita ade...

slmt berpuase =)

Abd Razak berkata...

Salam...

Sungguh apa yang Islam ajarkan semuanya menuju kesempurnaan namun kita penganutnya terkadang leka dan tidak menuruti perintah hingga terjadinya perkara-perkara yang tidak sepatutnya berlaku..

ikan emas berkata...

insaf !!

kita ni makanan melambak..perut tak muat nak isi..sampai disimpan dlm tong sampah !

piewahid berkata...

loorrr.... aok tukar nama syaaban pulok dah???

he3... t kasih bkongsi peringatan. ziarah sesambil qadha baca entries yg lain.

semoga beroleh barokah, keampunan dan ketaqwaan.

sahromnasrudin berkata...

SALAM RAMADHAN utk the only cemomoi...

akuanakpahang berkata...

Insyaalalh rombongan ramadhan itu akan kami akan memberi layanan dgn sempurnanya :)TQ dan tahniah diatas award tersebut.

Werdah berkata...

Salam Cemomoi.

Terima kasih atas pesanan ini. Tentang gambar-gambar tu, berat mata memandang berat lagi bahu memikul.

Nur -al- Ain berkata...

luluh hati tgk gambar tu.. sedihh ;'(

iqbalsyarie berkata...

ngerinya tengok gambar tu!huhu...Ya Allah,bantulah mereka...

cemomoi berkata...

assalamualaikum:

betapa kita beruntung diberikan kemakmuran dari segala segi tapi kita sokmo merungut tak pernah cukup... moga ia memberikan keinsafan dan menjadikan kita lebih bersederhana dalam segala segi serta bersyukur dengan nikmat Ilahi

LadyBird berkata...

sedihnye tgk gmbr tu :(

pilihan

Melayu Hebat: kita genius la

siri tajuk tu pon dah menjadikkan sesetengah orang melayu rasa jelek - malu nak ngaku apatah lagi nak bangga dengan kemelayuannya. takpe, tu...

rodong