Rabu, 11 Ogos 2010

semacam je nih...

Post oleh : budak cemomoi | Rilis : 3:59:00 PTG | Series :
memanjangkan nasihat yang baik:

Ada satu cerita yang nak disampaikan kepada semua seperti berikut:

“… nama saya Sya’ban! Saya ingin mengingatkan anda bahawa jiran saya iaitu Ramadhan akan datang mengunjungi anda bersama dengan isterinya, Lailatulqadar dan kedua-dua anaknya iaitu Sahur dan Iftar! Mereka akan ditemani oleh ketiga-tiga cucunya iaitu Rahmat, Barakat dan Keampunan…. Mereka akan pulang selepas 29 hari dengan menaiki pesawat Eid Airlines… hargailah mereka dan anda akan mendapat berkat! Semoga Ramadhan menjadi titik perubahan dan persediaan menghadapi mati dan mahsyar…” insya’Allah.

i. Berpuasalah dengan penuh keimanan dan penghargaan;

ii. Jangan terlalu boros dalam berbelanja; dan

iii. Berzakat dan bersedekahlah kepada mereka-mereka yang memerlukannya

Rasulullah bersabda, ”Apabila kamu berpuasa hindarlah dari berkata kotor dan bodoh. Jika kamu dimaki hamun atau diajak bergaduh, maka katakanlah sesungguhnya aku berpuasa”. Hadis Riwayat Muslim.

berhutang tag kengkawan... bulan posa bulan kemaafan kan, kan, kannnn?

so mampu ucap tima kasih daun kladi je kat :

akuanakpahang
hannyskyleto

google+

linkedin

14 orang adijauhari

Tulis orang adijauhari
avatar
11 Ogos, 2010 18:52

kesiannyeeee...tak sanggup nak tgk gambar tu..

selamat berpuasa cemomoi..

Reply
avatar
iman
Admin
11 Ogos, 2010 20:40

insaf tengok gambar tu..betapa bertuahnya kita..

Reply
avatar
maCy
Admin
11 Ogos, 2010 22:24

kasihannya.. adakah kita yg tidak bersyukur~

Reply
avatar
11 Ogos, 2010 22:56

bersyukur dgn apa yg kita ade...

slmt berpuase =)

Reply
avatar
Abd Razak
Admin
12 Ogos, 2010 07:36

Salam...

Sungguh apa yang Islam ajarkan semuanya menuju kesempurnaan namun kita penganutnya terkadang leka dan tidak menuruti perintah hingga terjadinya perkara-perkara yang tidak sepatutnya berlaku..

Reply
avatar
ikan emas
Admin
12 Ogos, 2010 08:03

insaf !!

kita ni makanan melambak..perut tak muat nak isi..sampai disimpan dlm tong sampah !

Reply
avatar
piewahid
Admin
12 Ogos, 2010 08:09

loorrr.... aok tukar nama syaaban pulok dah???

he3... t kasih bkongsi peringatan. ziarah sesambil qadha baca entries yg lain.

semoga beroleh barokah, keampunan dan ketaqwaan.

Reply
avatar
12 Ogos, 2010 08:16

SALAM RAMADHAN utk the only cemomoi...

Reply
avatar
12 Ogos, 2010 09:29

Insyaalalh rombongan ramadhan itu akan kami akan memberi layanan dgn sempurnanya :)TQ dan tahniah diatas award tersebut.

Reply
avatar
Werdah
Admin
12 Ogos, 2010 10:51

Salam Cemomoi.

Terima kasih atas pesanan ini. Tentang gambar-gambar tu, berat mata memandang berat lagi bahu memikul.

Reply
avatar
Nur -al- Ain
Admin
12 Ogos, 2010 17:08

luluh hati tgk gambar tu.. sedihh ;'(

Reply
avatar
iqbalsyarie
Admin
12 Ogos, 2010 17:30

ngerinya tengok gambar tu!huhu...Ya Allah,bantulah mereka...

Reply
avatar
cemomoi
Admin
12 Ogos, 2010 18:56

assalamualaikum:

betapa kita beruntung diberikan kemakmuran dari segala segi tapi kita sokmo merungut tak pernah cukup... moga ia memberikan keinsafan dan menjadikan kita lebih bersederhana dalam segala segi serta bersyukur dengan nikmat Ilahi

Reply
avatar
LadyBird
Admin
10 November, 2011 18:16

sedihnye tgk gmbr tu :(

Reply