Khamis, 19 Ogos 2010

pesan-pesan (siri 1)

memanjangkan nasihat:

PETUA IMAM SYAFIE
4 PERKARA UNTUK SIHAT


Empat perkara menguatkan badan
1. makan daging
2. memakai haruman
3. kerap mandi
4. berpakaian dari kapas

Empat perkara melemahkan badan
1. banyak berkelamin (bersetubuh)
2. selalu cemas
3. banyak minum air ketika makan
4. banyak makan bahan yang masam

bulan posa ni mesti lebih sihat sebab perut ada banyak masa brehat dari tugas rutinnya menghadamkan makanan

tima kasih pada niksensei.blogspot.com yang bagi award ni jazakumullahu khairan kathira

22 orang adijauhari:

iqbalsyarie berkata...

simple je entry abg..tapi maksudnya mendalam.nice :)

sahromnasrudin berkata...

salam..tahniah dpt award..cantik award tue..dia buat sendiri erk...cam cemomoi juga kan

Webmaster@Echam berkata...

huhhhhh.. ada siri pulok dah....

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o berkata...

apa nak komen ya..bila n3 ni mengambil pesanan ulamak muktabar terdahulu

Derus berkata...

thank..info yg berguna

Mazru Majid berkata...

terima kasih kongsi te..

Abd Razak berkata...

Salam...

Teruskan...menunggu siri seterusnya

Tak mampu nak makan daging setiap hari so paling senang mandi selalu..

MissXYZ a.k.a Abaikan berkata...

bgs le tu dok peringat bg yg mudah lpe :D

nur berkata...

o.. bagus ni.. ingat mengingatkan...

Cikgu Jang .. berkata...

mari sama2 kita ingat pesanan tu...

penjejak maya berkata...

salam,

moga kesihatan kita terpelihara sepanjang ramadhan ini..

NICK IRFAN berkata...

4 perkara diatas aku cuma buat 3/4 jer sbb aku elergic mkn daging dan x ske plak pakai perfume ni 4 kebawah no 2 je aku mmg selalu ada! adoi... mcm mne nk hilangkan persaan cemas???

alehkayong berkata...

salam ,

semoga sentiasa diberkati Allah.

terharu juga sya melihat Award tu.:)

akuanakpahang berkata...

Terima kasih berkongsi info yang menarik byk kelebihan perkara diatas itu.

iman berkata...

oo,cemas pun boleh melemahkan badan jugak rupanya

Werdah berkata...

Salam.

Kena kurangkan makan daging bila dah tua macam kak ni.. bp tinggi nanti.

azieazah berkata...

Masa sekolah dulu lagi, cikgu ada bagitau, perut kita macam enjin. Bulan puasa enjin berehat.

shaniza berkata...

Salam..
Makan daging ikan boleh hari2 kot.. kalau daging lembu @ kambing, mungkin tak lalu nk makan hari2.
Haruman tu kemestian...sapa lalu nk hidu yg busuk2?

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o berkata...

tak update lagi

cemomoi berkata...

assalamualaikum:

iqbal: sekadar memanjangkan nasihat yang disampaikan orang kat kita. moga dapat manfaat untuk orang lain juga

sahrom: tima kasih, memang cantik dan kreatif dorang ni. sesapa berminat bule le amik, kan apa nak sebut nama, kang trasa pulak bagi yang tak disebut. nak sebut, rasanya kengkwan yang datang bertandang sini semuanya berharga dan patut diawardkan

echam: heee, bagi banyak-banyak kang takut lupe...

brutalsolo: rasanya tayah komen pon takpe, nasihat yang baik ni elok dipanjangkan kat kengkawan lain

derus: berkongsi maklumat moga dapat manfaat

mazru: sampaikan walau satu ayat...

abd razak: tul tu, islam itu mudah dan ia memudahkan orang yang mengikutinya

miss xyz: fazakkir...

nur: kongsi-kongsikan kebaikan

cekgu jang: bule le kabo ke anok murid ter

penjejak maya: moga doa tu dimakbulkan Allah

nick irfan: heee koi pulok tak suka pakai wangian...

alehkayong: moga kita beroleh hidayah

award tu kalu berminat bule amik.. saya segan nak offer dengan nyebut nama tapi lencana yang kat atas skali tu memang untuk tetamu blog ini

akuanakpahang: kongsikan mana yang baik

iman: mau taknya, kalu dah takawtt, nak berdiri pon tak larat...

kak werdah: tul tu, ikut kesesuaian le. kang lagik teruk kita dibuatnya

kak azie: teorinya gitu le, praktikalnya perut mboh terkejut sebab time bbuka selagi muat disumbat...

kak shaniza: kat rumah kitorang, daging tak laku sangat...

pewangi? saya memang tak gunakan...

brutalsolo: heee saboooo...

Aanas berkata...

nak amik pesanan imam syafie kerap mandi ... sebab la ni kadang mandi sekali sehari jer (taim cuti jer). hihi, patut ler sakit2 jer kebelakangann nih.. :)

cemomoi berkata...

aanas: takpe, jimat air

pilihan

Melayu Hebat: kita genius la

siri tajuk tu pon dah menjadikkan sesetengah orang melayu rasa jelek - malu nak ngaku apatah lagi nak bangga dengan kemelayuannya. takpe, tu...

rodong