Jumaat, 20 Ogos 2010

nampak cam sedap...

remdan tahun ni mengingatkan zaman mula aktif berblog. julai lalu dah cukup setahun berblog. dan terasa remdan tu cukup singkat berlalu untuk berganti remdan yang sedang melewati ini. tima kasih atas sokongan kengkawan. tambahan pula ada yang sudi memberikan award yang menjadi petanda betapa eratnya kita walaupun hanya bersua di persada maya.

...

semalam crita pasal kebaikan makan daging untuk badan sokmo sihat. dan ada gak blogger yang kluokan n3 betapa selama ini kita tertipu dengan dakyah pemakanan yang tak sihat macam minum kopi dan daging kambing manakala makan organ dalaman dan minum soya kununnya baik untuk kesihatan. (harap korang pnah baca le...)

semayang jemaat hari ni menemukan aku dengan penjual daging kambing panggang ni. (nak tolong promosi nih) sesapa yang nak, sila datang kat bangunan tabung haji jalan tun razak pada pukul 3.00 petang. stat pukul 10.00 pagi dia memanggangnya, satu hari 2 ekor, kejap je abih. ada juga yang frust tak dapat. brapa reganya aku pon tak tanya, maklum le rega seko kambing sekarang ni memang mahal laa.

aromanya pon dah bule buat kosentrasi jemaat sedikit terganggu bagi sesapa yang dok semayang kat luo dan dekat dengan lokasi dia memanggangnya... huuu... bagi sesapa yang sokmo tersangkut dalam kesesakan lalu lintas tu, eeelok le buat bekal daging kambing ni dalam keta. sesekali meratah tu syok jugakkk

17 orang adijauhari:

alehkayong berkata...

nampak sedap je kambing panggang tu..kalau kat swk ikan trubok panggang yang porpular masa ramadhan ni.

Abu Aiman berkata...

pergh kambing panggang tuu. Kambing juga tidak menyebabkan darah tinggi spt yg diperkatakan.Masa dok sydney dulu tetiap minggu makan kambing, biri2 sbb sana murah. Ler ni kena slow sikit...

endiem berkata...

waktu sembahyang jumaat dah stat panggang..

iqbalsyarie berkata...

Uihhh...kambing panggang!ganas

Cerita terbaru di blog.kisah si tudung labuh~kisah nafsu~kisah jahiliyyah~kisah Israel~

Abd Razak berkata...

Salam...

Sayangnya takder jual kat sini..
Kiranya daging kegemaran saya tu..

maCy berkata...

nmpak sebab jugak.. huhu

azieazah berkata...

Perhhhh paberet saya juga nihh..

Kambing panggang. Pastu buat Masak Lemak Cili Padi. Terangkatt...!

Cikgu Jang .. berkata...

bale.....tengok ke kambing panggang tu, kecor air liur koi....bile le ade org juei kat pasar ramadan...gamoknyer..

a.z.r.i.n.a.03.07 berkata...

Amboi..nampak sedap tapi saya tak makan kambing ..huhuhu..

tak diajar dari kecik, susah nak telan.

deena farhana berkata...

alahai...byknyee antri tlepass...maaf byk, dah lama xkunjung ziarah..

slmt berpuasa :)

Mimie.Candy Cane berkata...

selamat ulangtahun yang pertama..hehehe

takleh makan kambenk.fenin2 laaa..hehehe..

hentakbelipat berkata...

pehhh..kambing tu ke...mmg terbaek..ahh

NICK IRFAN berkata...

hish! xleh tahan tgk gmbr no 2 tu! peghh!!

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o berkata...

wah kambing siot terliur aku..
mana nak cari kambing bakar sekarang kena buat sendiri

sahromnasrudin berkata...

sodapnya kambing panggang tue...

cemomoi berkata...

assalamualaikum:

alehkayong: uuu ikan terubuk memang sedap tapi yang panggang blom rasa lagi.. kalu kesempatan ke sana jarang miss cari terubuk

abu aiman: hee kat sini pon ada bebiri tapi bulunya hitam keperangan tak macam mat saleh punya, tapi tak pnah plak rasa...

endiem: takpe, jangan time lepas azan zohor tu dah le, haram meniaga walaupun jual beli sah..

iqbas: ganas tu yang kena semelih tu

abd razak: ooo... koi tak makan ngat barangkali stigma, makan kuah pon bule sakit kepala

macy: memang sedap le kot

kak azieazah: kata orang jangan makan banyak sangat kalu ada darah tinggi

cikgu jang: aiseh sori le, kurang pulok posa oak ter sebab dek koi

azrina: sama le kita, tambah lak dah dorang kawan out of service lepas makan kambing

deena: takpe le jangan paksa diri ketika kita tak cukup kuat, koho-koho kata oghe klate

mimie: tima kasih.. sama le kita fenenn bau kambing

hentakberlipat: baikk punyaaa

nick irfan: huwala, abih la pala posa... sori la yerk

brutalsolo: elok buat sendirik, jimat.. kambing mahal tuuuu

cemomoi berkata...

sahrom: masak lomak cili api podeh-podeh lagi sodap, umang ai...

pilihan

Melayu Hebat: kita genius la

siri tajuk tu pon dah menjadikkan sesetengah orang melayu rasa jelek - malu nak ngaku apatah lagi nak bangga dengan kemelayuannya. takpe, tu...

rodong