Sabtu, 31 Julai 2010

yang dikendong dan ...

aduhai...

tengah tido... bunyi enpon plak... "ko kat mana?"

"kat kg. baru... err... sebenarnya aku nak cakap pon serba salah kat ko ni... heee, keta aku kantoi la, bateri weak!" bila kawan aku tlepon semula dalam kul saploh. memang aku tengah tido dalam keta masa tu. aku kalu bule tak mau susahkan orang...

kalo Allah nak duga memang cenggini le. dah brapa kali situasi gini aku terkena. bila musibah datang, aku usaha sana tak dapat, usaha sini tak berjaya, so lebih baik tunggu je la... lepas tipon adik, adik ipar, biras dan kengkawan tak dapat, lepas aku merayau malam cari kedai kereta semua dah tutup, aku yakin usaha aku akan tidak berhasil. so keputusannya; tido dalam keta dan tunggu esok pagi.

sebenarnya aku ada function kat hotel jalan ipoh malam tadi... dek kerana jammed yang teruk, maghrib pon lewat dek terperangkap (sibbaik sempat di kg. baru) maka aku miss le function tu. harap boss tak marah le yea.

member datang, dia ajak tido kat rumah dia. aku sebenarnya tak selesa, tapi takde pilihan. lepas hantar orang rumah dia akan jemput aku. ntah camana, Allah bukakan ruang untuk aku... eelok kawan aku je jalan, kedai keta kat tepi aku parking di kg. baru tu buka sikit pintunya. terus aku tanya dan tukar bateri. alhamdulillah nampaknya tak perlu tido dalam keta malam nih. member datang, mengeteh dulu bertanya khabar... kul 1.30 pagi baru sampai rumah.

6 orang adijauhari:

Abd Razak berkata...

Salam...

Itulah gunanya teman..
Baik dalam keadaan senang atau susah..
Tetap bersama dan setia..

Abu Aiman berkata...

Syukur kalau kita ada kawan2 yang prihatin susah senang kita. Kereta ni kalau kita maintain tip-top pun sesekali dia membuat juga bila sampai masa, dugaan...

piewahid berkata...

sian ke aok. sabor ngat aok ni orgnya...alhamdulillah!

sahromnasrudin berkata...

salam..kadang2 kita perlu teman tanpa kite sedar kita memerlukannya

zulkbo berkata...

salam..
ginilah gayanya
hidup di bando
jem merata..he he

cemomoi berkata...

assalamualaikum:

abd razak: alhamdulillah le kalu dapat kawan cenggitu, tapi memang pesen kamek ni nak mintak tolong kat orang susah sikit

abu aiman: keta hak ni orang rumah yang guna, memang tau dah bateri dah tak brapa molek cuma tak sangka dia demam tatkala tengah saat penting

abgpie: tidak le jugak termasuk kalangan orang yang sabar, cuma dah bebrapa kali bila ditimpa masalah walaupun dah usaha macam-macam tapi tak emboh juga, maknanya tunggu dan lihat je le

sahrom: moga kita jadik kawan yang baik kepada rakan kita

zulkbo: sedia maklum. cuma malam tu jammed teruk ngat, koi malas nak bawak motor malam-malam sebab malas nak jumpa polih dan tak tahan sejuk

pilihan

Melayu Hebat: kita genius la

siri tajuk tu pon dah menjadikkan sesetengah orang melayu rasa jelek - malu nak ngaku apatah lagi nak bangga dengan kemelayuannya. takpe, tu...

rodong