Sabtu, 31 Julai 2010

ko ingat aku lagi ke?

erti sebuah persahabatan...

bersembang dengan kawan sekampung tapi jarang berjumpa ni seronok juga. kawan aku ni memang 'gila motor'. kami sama satu sekolah dari sekolah rendah sampai la masuk u. cuma dia setahun lebih tua dari aku. seingat aku kat universiti dulu, maunya lima kali tukar motor. bila dah keja, duit terlebih, lagi beso le motor dia. motor yang ini je lebih mahal dari keta avanza aku. tu pon tah brapa kali tukar. tayar aje tak kurang rm650 sebijik dan perlu ditukar selepas 3 ribu km... huuu dapat brapa biji tayar keta tu...

persahabatan aku ni hanya le hubungan sorang manusia yang biasa macam orang lain juga. namun persahabatan dan kasih sayang yang nak dikongsikan ni lebih hebat lagi. jom layan kisah 2 lelaki yang memelihara menda alah ni sejak kecil. bila dah besar, tak sesuai la pulak nak pelihara kat rumah. so dorang putuskan, elok le dihantar aje ke habitat asal di afrika. setelah beberapa tahun, rindu pada kawan lama memaksa mereka mencarinya.
video

22 orang adijauhari:

zulkbo berkata...

salam..
lawo muto aok ter?
koi pun pakai avanza gak
minyak jimat wehhh..

Abd Razak berkata...

Salam...

Ada kerisauan juga bila tengok video tu di awalnya, bimbang ia dah tak kenal kawannya harus ada yang kena terkam tu...alhamdulillah !

sahromnasrudin berkata...

salam...cemomoi punya sahabat tue pelumba moto gp ke????

deena farhana berkata...

alaaahai...lamo beno xjenguk sini..br dpt servis strimix..huhu

huarghh, klako je nengok pak rimau prangai gitu...kih3, baguslah kalo nempel syg...kalo nempel2, tetibe di ngapnye kitee....nayaaaa laa!! huahaha

Werdah berkata...

Salam Cemomoi,

dulu2 selalu dihidangkan cerita2 haiwan membalas jasa orang yang menolong mereka umpamanya kaki luka, terpijak kaca dan sebagainya, rupanya betullah ada juga haiwan yang berjiwa sensitif dengan manusia, ingat jasa memeliharnya sejak kecil.. alhamdulillah tak dinagap terus..

penjejak maya berkata...

salam,

terharu nengok persahabatan tu walaupun berlainan spesies..

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o berkata...

aku ingin merempit bersama minah indon

akuanakpahang berkata...

Selamat hari minggu sahabat.
Kawan padan dgn motor kapchai tu aje laaa hehehe...best ronda2 naik motor nie.

ikan emas berkata...

vroommmmmmmmmmmm..

Acik berkata...

Salam..
Minat juga tengok motor besar tapi nak beli memang tak mampu.. akak pun guna Avanza je.

shameel Iskandar berkata...

Lawa btol motor tu. Tringin nak miliki tapi tak mampu. pakai waja jer.

endiem berkata...

Dah besar besar tak usah bergurau macam tu lagi...silap gurau, kena konkangnya he hehe..

maCy berkata...

nk tgk vid.... tolong kasi summary..wuwu

Lana~Bulu berkata...

Motoo bosauu..
roda bosauu..
mahal lak tu..
naik maximum 2 je..
yg lain tinggal kat umah..haa
nasib tak baik..kalu hujab terpaksa dok kat bawah jejambat/titi..
tapi kalau berdesooppp.. KL alor setaq mau 2jam setongah tu..fuuhhh..
itulah kepuasan..
dah minat lagu tu..dan mampu..tak de siapo nak leh togah dah..kan..
p/s-teringin gak tapi...lesen B2 je..hee

R24COM berkata...

hehe motornya keren,,

syaf berkata...

ow pernah tenglok video nih

mahira oya berkata...

motor besar nmpk cam best je..

~fisha~ berkata...

fisha dah cam fobia nak naek motor..1st time naik mase form1 then accident.. huhu..

Jalan2 lawat anak2 yg cute~:)

NICK IRFAN berkata...

perghh!! cantik moto... hehe

Aanas berkata...

binatang tu macam berakal jer kan... terharu pulak nengok bila dia kenal gembala dia.. agaknya mula2 dia mesra la nyambut gembala dia, peh tu dia terkam kot, yang tu depa tak rakam.. hihi..

Hamzah Ian berkata...

fuhyo... cun2..

cemomoi berkata...

assalamualaikum:

zulkbo: moto member koi... tak larat koi nok pakai moto beso... tak larat nok angkat

avanza memang jimat minyok

abd razak: mau tak takut, menantang ni bukan bole duga aci juga

sahrom: tak juga, tapi dia kabo pnah gak test litar batu 3

deena: dah kena ngap wasssalam wa ilal liqa le jawabnya

kak werdah: ntah le, manusia je kekadang bule bertukar jadi menatang...

penjejak maya: ada hikmah yang patut kita fikirkan

brutalsolo: apa barang layan minah indon, kaki dangdut apa ke? heee

akuanakpahang: sama le kita, motor hok ade pon dah nak roboh

ikan emas: nak test?

kak acik: rasa kang cam membazir pulak tapi dah orang minat tu bio je le, ada duit terlebih

shameel: memang le terliur tapi elok le buat menda lain dulu kalu dah terlebih tu bule le kot

endiem: huuu koi takuttt

macy: brani ke tengok?

abglanabulu laju ni, speedtrap pon miss tak tahan minyak le kot

r24com: gantengggg

syaf: kongsikan dengan kawan...

oya: memang best, menonggek kawandok belakang

fisha: tu le asam garam naik motor

tima kasih, moga akkhlak deme lagi kiut

nick irfan: sama lawo dengan duit dia

aanas: ending dia serammmmm

hamzah Ian: lagi cun kalo ada yang kat belakang tu

pilihan

Melayu Hebat: kita genius la

siri tajuk tu pon dah menjadikkan sesetengah orang melayu rasa jelek - malu nak ngaku apatah lagi nak bangga dengan kemelayuannya. takpe, tu...

rodong