Isnin, 12 Julai 2010

tido pon dah mula lena

rasa selera tido bertambah semenjak piala dunia tamat... takde le asyik nak tersengguk-sengguk tido, maklum le takut terlepas siaran langsung... sesekali ada juga terkejut tengah malam, bila buka tv... "eh! takde bola ke malam ni?" dalam pisat-pisat tu g le tengok jadual, "hampeh! besok laaaa" sambung balik tido.

dan terlebih aman rasanya tak dengo lagi orang mati pasal bola lepas abih wc ni kot. tak macam satu kes tu bila sorang pemain bola ditembak sebab ter'gol' sendirik... barangkali bosan asik penyerang je dapat anugerah kasut bola, sesekali lepas tensen sepak kat gol sendiri... puas ati.

hadis riwayat Abu Hurairah r.a., ia berkata: Rasulullah saw. bersabda: "Barang siapa yang bunuh diri dengan benda tajam, maka benda tajam itu akan dipegangnya untuk menikam perutnya di neraka Jahanam. Hal itu akan berlangsung terus selamanya. Barang siapa yang minum racun sampai mati, maka ia akan meminumnya perlahan-lahan di neraka Jahanam selama-lamanya. Barang siapa yang menjatuhkan diri dari gunung untuk bunuh diri, maka ia akan jatuh di neraka Jahanam selama-lamanya"

20 orang adijauhari:

piewahid berkata...

hehehe...
power vacuum tu! mane nok carik?

shameel Iskandar berkata...

bola punya pasal penyokong fanatik sanggup buat apa sahaja. Bagi kita yg beragama islam, berpada-padalah dan jgn berlebihan.

Lagi malang ada org islam yg peraya dgn ramalan sotong paul. bagi kita umat islam, anggaplah itu sebagai kebetulan semata-mata

iqbalsyarie berkata...

ooo..ingat kes tu...player brazil kan?kena tembak..huhu..
Tengok bola boleh..tapi kena pandai la beza antara ibadah dgn bukan ibadah.pesan utk diri saya yg addict sikit2 ni.hahaha
Latest post:Bahan Mentah 2

Mazru Majid berkata...

salam...

ambik award te kang :)

akuanakpahang berkata...

Susah juga kalau musim bola yeek..apa pun skrg dah ok. Moral jgn bunuh diri. Hidup hanya jgn sekali penuhi dgn amalan yang sempurna.

sahromnasrudin berkata...

oranje kalah..aku nak wat baju raya tahun nie kaler oren, trus tak jadik huhuhuhuhuh

Abd Razak berkata...

Salam...

Pada yang dah biasa bangun pagi tgk bola tu biasakanlah bangun solat tahajjud pasni termasuk saya...

Webmaster@Echam berkata...

Kala ade vacum ni koi sedut buah relai bapok koi sambil koi dok kat tepi jalan je.....

Cik SHiNJU berkata...

Salam...

bola dah abeh kita bgun tahajud plak..dah masuk syaaban ni...

memula ni x besa lg tido awal...terikut2 jadual tido mase WC...balerrr...

Aanas berkata...

Dalam paper hari ni pun ada orang kena bom masa tengah tengok bola.. 74 orang mati.. hmm, punyalah hebat penangan bola..

Werdah berkata...

Salam Cemomoi

kak jarang n mungkin sekali dua je tengok perlawan bola itupun da lama (sblm kahwin).. mmg addict ya kalau dah mula..

mahira oya berkata...

bola bola..
mmg lena tdo skang..even tdo terawl..
ganti tdo yg lepas2..aci x..huhu

maCy berkata...

ade ke kes cm2.. huhu

MissXYZ a.k.a Abaikan berkata...

jgn gila bola...
gil2 xpe =))

NICK IRFAN berkata...

hmm..boring plak bola dh xde ni??? haish..

Jejaka Desa berkata...

Bunuh diri kala kaloh bolo koi rase tahun ramei gamoknye.Tapi vakum ter koi nengok memang beh...Tu pun kala ande la weh...

Hamzah Ian berkata...

bola punye pasal kan.. hahaha.. gua mcm ni la dulu2.. dulu2 la

CekWa berkata...

koi setuju dengan cik shinju...

Acik berkata...

Kali ni tak tengok bola pun.. gamaknya kalau team Malaysia boleh masuk world cup baru akak tengok..

cemomoi berkata...

assalamualaikum tema-teman:

abgpie: produk cina power belaka

shameel: orang kabo permainan bola tu berasal daripada perbuatan tentera yazid selepas berjaya membunuh saidina hussin, wallahu a'lam. takut kerja orientalis nak memburukkan nama baik orang islam je

iqbal: tak ingat le negara mana tapi memang dari amerika latin le...

mazru: dah tepek tapi tak passing kat kengkawan je lagi

akuanakpahang: ada pelajaran moral yerk...

sahrom: cantik warna tu, beli kain kat nilai3 ke? tah bila nak ke sana...

abd razak: tang agama ni yang liat sikit... maklum le ganjarannya jarang nampak dan tak dapat on d sport tu ramai buat tak kesah

echam: vacum hok ander tu dah cuba? mana tau kot bule

cik shinju: bulan rejab pon ramei tak sedo abih.. bravo kejutkan ghodong suruh tahajud!

aanas: jangan le kita mati sia-sia

kak werdah: ooo peminat jugak le yea... saya tak sangat kot... malas nak nunggu berejam nak tau sapa menang

mahira oya: qadha le tido tu jangan lupa baca buku sampai tido

macy: gitu le gayanya

missxyz: bola gila takpe jangan kita yang gila

nick irfan: main bola lisut plakkkk

jejaka desa: hok kaloh judi ter ye le gamoknya... nok beli ke koi nok tolong carik kat pasar pudu

hamzah: dah pencen bola ke?

cekwa: moh kempen jom tahajud pulok

kak acik: syabas, peminat setia harimau malaysia

pilihan

Melayu Hebat: kita genius la

siri tajuk tu pon dah menjadikkan sesetengah orang melayu rasa jelek - malu nak ngaku apatah lagi nak bangga dengan kemelayuannya. takpe, tu...

rodong