Selasa, 27 Julai 2010

pasemboq

orang kata cara nak buat roti canai pon ada dalam al-Quran... camana eks? "tanyalah pada ahli zikr jika kamu tak tau..."

...

aku tengah syok menghirup laycheekang, bila kawan sepejabat yang rancak bercerita, berkata, "sekali lagi awak buat, saya tampar awak!" dan laycheekang aku pun hampir tersemboq... kawan sebelah terkekeh ketawa bila tengok aku hampir tersedak.

anak dara nak tampo bos yang tengah menggatal? heee... nak tau? kena tampo dek anak dara walopon sakit, tapi "sedappp..." kata p.ramlee.

tu crita asam garam anak dara kat opis yang kena ngorat dek bos kemaruk...

sebenarnya aku nak makan pasemboq padang kota, tapi tah camana amik juga le kue teow udang. rasa cam ada budu la pulak, masam bin pahit le sikit. kata awek tu, "barangkali cuka banyak sangat..." takpe, esok pekena roti banjir tempat biasa kat penang ni. tapi nama jalan tu aku pon tak tau.

19 orang adijauhari:

akuanakpahang berkata...

Salam sahabat...semoga ceria sokmo...
kawan pekena roti canai aje pagi nei hehehe...

Aanas berkata...

salam tuan,
anak dara kena ngorats ngan boss tu citer betui ker? .. selalu anak dara kalau kena ngorats dengan bos makin gediks, walaupun boss tu tak hensem+dah tua+boroi+anak dah berderet... kui kui

p/s: amboi, tak hingat nampak dok menjamu seleraa.. tak takut blood goes upstairs ka..?

Lana~Bulu berkata...

Teringat pasamboq kodiang..
dulu memang sedap ..
siap ada dgn ketam goreng lagi...
tak pastilah laa ni lagi dak kat situ..
rasanya kalau ada pun..merti takdak ketam punya,,pasai menatang tu dah mahai..kan cemomoi..

Abd Razak berkata...

Salam..

Pasemboq tu apa erk?
Banyak saya tak tahu ni..

iqbalsyarie berkata...

Secara jujurnya,saya tak pernah makan pasembor...apa kata abg belanja saya~!heheheeh
Entry terpendek PondokCinta?

ashrafi berkata...

tak pernah rasa lagi ...

zulkbo berkata...

salam..
pasembur penang ka
sedap ni..he he

mahira oya berkata...

sy suke pasemboq...lame x pekene...jeles!!

NICK IRFAN berkata...

pasemboq sedap ke?? xpnh mkn plak?

manna_salwa berkata...

haha.
xbape nk paham la..

maCy berkata...

asenye ta pna makan bnde tu,,huhu

noorlara berkata...

suka gaks nikmati laiceekang tu, pasemboq Padang Kota mana bleh lawan ek hargapun bleh tahan, tingat masa koje BM makan mee udang kat Sg Dua tepi bendang tu hahaha

sahromnasrudin berkata...

wahhh..gua rindu dgn pasemboq padang kota..tak leh lupa kenikmatan dia...tunggu rayer lik utara nanti, baru leh pekena pasemboq

MissXYZ a.k.a Abaikan berkata...

pasemboq penang mmg holiow =)

iman berkata...

best ke pesamboq?tak penah makan..hehe

::..akubukansky..:: berkata...

yum88..sedap yep...nk cket..ngeee~

piewahid berkata...

laaa... lepas ke penang pulok dah rodong koi ni. bwk balik pesemboq satu...

Jejaka Desa berkata...

Koi nok cari roti pisang je kala pagi2...

cemomoi berkata...

assalamualaikum:

koi pon jarang sebenonya makan pagi ketnya sesakli berjalan ke penang ni deme ngajok pekena roti canai tak andei hei la

aanas: kisah beno tapi awek ni menten je pasal boss tu skima sangat...

saya masih slim dan tak kuat makan (jangan le panggil tuan rasa cam kolonial la pulak)

abg lanabulu: ooo tak tau plak kodiang punya lagu tu, pnah sampai sana tapi kat kedah suka layan bihun/kue teow tomyam pasal tomyam sana pekat dari yang dok ada kat kl ni

abd razak: pasemboq tu ala-ala rojak juga la.. saya ni makan je tau kekadang nama dan jenis pon tak brapa reti nak bezakan

iqbal: pasemboq ni kat kl pon merata nak blanja kabo je bila nak datang sini 'habaq mai' kata orang kedah

ashrafi: pon habaq mai sini ti bule kita cari kat kl ni

zulkbo: kat penang tapi time menjawab ni dah balik kl

mahira oya: dah lama tu eeelok le cari buat pelepas rindu

nick irfan: bule la... elok le try jangan tak pnah rasa

manna_salwa: 'tanyalah pada ahli zikr jika kamu tak tau...'

crita sembang sambil makan kat padang kota.. topiknya kawan sepejabat yang dingorat sorang bos kot bule jadik bini satu lagikkkk

macy: ace cuba try test sekali bule tahan sedapnya...

kak noorlara: rasanya penah makan nasi kat kedai makan mana tah di kedah tu, kat tengah bendang gak memang santai tul

sahrom: ingat le kengkawan yang tak penah rasa tu kot bule kirim-kirim sikit hek...

missxyz: haaa mutut mutut holiowww

iman: cari je mamak yang jual guna van tu tapi pastikan mamak muslim sebab dah ada india hindu totok jual cenggitu

akubukansky: meleleh air lio ke... aiseh membiarkan jiran dapat bau je pon dah bole meyebabkan dapat dosa ni, kena belanja nih

abgpie: dah balik tapi tak bawak balik takut basi

jejaka desa: elok le ter buat pelawas pepagi ni tapi jangan makan petei sian kat rodong sebloh, kene tutup idong

pilihan

Melayu Hebat: kita genius la

siri tajuk tu pon dah menjadikkan sesetengah orang melayu rasa jelek - malu nak ngaku apatah lagi nak bangga dengan kemelayuannya. takpe, tu...

rodong