Jumaat, 16 Julai 2010

bas datang ko naik?

member: ngeh3x... minyak naik?

aku: lima sen je...

member: korokmu! lima sen minyak... tepung? kuih? roti canai? susu? bla... bla... ngeh3x lagi?

aku: takkkk...

aku: errr... sebenonya member ada bagitau dua tiga minggu lepas, beria-ria le aku gi tuang minyak penuh-penuh... esoknya takde apa pon... cis! rupanya hari ni dia naikkan... aku nak balik kampung petang nih!

member: ngeh3x... takpe, ikut petua aku ni...

14 orang adijauhari:

LIPISLADY berkata...

Assalamualaikum, mnyok naik pun 5 sen aja, tak menjenaskan apa2 pun, bab roti canai dan lain2 tu, buat aja kat rumah, terjaminlagi kebersihannya..

endiem berkata...

kah kah.. bagus vedio tu..tak lama lagi macam tu lah kita.

zulkbo berkata...

salam..
kena terima lah kita bahawa kita semakin miskin dari semalam..

Abd Razak berkata...

Berpeluhlah ketiak sampai pejabat tu..:)

sahromnasrudin berkata...

pergi kjer lua nek basikal kot coz rate utk claim tak naik pun hehehehehe

mrzoab berkata...

5 sen jangka pendek mmg nmpak sikit... tapi jangka panjangnya banyak... huh

kalau sehari minyak kita pakai RM20.
Kalau harga sblm ni RM1.80, bila skang harga 1.85, 0.05x20=1

dah tambah RM1 sehari...
seminggu RM7

sebulan perbelanjaan dah bertambah jd RM28...

p/s: dlm video tu, semua orang kerja depa parking ja la... balik rumah dok dalam garaj, pi kerja dok kat tempat parking... huh

LanaBulu berkata...

Tahniah..
itulah dinamakan Rakyat diutamakan..
Rakyat didahulukan...
segala2nya adalah utk rakyat...
ambik luuu..kata kawan teman..
Apabila yg diatas tidak pandai menjana pendapatan...
makan yg dilihat cuma..gadai..jual..harta sahaja..
soal..for the future..?
forget it...
Semoga rakyat bertambah bijak memilih dimasa2 yg akan datang...
tak lama lagi dah tu..

iman berkata...

oo,kesian umi nanti..huhu

akuanakpahang berkata...

Maru kalau gi ke pejabat gitu..hehehe....
* Yang pasti kehidupan kita hari ini tidak seceria hari semalam.

mahira oya berkata...

dah naik dah...aduyai..lemah je rase

Webmaster@Echam berkata...

Baler aok.. mati koi nok balik Kota Gelanggi kala gitu gaye....

noorlara berkata...

Tapkele esok ni bila nak pilihanraye turunle tuh hahaha
Kire bagusle berkorban demi negara, pahala tu

MissXYZ a.k.a Abaikan berkata...

ermmm... mcm2 hal... silap2 nt tmbg bas pun naik... habis le kita kne peras =)

cemomoi berkata...

assalamualaikum:

endiem: rakyat akan jadi lebih sihattt

kak lipislady: hee 5 sen... menabung sehari berapa le sebulan bule dapat yerk

zulkbo: owh... hari esok koi akan papa kedana le gini

abd razak: berlegaihhhh

sahrom: takpe out stesen naik moto claim teksi... bule ke?

mrzoab: huii tu baru minyak...

kalo le begitu ok gak, takde keja...

abg lanabulu: rakyat didahulukan 'merasai bahangnya'

iman: apo nak buek...

akuanakpahang: tengoh memikir ni, mesti ke terima hakikat cenggitu?

mahira oya: takleh g tengok wayang dah nih!

echam: heee sesama le kita tergolek tepi jalan... letih wehhh

noorlara: kena nyanyi lagu patriotik untuk mengubat hati yang 'lara'

missxyz: alahai tunggu je le amenda lagi nak naik ni...

pilihan

Melayu Hebat: kita genius la

siri tajuk tu pon dah menjadikkan sesetengah orang melayu rasa jelek - malu nak ngaku apatah lagi nak bangga dengan kemelayuannya. takpe, tu...

rodong