Rabu, 23 Jun 2010

permusuhan yang tiada kesudahan

jesus, putera perdamaian?

biasa kita dengar pendakwah kristian berkata, bahawa "agama kristian mencintai keamanan."

tapi benar ke cenggitu?

realitinya dah berapa banyak nyawa umat manusia yang diragut oleh rasa permusuhan, kebencian dan dendam kesumat mereka? sejak eropah - spanyol, portugal, belanda, inggeris, jerman, perancis - melakukan penjajahan dari asia barat hingga ke timur jauh... tidak hanya orang islam menjadi mangsa mereka. orang jepun juga tak terlepas dek kejahatan orang amerika. tak terkira juga bila itali dan rusia pula ikut serta... jadi, benarkah kristian menganjuran perdamaian.

jom, tengok kat bible mereka:

"... dan bunuhlah mereka di depan mataku." (luke 19:27)

"janganlah kamu menyangka bahawa aku datang untuk membawa damai di atas muka bumi; aku datang bukan untuk membawa damai, melainkan pedang." (matthew 10:34)

"aku datang untuk melemparkan api ke bumi dan betapa aku mengharapkan api itu telah menyala! kamu menyangka aku datang untuk membawa damai di atas bumi? bukan, kataku kepadamu, bukan damai, melainkan pertentangan." (luke 12: 49 dan 51)

sebab itu, kalu mereka berperang, mereka melampaui batas. mereka melakukan pembunuhan etnik, mereka membunuh kanak-kanak, wanita dan orang tua, mereka meruntuhkan masjid bahkan menghina kitab suci kita. dalam damai pun mereka mencari permusuhan dengan kita kerana teguhnya mereka dengan ajaran yang mengajak supaya membunuh manusia.

lalu, apa lagi hendak kita katakan terhadap peringatan Allah bahawa yahudi dan nasrani tak akan sama sekali redha kepada kita sehingga kita mengikut jejak langkah mereka?

15 orang adijauhari:

zulkbo berkata...

salam sahabat..
ni lah yang dinamakan
penghinaan terhadap islam
ayat Quran di permainkan

Mrkolumpo berkata...

bible dah lama tercemar oleh tangan2 manusia syaitan penyembah berhala dan yahudi....tapi adakah kita nampak hikmahnya???sila layari yotube ahmad deedat dan lihat bagaimana bible yang dihafal oleh beliau digunakan untuk mematahkan segala tohmahan dan fitnah permainan puak kristian itu sendiri..senjata makan tuan

Mazru Majid berkata...

is is is...siap buat tattoo lg te punye lah deme te x suke nye...

musuh ttp mush la deme ni...

wallhualam

pakcik kordi berkata...

hmm...abih kitab diseleweng....

deena farhana berkata...

teruskn bdoa moga Allah hancurkan musuh2 Islam ini..sedih sgt bila ayat Quran dibuat mcm tu..

iqbalsyarie berkata...

dah lama tahu pasal ni...sgt menyedihkan sbb kdg2 umat islam sendiri terlibat

Abd Razak berkata...

Salam..

Kebanyakan umat Islam kini mengikut telunjuk mereka, hidup cara mereka dan agama hanyalah pada nama saja..

Nida berkata...

Ya Allah.. Kau selamatkanlah saudara-saudara kami dari kekejaman rejim zionis..

ye memang benar Kristian menganjurkan keamanan.. namun keamanan dalam konteks mereka.. aman untuk agama mereka, untuk pengikut mereka, bukan untuk manusia sejagat...

ashrafi berkata...

DIA BUAT BEGITU.. DIA AKAN DAPAT BALASANNYA

akuanakpahang berkata...

Ikut ker kapir mmg base gampang.
Jangan kita tertipu dgn tipu daya dema sudah.

melatidaisy berkata...

salam,

ihzim hum ya Allah, wansurna 'alaihim.

al-lavendari berkata...

maka dengan itu hendaklah kita sentiasa berwaspada dengan jebak mereka. siapa yang lalai dan leka akan kena.

sahromnasrudin berkata...

salam..kiter sering dimusuhi..kiter sering didengkii...semoga kita bersatu...

noorlara berkata...

kelemahan kita umat islam terutama yg ade kuasa dan kekayaan adalah tidak bersatu dan menjadi hamba nafsu. bayangkan kalu semua kita seantero dunia ini satu suara satu matlamat!

cemomoi berkata...

assalamualaikum:

zulkbo: dorang memang suka membangkitkan sentimen dengan kita, kita yang tau ni sibuk le nak melatah cepat ngat

mrklumpo: setuju... mereka pon tau... doakan mereka dapat hidayah

mazru: musuh nyata takpe, musuh dalam slimut lagi bahaya

pakcik kordi: sebab tu jalan pon meneneng

deena farhana: semoga mereka dapat petunjuk Ilahi ke atas jalan yang diredhai Allah.

iqbal: menjual agama untuk keuntungan yang sedikit...

abd razak: jadi le kita buih di lautan

nida: mereka buat untuk kuasa bukan untuk agama mereka...

ashrafi: begitu le janji Allah, azab yang pedih

akuanakpahang: gampang melayuu ke, gampang indon nih? bunyi sama ketnya maksud berbeza... heee

melatidaisy: ya Allah, fansurna alal qaumil kafirinnn

al lavendari: dah dipesan dek Nabi, orang islam takkan masuk ke dalam lubang biawak untuk kali ke dua malangnya lebih dari itu kita terjebak

sahrom: berbuat baik lebih banyak menimbulkan kebencian orang, cam jadik pengawas sekolah le, tentu ramai musuh dari kawan... sabar dan layan le mereka dengan hikmah

noorlara: impian yang tak kunjung tiba tapi insyaallah akan jadi nyata

pilihan

Melayu Hebat: kita genius la

siri tajuk tu pon dah menjadikkan sesetengah orang melayu rasa jelek - malu nak ngaku apatah lagi nak bangga dengan kemelayuannya. takpe, tu...

rodong