Khamis, 24 Jun 2010

Filled Under: ,

dah dirikan masjid, BERIBADAH leee

“Jadikanlah sabar dan solat sebagai penolongmu. Dan sesungguhnya yang demikian itu sungguh berat, kecuali bagi orang-orang yang khusyuk” (QS: Al-Baqarah 2:45)

diceriterakan orang 'Kalu Pasal Sembahyang, Boleh Pulang Awal..!'

(heh, ketnya ada eskot cenggini, pergh! sokmo la awal sampei rumoh yerk...)

Seorang bos entah macam mana mood dia memang baik sungguh pada hari ni... Sesiapa yang nak minta balik lima jam lebih awal hari ni, dia kasi tapi alasannya mestilah munasabah. Haaaa!! alasannya mestilah pasal sembahyang aje! Tau-tau macam tu ade 4 orang pekerja bawahan datang mintak balik awal...

Pekerja 1 : Assalamualaikum Bos, bule saya pulang? Saya balik nak semayang kat rumah bos, leh tak?

Bos : Tak boleh!!! Kat sini kan ade surau, sembahyang jemaah lagi, lagi banyak pahalanya!

Pekerja 2 : Saya bule balik awai kut Bos?

Bos : Hang pasai apa?

Pekerja 2 : Saya nak balik tengok anak saya sembahyang zohor ke tak? Ntah-ntah dia ponteng?

Bos : Tak boleh balik, hang telefon saja bini hang, suruh dia tengok!

Pekerja 3 : Assalamualaikum Bos!

Bos : Ha? pasal pulak ni? Nak balik awal gak ke?

Pekerja 3 : Errrrr!! Yea bos, bos baik!! he... heee!

Bos: Alasan apa lak ngko ni?

Pekerja 3 : Saya nak balik sembahyang orang mati... Ada orang kampung saya ninggal pagi tadi, nak sembahyang jenazah...! Boleh kut bos ye pulang awal?

Bos : Tak bolehhh!!! Itu fardu kifayah je! Orang kampung lain yang ramai tu boleh sembahyangkan. Doa kat sini pun boleh!! Dah! Pergi buat kerja...

Pekerja 4: Assalamualaikum Bos! Saya nak balik awal boleh tak ari ni?

Bos : Nape?

Pekerja 4 : Isteri saya telefon, dia kate dia dah boleh sembahyang!

Bos: Ye ke? Ha! Kalu gitu awak baliklah... Kesian awak, dah seminggu nunggu!!!

Pekerja 4 : Ima acih Bos!!! Heee..hee

12 orang adijauhari:

zulkbo berkata...

salam..
comeinya
hero aok nak
jumaat la ni
he he..

maCy berkata...

ya Allah~ hahahaaha

sahromnasrudin berkata...

pekerja 4 tue mmg baguih..jujur dan tidak berbelit2..org2 tua kata straight to the point :-)

akuanakpahang berkata...

Keras juga bos dia tu yeek..keknya bab itu dia bagi juge kelonggaran hehehe...molek laa tu.

Abd Razak berkata...

Salam...

Faham sungguh bosnya tu erk..:)

pakcik kordi berkata...

baik pye boss!!

deena farhana berkata...

ahahahah...baguihh boss tu ye...klako la entri nih..huhu

iman berkata...

haha..macam penah bace la..

Nida berkata...

hahahaha...

adeiii.. sakit perut gelak... boleh ek gitu... sungguh baik bos itu... tuan cemomoi pernah buat alasan macam tu tak ek?..hehe

cemomoi berkata...

assalamualaikum w.b.t:

zulkbo: alhamdulillah moga jadik anaok yang soleh le

macy: buat-buat paham je la.. tah hapa la dorang ni merepek

sahrom: p.ramlee kabo "cakap biar teghaaaang"

akuanakpahang: dalam keras ada lembikkkk... lentokkk

abd razak: nak jadik bos kena le memahami kedudukan anak buah... heee

pakcik kordi: beruntung dapat bos gitu, bule balik awal senalo

deena farhana: bos pon sama, senasibbb

iman: memang pon... tepek orang punya untuk dikongsi seblom tido malam nih

nida: eee.. rohsiaaaaa kalu crita kat orang abih la tembelanggg

Cikgu Jang .. berkata...

sesungguhnya beruntung mendapat bos yang memahami perasaan nak buah....hok ke 4 tu aok ke rodong...heeheehehe

mamawana berkata...

Salam visit...

Hehe...tak terkato...