Selasa, 29 Jun 2010

Filled Under:

mencari identiti

letih tak sudoh lagi. so layan je le apa yang ada...

LAWAK ORANG ASLI siri 1

KIPAS

Ketika menaiki sebuah pesawat Nuri ke sebuah kampung orang Asli di Paloh Hinai, Pekan, Pahang, seorang pegawai Jabatan Hal Ehwal Orang Asli (JHEOA) berkata:

"Panasnya dalam helikopter ini ...".

Maka menjawablah salah seorang Orang Asli yang turut berada dalam helikopter itu:

"Mahu tak panasy tuan ... kipasynya besya ... tapi di luar ..."

HANDPHONE

Satu ketika di kampung orang asli, seorang pegawai JHEOA melihat Tok Batin orang asli mempunyai handphone ..

"Wah! Tok Batin ... ada handphone ... ada coverage ka dekat sini ...?"

Jawab Tok Batin: "Syini tak ada, tapi kalau incik mahu talipon syaya punya handphone, kasyi tau sama syaya, syaya boleh pergi ke bandar Rompin, syana ada coverage"


sapa la yang gamaknya paling bijak yea

16 orang adijauhari:

iqbalsyarie berkata...

wahaahahaha...dasar org asli.haha
Latest post:Bagaimana Mr.Bean diislamikkan?

zulkbo berkata...

salam..
ki ki..he he..
pandai gak tok batin
tu ngena balik pegawai tu
baru dia tau sapa batin..

Cik SHiN~JU berkata...

muahahahah...org asli paloh hinai yek...dekat ngn kg koi dah paloh hinai tu...

manna_salwa berkata...

salam jenguk2 intai2..
huhu~ kelakar2.. ih3

akuanakpahang berkata...

Dia bijak dgn permikiran dia dan kita bijak dengan pengetahuan kita.

*Susah-susah aje incik hehehe...

sahromnasrudin berkata...

ada 1 kamponmg org asli kt tempat sy ada 3G punya liputan..jgn tak caye ye huhuhuhuh

pakcik kordi berkata...

hahaha...koi rindu dgr org asli bckp!syaya....syaya....heheh...

iman berkata...

hehe..orang asli memang ckap sebut syaya n syini ke?ingat kan dalam cerita adamaya je..

deena farhana berkata...

kih3...org asli mantopp!

Abd Razak berkata...

Salam...

buat muka seposenlah yg tanya tu hehehe

melatidaisy berkata...

hihi.. klaka ..

sy baru skali je masuk prkmpungan org asli..rindu lak kt adik2 kt sane :)

cemomoi berkata...

assalamualaikum:

iqbal: tak tau la pulak gitu gayanya dorang tu

zulkbo: seskali buat lawak dengan orang gomen tu baru le mesra sikit...

cik shin-ju: sudoh la... ketnya bukan orang kampung oak le ye...

manna_salwa: buat pembasah gusi jeee

akuanakpahang: syaya tak syusyah incikkk

sahrom: la nih orang asli lagik kaya daripada kita dahhhh

pakcik kordi: koi kalu nok dengo suruh mentua je bercakap, pandei amattt

iman: gamaknya dorang shooting kat paloh hinai le tu

deena: mantop? haaa ye le kot

abd razak: kabo dek orang pahang muka kanyo!

melatidaisy: ni mesti program dakwah ni... elok le tu jangan abih program terus tinggal je, puas le dorang seploh kali masuk islam

ikan emas berkata...

tak baik tau awak ngata dia org..

kat uma kita mana ada parabola ??
uma depa mcm-mcm ada da

//
byk ca ya nun aliff kawin dgn depa ..kenapa yer ?
jgn nanti tanah sekangkang jadi seinci

cemomoi berkata...

ikan emas: ups! sayakah yang mengata dorang ni paling bijak?

yang pasti sebahagian daripada mereka lebih kaya dari kita bila dapat pampasan, ada yang berjaya jadik kontraktor, senator pon ada dan memang betoi ramai yang kawin dengan cina balak sampaikan anak dorang buat mata kita terbeliak... comeinyaaaa

oempak berkata...

I'm here again visiting :)

Akie.. berkata...

kat rompin semua menda ada...hu2