Jumaat, 18 Jun 2010

jangan ganggu aku lagikkkk

jadual cuti

khamis

bangun pagi, basuh baju dulu (bukan aku yang basuh, mesin yang basuh)

dok kat belakang, pasang jaring pagar grill belakang (kami pakat kongsi sama dua baris rumah teres untuk buat pagar lorong. tapi dengo crita anjing bule masuk pulak... tu yang kena pasang jaring mata punai)
(kerja drill dibuat setiap dua kaki.. abih la tile rumah...)
janji ngan pest control nak datang kul seploh. kul seblas pon tak nampak batang idong... ni yang aku maleh nak deal dengan orang kita ni. bila aku sms, dia kabo kul 11.45, "ada problem sikit." 12.15 tak sampai aku sms lagi, "nak datang ke tak? tanak, aku nak cari orang lain je ni..." diam, takde jawapan dah. bila membeli dan membelah, aku ni bukan je fikir untuk dapatkan barang atau perkhidmatan. seboleh mungkin dengan niat nak membantu orang kita. aku niatkan bermuamalah sesama islam supaya Allah redha dan berikan ganjaran pahala. kalu beli dengan orang bukan islam, kita takat dapat barang yang kita nak je la, muamalah dari sudut agama lebur le. takpe le mahal sikit, sekurang-kurangnya membantu saudara seagama dan sebangsa.

(bancuh ubat setong beso, untuk semburan atas siling dan setiap lubang yang dikorek)

dekat kul satu baru datang. nak hangin jugak. ni bukan janji melayu lagik dah ni. tapi ati mudah sejuk, layan je la. tolong dorang punggahkan barang skali. rumah aku dah macam tongkah pecah. macam baru pindah. kul lima lebih, orang rumah balik, keja tak siap lagi. dekat kul tujuh baru setel. hadui la, sampai tengah malam aku punggah dan susun barang. longgok je dulu.

(masukkan cecair umpan tu, pastikan lubang dikorek sampai kat tanah... )

jumaat

bangun pagi basuh baju lagi

start kemas semula. satu penyakit aku ni, bukan boleh lama barang tu dok satu tempat, mesti nak ubah. tukar selera. setting balik kedudukan barang dalam rumah. bukan takat dalam bilik, ruang tamu dan dapur, atas siling pon aku panjat sebab setting arial tv. nama je dok dekat kawasan perbandaran, tapi siaran gaya hampeh jugak. dah lewat petang ni, baru le aku berenti jap, nak layan blog. rasa lama bebeno tak menjengah tengok rakan-rakan maya...

kalu rasa komfiden nak buat sendiri bole dapatkan racun tu kat kedai tapi rega sebotol paling murah dia kabo rm80. yang dia guna ni reganya sebotol rm200 tu pon campur dua jenis - satu berbau kuat, satu jenis lagik takde bau)

9 orang adijauhari:

akuanakpahang berkata...

Harap2 amanlah yeek lepas nei tak de dah makhluk yang menganggu hidup aok yeek..ini kata dek org cari sampai ke lubang cacing hehehe...

mamawana berkata...

Mama visit...

Pak.....lumayan gitu...lepaih ngorek tu...banyao ker dpt umpan cacing...ihiikkksss

Mazru Majid berkata...

salam...

amboi weh..ni ckp dek org,alang2 nyeluk pekasang bior sampai ke pangkal lengan!

piewahid berkata...

koi pun pening kala org bjanji bgitu. mtk2 abis lari belake la parasit tu yak. byk mender kena buat balik tu, tiles guane lah, tak yoh tukor ke? bau mboh bminggu xhilang2 tu.

p/s aok ni kategori suami & bapa mitahli sebenonyer...

pakcik kordi berkata...

moge aman damai le lps ni...=)pest kontrol itu yg bernama kamal kamal pest kontrol ke>?ke lain>?

Acik berkata...

Salam..
Masa berjanji memang cair lidah tp masa nk tunai janji...hampeh! tu la sikap org Melayu yg tak hayati amalan hidup Islam..
Mentaliti kena ubah ikut Islam baru hidup boleh maju.

Cikgu Jang .. berkata...

buat biar puas hati....duit habis takpe...

cemomoi berkata...

assalamualaikum:

akuanakpahang: yea betui, koi pon tak prasan rupanya cari sampei ke lubang cacing

mamawana: hee cacing pon lari nyampah layan puak anak-anai ni sikit pon tak kasi can, semua dia balun

mazru: haaa gini bunyinya doh "alang-alang menyeluk pekasam, bio sampei ketiak masam"

abgpie: tiles tak ganti sebab lubang kecik je tapi banyok le... takpe le dari runtuh rumoh bio le belubang sikit

tang mithali tu dok juga, pasei garang semacam...

pakcik kordi: koi tlepon gak, mboi rega dia tak tahan koi...

kak acik: kekadang sikap kita bila berjanji menjadik cemuhan orang bukan islam pulak sebab sampai merosakkan nama islam... baru ni ada bengkel dengan orang siam dia pon pandai sebut 'insyaallah'

cekgu jang: betui tu, biar tak aman poket dari tak aman ati, nanti takut masaloh lebih beso pulok datang

Webmaster@Echam berkata...

Moga aok aman dr gangguan lepas dr ni yekkkkk...

pilihan

Melayu Hebat: kita genius la

siri tajuk tu pon dah menjadikkan sesetengah orang melayu rasa jelek - malu nak ngaku apatah lagi nak bangga dengan kemelayuannya. takpe, tu...

rodong