Selasa, 1 Jun 2010

betulkah bangsat?

rasanya tak perlu berhujah tentang al-Quran kerana mereka sentiasa menentangnya (walaupun mereka tak berdaya untuk tidak mempercayainya)

Flotilla

Yahudi

Bible

"jangan kamu melemparkan mutiaramu kepada babi" (matthew 7:6)

'.. tetapi jesus menjawab, "tidak patut mengambil roti yang disediakan bagi anak-anak dan melemparkannya kepada anjing." (matthew 15: 5-6)

beginilah kitab bible mengajar bangsa yahudi menanggapi manusia lain yang bukan daripada kaumnya. termasuk kita ni la. 'goyim' atau gembala tunggangan. betapa hinanya bible mengajar penganutnya dan menyamatarafkan bangsa bukan yahudi sebagai babi dan anjing, binatang paling hina dalam mana-mana tamadun manusia walaupun ia menjadi hidangan yang enak oleh sebahagian besar orang bukan islam. di sisi islam, kedua-dua binatang tersebut menduduki status najis paling berat, najis mughallazah.

tidak hairanlah mereka akan buat apa sahaja walaupun keji, zalim, melampaui batas atau rasanya tiada lagi senarai kata maki seranah yang sesuai untuk digambarkan kepada bangsa yang dilaknati Allah ini, kerana manusia lain pada mereka ialah binatang yang boleh dibuat apa sahaja dan mereka pula 'kununnya' bangsa pilihan tuhan.

'..."bahkan kamu menentang tuhan sejak aku mengenal kamu." (deuteronomy 9: 24)

sedang tuhan mereka lawan dan perdayakan, sedang nabi-nabi mereka bunuh dan persendakan, inikan pula kita yang dianggap binatang. lalu bangsa manusia apakah yang kita hadapi ini?

dan peringatan ini sentiasa ada tapi sering pula diabaikan:

"sekali-kali tidak akan redha yahudi dan nasrani terhadap kamu sehinggalah kamu menurut jejak langkah mereka" (maksud surah al-baqarah: 120)

dalam terdesak begini apa lagi tindakan yang boleh kita buat selain daripada konsisten memboikot mereka.

14 orang adijauhari:

melatidaisy berkata...

sekali-kali jangan mengaku kalah !

Nur -al- Ain berkata...

celaka lah kau yahudi!!!!

azieazah berkata...

Memang bangsat...

tanpa ragu, kita boikot.

Cikgu Jang .. berkata...

laknat si yahudi...

Saya berkata...

tak tau dah nak kata apa..

teruk betul diorg ni..

memang patut la Allah laknat mereka

BOIKOT

Abd Razak berkata...

Salam..

Hanya belian yang boleh memotong belian..

Kita di sini selesaikan masalah buang anak, zina, judi, arak dan macam-macam lagi maksiat yang berleluasa berlaku..

LanaBulu berkata...

Cemomoi..
Seperkara yg dilupai orang:
Konsepnya yg begini : Jangan menyalahi musuh sbb? mmg dah kerja musuh memusnahkan islam dan orang islam..
Yg menjadi masalah lebih besar adalah kenapa?
- orang islam masih lagi menyokong mereka samada secara langsong atau tak langsong..????
contoh??
* perokok tegar
* Melantik yahudi sebagai penasihat..
* membenarkan yahudi masuk dalam negara..bahagian keselamatan lagi..
* menggunakan barangan sokongan kuat kpd yahudi..
* memacang dinding ke dalam tanah sebagai menghalang jalan bawah tanah bagi rakyat palestin mendapatkan bantuan spt disempadan mesir sana tu..
* lihat lah negara kaya tok arab..kemana kekayaan mereka salurkan..?
maaf ceomoi pasai melalut sikit..bukan apa geram...!
Dok tunggu jugak bila Iran nak tekan button peluru pepandu pi ke negara haram yahudi tu..
asyik dok gah saja pun buang karan saja..

deena farhana berkata...

Israel laknatullah!! tu je yg msih mampu nk luah. hati ni panas nengok pe'el binatang diorg nih

piewahid berkata...

salam sahabat,
mmg kita turut sedih & simpati.
nk ckp pasai yahudi ni, mmg kita takkan tercakap. pjg ngat sejarohnya.dia org dh lama kuasai minda kita, bkn peduli kita memekik melolongpun...

yg penting, sama2lah kita kmbali kpd al qur'an dan sunnah. itu sahajalah kekuatan kita.

maCy berkata...

sakai punya yahudi. ~terpengaruh dengan blog jj.. hehe

zulkbo berkata...

salam ziarah
nak boikot israel ni
cukup 3 produk jer
coca-cola,colgate
dan starbuck kerana
mereka nyata mengaku
support yahudi israel

Pacifist berkata...

Sampai bila pemimpin dunia Islam mahu berdialog dan berjabat tangan dengan zionis laknatullah? Sampai bila kita harus melihat umat Islam disembelih? Sampai bila jihad ilmu, ekonomi, hawa nafsu akan berakhir dan ditukar dengan jihad Al-Qital pula? Disaat tentera Zionis membantai umat Islam, kita masih berjihad hawa nafsu? Ketahuilah selagi kita masih bernyawa,selagi itulah jihad hawa nafsu tidak akan berakhir, sedangkan jihad Al-Qital hanya pada waktu-waktu tertentu. Para sahabat(Rasulullah) berjihad hawa nafsu setelah kembali dari medan perang, sedangkan kita menolak untuk berjihad dengan pelbagai alasan. Kenapa kita tidak berjihad dengan semua jihad yang ada, dan mengikut kesesuaian waktu dan masa? Kenapa kita mengambil tanggungjawab lain untuk mengelak tanggungjawab yang lain? Sedangkan tanggungjawab itu perlu dipenuhi secara berturutan? Kenapa takut dengan kalimah JIHAD? Saya bukan mengejar mati, tetapi lihatlah apa yang berlaku di Palestin dan tanggungjawab kita, dan jika kita masih di takuk lama. Maka, saksikanlah drama air mata ini hingga ke anak cucu kita. Katakan pada mereka, itu sudah nasib mereka(Palestin) dan tiada apa yg mampu dibuat oleh kita.

ummu berkata...

Allah hanya pandang ketaqwaan hamabaNya...

jane berkata...

walaupon tk mmpu, tp skurg2nya kite kene cuba kan pkcik...

malangnya kite smua lemah

;(

apapun, kite yg mmpu ni...cuba!!!

pilihan

Melayu Hebat: kita genius la

siri tajuk tu pon dah menjadikkan sesetengah orang melayu rasa jelek - malu nak ngaku apatah lagi nak bangga dengan kemelayuannya. takpe, tu...

rodong