Khamis, 8 Oktober 2009

sungguh manusia tak tahan ujian

Post oleh : budak cemomoi | Rilis : 11:05:00 PG | Series :

pernah kehilangan sesuatu? ada la kot, pensil ke, duit ke, apatah lagi melibatkan orang tersayang; kaum keluarga ke, tok nenek ke, awek ke. tak kesah la... apa pon kehilangan suatu yang menyakitkan bila terjadi. sesungguhnya bila kita melihat rakan yang mengalami nasib malang, segera kita menasihati agar bersabar dengan ujian Allah tu. tapi bila terkena batang hidung sendiri, sempatkah kita mengungkapkan kata-kata 'Innalillah', sebab semua benda milik Allah so pulanglah kembali kepada yang empunya. nak tersenyum rasa kelat jauh sekali dari menyebut 'Alhamdulillah' ye dak... betapa rapuhnya iman kita. kalu mulut tak menyebut, hati mesti menyahut... ini la hasil nukilan ati aku bila ujian kecil melanda... belum lagi jadik macam sedara kita di Padang, Sumatera.

google+

linkedin

2 orang adijauhari

Tulis orang adijauhari
avatar
LanaBulu
Admin
08 Oktober, 2009 13:01

Memang pun...selalunya lagu tu lah..
Moga kita semua diberi kesabran dalam menempuh aral yg mendatang..

Reply
avatar
cemomoi
Admin
08 Oktober, 2009 14:10

harap kita tak termasuk dalam kumpulan orang yang hanya pandai bercakap aje, tapi tak buat pon "kabura maktan indaLlahi antaqula ma la taf'alun" Allah bagi amaran dah tu

Reply