Isnin, 1 Oktober 2018

mula ada lesen sejak umo 17 tapi baru dapat beli moto ketika tahun kedua di universiti... hoh!kompom sume tu hasil dari simpan duit + biasiswa le tu. gie seremban dengan yuzzeman, hausmet, skulmet dan fakultimet aku untuk bantu buat pilihan. sudahnya rembat le rxz seken untuk lengkapkan pepatah "bia pape asal bergaye"


choih!!! memang papa terus lepas tu... sempat isi minyak 5 hengget kat pertonas bangi, tetiba tali cluth putus... dengan muka toya pinjam duit man 8 hengget untuk gantikan kabel gear.. aduhai... makanya kena ikat perut lagi lepas ni



idop aku sepenuhnya dengan motor, kurang berminat dengan kereta kerana tak suka jem, angin satu badan kalu orang bawak terkedek-kedek, senang nak mencilok, bole panjat divider dan macam-macam kelebihan... senang kata; hujan ke, panas ke, tetap atas motor dan Alhamdulillah hingga kini belum reput je lagik

hampir 6 tahun pakai rxz aku beralih kepada kapcai selama beberapa tahun... wave, kris dan demak... kena rancang bajet plan hidup yang lain pulak.. kumpul reta juga la... sebenonya dalam pada itu, ada satu keinginan yang aku tahan selama bertahun-tahun. aku minat moto kangkang. 2012 tahun panas bila naik pangkat. mula la pakat ninjau-ninjau nak sambar hok mana. tapi Allah tak izinkan lagi. bajet tak ble nak gie... anak tengah meremut. so rendamkan niat ati tu ke dalam rumpun harapan.

25 Mac 2018

akhirnya pecah gak empangan impian tu dengan galakan orang rumah yang memahami betapa batinku terseksa. aku sambar ez rider edisi bajet seken skali lagi kerana memikirkan keperluan kluarga lebih utama dan memadailah sekadar melepaskan remuk redam ati. "nanti Allah tanya aku kenapa ko tak pegi aji dulu?' tersenyum kelat aku bagitau orang rumah yang understanding dan adik aku yang sama-sama join cadangan aku tapi dengan pilihan ez rider masing-masing. apsal pilih moto kangkang? sebab ia sesuai dengan jiwa idop sempoi.

siri fb: selpi dengan gigi



0 orang adijauhari:

TeRhAnGaT

get this widget here

nyinggoh borok ngekek

MaKaSeH JeNgUk

Blog Archive

TerHangiTTT

SuaM KukU

lukisan simple semua orang ble buat sendiri