Jumaat, 21 Oktober 2011

andai kutahu...

muammar gaddafi dah mati... aku cuma baru rasa macam setengah mati.

dah selesai program aku kat central market semalam, senang sikit ati. tapi peristiwa sehari seblomnya seolah-olah macam la aku nak lari dari belenggu masalah nak setelkan projek tu.

cam biasa, masuk opis ingat nak g sarapan tapi member baik tak kelihatan. so bio dulu le... tetiba sakit menangkap bahagian belakang pinggang, seblom perut ikut sakit semacam. ni bahana crita pasal doktor dalam n3 seblom ni ke? ketulahan! dalam mamai berjalan, aku beli seracik buah dengan air mineral untuk alas perut tapi tak bule telan banyak bila perut macam nak terbelah. terasa cam ada bonjolan yang sedang menekan. sudahnya aku bergolek kat tepi kerusi bawah meja. untung je ada sorang kawan yang kebetulan masuk dan terus panggil member lain untuk bantu.

perjalanan pagi ke hkl memang stended dengan jammed. aku dah bergulung-gulung menahan sakit. terlintas kat sorang kawan sekelas masa tingkatan 3 yang meninggal, dengo crita kerana sakit dalam perut. aku pon istighfar bebanyak kot aku juga sedang dalam perjalanan ke arah itu. dah dekat hospital, akhirnya aku muntah. cuma satu je, walau kesakitan tak tertahan fikiran aku masih waras untuk menunggu satu lagi petanda sama ada aku dah nak mati ke tak ni (sambil mengingat dosa yang banyak). aku blom nampak orang yang kita kasihi yang dah lama mati datang melambai-lambai ke arah kita. itu le senjata terakhir setan untuk menyesatkan kita.

uiiii, rupanya sakit kena cucuk untuk masukkan air bateri dalam badan kita heh! bahu sengal semacam bila kena enjet ubat tahan sakit. dan alhamdulillah, hari ni semakin sehat dan Allah masih bagi ruang untuk menjadi muslim terbaik dari hari seblomnya... moga-moga begitu selayaknya.

pssst: walopon dapat mc dua hari, tetap keja. lagipon tayah punch, jadik tayah le aku kotorkan dan pecahkan rekod selama keja dekat 15 tahun ni dengan menghantar mc tu.

video(copy dari klip member n tacap sikit-sikit)

19 orang adijauhari:

munna berkata...

rehat elok2 kat rumah ye.... mati walupun pasti harapnya kita sempat uk memperbanyakkan amalan kita

Kakzakie berkata...

Kalau kakak dah dapat mc tak kuasa nak pergi kerja cemomoi. Habis tu sakit apa? Kakak ingatkan appendix. Syukurlah dah beransur sembuh...

Ati Masrif berkata...

salam,

ketumbuhan apa dalam perut tu?
tak perlu bedah ke..?

dulu masa berkawan dgn hubby
dia pernah kena operate apendik
segera masuk hkl sebab dah nak pecah
nasib sempat bedah...alhamdulilah
dapat kahwin ...hehe :P

Anaa berkata...

uisshhh.. sampai jatuh tergolek tu.. ini macam kes batu karang jer...

15 tahun keja tak pernah mc? uikk, ni orang ka robot....hihi.. malu ler, koi selalu mc.. sakit ngengada pun mc.. huhu..

apa pun, jaga ler diri memolek.. minum ler air bebanyak..

Ungu Violet berkata...

sakit penghapus dosa kita...mkn obat yer...jaga diri taw..:)

zulkbo berkata...

salam..
ermm..aok makan buah tu
punca meragam kut..perut kosong..


apa pun bawak lah berehat..
moga aok cepat sembuh..

akuanakpahang berkata...

Salam sahabat, Bawak2 rehat getek yak :)

Woofer Storm berkata...

laa ciannya...

jagn lupa minum ubat...ingat mati,ingat2...

ajumohit berkata...

aduii dugaan dtg ni mmg mengingatkan kita utk manjadi lebih baik dr sblmnya, smg cepat sihat, dh dpt mc tu rehatla, leh main ngan si tecit tu hehehhe

Yastro berkata...

As salam sahabat...

Bahayanya juger yer sakit perut nih...sakit sebab ape sebenornya aok ni cemomoi??

Nida berkata...

Salam...

Semoga cepat sembuh.. tapi eloklah berehat dari pi kerja kalau badan tu tak sihat.. kesian kat badan tu, sakit tapi dipaksa bekerja.

Nizam berkata...

Rehat2 le de rumoh....

shaniza berkata...

Salam..
Semoga cepat sembuh..
Elok rehat cukup2 sebelum keja. badan nk pakai lama lg.. dan ingatlah org yg tersayang! ^_^

Werdah berkata...

Assalamu'alaikum

Semoga cepat sembuh.HKL tu tempat ulang alik .. kata kawan bawalah roti jadi cepat sikit habis jemnya...

ckLah berkata...

Aladung...ayong...ayong...
Berehatlah....

dyea irdina berkata...

alahai...harap2 dah sihat skrng ni yer...bila sakit mmg kita ingt sgt padanyakan...tp bila sihat mesti terlalai sikit sebanyak...hehhehe sy pengalaman sakit paling sakit sakit nak beranak je la..hahahhahahahha tergolek2 jugak menahan sakit...tp alhamdullilah tuhan permudahkan segalanya..amin

Jang .. berkata...

Salam...

Gonekan, robotpun mboh abis bateri yak...

Bawok2 le berehat...

cemomoi berkata...

assalamualaikum

tima kasih atas doa dan nasihat kengkawan.

yang terpapar sekadar pertanyaan "apa gamaknya perasaan orang nak mati?" dan bila crita kat kengkawan opis yang tolong hanto kat emenjensi tempoh hari sambil ketawa, "bila aku tak nampak setan tu maknanya aku blom nak mati lagi..."

bukan untuk senda-gurau sebenonya tapi moga kita sokmo ingat betapa penghujung idop nanti ialah permulaan idop yang abadi, kalo tersesat di situ takde kesempatan nak berpatah balik.

minta Allah matikan kita semua dalam husnul khatimah, aminnnn!

Yastro berkata...

Singgah jak...Selamat hari Raya Aidiladha cemomoi...semoga aok sihat sokma dan dirahmati olehNYA