Khamis, 21 April 2011

berkira saaaangat!

Post oleh : budak cemomoi | Rilis : 3:12:00 PTG | Series :
ada orang pesan!

rugi ke kita?

1. heh! masa zaman dok asrama dulu, time nak semayang ada sorang member tu slalu tunggu pak imam nak abih baca fatihah baru dia angkat takbir. lepas tu bole sama-sama sambung aaaaaamin! (patutnya 'aaa' tu 2 harakat je yea, 'min' tu yang kena panjang sikit)

2. huh! bila lambat ke surau atau semejid, kita slalu tunggu imam bangkit nak-nak time tahiyyat. rela kita tunggu pak imam setel bacaan tu baru kita masuk...

barangkali dua situasi ni kita rasa rugi sebab menunggu. tapi terlupa pulak jika kita awal join solat tu tentulah kita berada dalam zon pahala...

tapi yang tak pnah kita rasa rugi bila kita slalu join kontes sms afundi bio pon tak dapat apa-apa...

google+

linkedin

30 orang adijauhari

Tulis orang adijauhari
avatar
Kakzakie
Admin
21 April, 2011 16:00

Pernah terjadi.... Masjid pertama sampai dah solat sebab anak nak buang air singgah masjid lagi. Sedang solat tahiyatulmasjid tiba-tiba ada makmum masbuk ingat kita solat zuhor. Apa reaksi?....

....kontes sms afundi hm....

Reply
avatar
munna
Admin
21 April, 2011 16:43

layan program realiti..tapi tak pernah mengundi...ai kan kedekut kredit..

Reply
avatar
relevan
Admin
21 April, 2011 16:57

Betui betui..time ngundi SMS.. tak berkira ngat..

Reply
avatar
ikan emas
Admin
21 April, 2011 17:25

salam,
den tak ponah join sms ke mms ke..apa tah laghi video

Reply
avatar
21 April, 2011 17:32

Dah 2 tahun tak tengok mana-mana konsert realiti ni...




layan afc lagi baguih.

Reply
avatar
Cik SHiNJU
Admin
21 April, 2011 18:06

Koi x pernoh ngabihkan duit ngundi sms ke ape ke..erk,tp kontes Petronas ade la masuk..letok resit ngn nama penuh jek..x kuar duit..eh,kuor la duit mase nak isi minyok ter..

Kontes blog pun join kala rodong2 rapat yg buat..bg sokongan..heheh

Reply
avatar
Miecyber
Admin
21 April, 2011 18:25

Aahlah kalau sms selamba jer...

Robot halus

Reply
avatar
21 April, 2011 18:29

Lebih hebat pe'el org kita melayu rugi 10 hinggit nampak dan berkira sangat, rugi ribu2 takpadahal aje huhuhu

Reply
avatar
dyea irdina
Admin
21 April, 2011 19:05

kekekekkeke....berkira mcm2 jenis berkira...yg paling tak best masa bercinta tak berkira tp bila kawin nah kooooo pak aji bakil rupanya..korek idung pun berkira...tp bab afundi tu mmg la sapa la ek yg undi..rugit ul perabis duit sms sbb pemenang dah ditentukan..sapa yg kuo dah ditentukan jd unt tujuaan apa afundi tu...mau untung demer ajer

Reply
avatar
ckLah
Admin
21 April, 2011 19:57

Dengan ibu bapa pun, ramai juga yang berkira...

Reply
avatar
anyss
Admin
21 April, 2011 20:34

Assalamualaikum,
Banyaknyeeeee buah epal

Reply
avatar
anitaare
Admin
21 April, 2011 20:42

demi masa sesungguhnya manusia itu dalam kerugian kecuali mereka yg beriman,beramal soleh dan berpesan-pesan dgn kebenaran serta berpesan-pesan dengan kesabaran.(Al Asr 103:1-3)

terimakasih atas peringatan

Reply
avatar
Piasara
Admin
21 April, 2011 20:52

"adoiii....tak faham dgn org2 skrg ni,suka sgt berkira dlm banyak hal.."

Reply
avatar
mida midot
Admin
21 April, 2011 21:23

Kita akan berkira bila tak ikhlas .nawaitu tak betul . . selalunya mcm tu .semua harapkan balasan.

Reply
avatar
22 April, 2011 07:51

berkira2 yang tidak kena pada tempatnya...
sesunguhnya manusia itu dalam kerugian jika x faham.....

Reply
avatar
Jejaka Desa
Admin
22 April, 2011 07:58

Terlebih kire la ni...

Reply
avatar
22 April, 2011 10:37

dah lama tak layan AF...layan AFF ada la..dah minggu brape erk?? huhuhhhh

Reply
avatar
NICK IRFAN
Admin
22 April, 2011 11:52

btol2... sokong en cemomoi...

Reply
avatar
Werdah
Admin
22 April, 2011 15:53

Assalamu'alaikum cemomoi

Lepas ni jika ada sesiapa yang dapat solat berjemaah kenalah sedaya upaya ikut imam kan.. insyaAllah.. mana tahu mungkin amiin kita bersamaan dengan amiin malaikat..

Reply
avatar
suri solehah
Admin
22 April, 2011 17:11

salam..berkira dalam soal pahala yang tak tahan tu huhu

Reply
avatar
Abd Razak
Admin
22 April, 2011 18:35

Assalamualaikum...

Kita tak pernah rasa rugi dalam bab beribadah sebab itu kita tidak bersungguh-sungguh..

Reply
avatar
23 April, 2011 20:08

rugi dicari sendiri le tu...

Reply
avatar
maCy
Admin
23 April, 2011 20:41

afundi tu mbazir betul~

Reply
avatar
Woofer Storm
Admin
24 April, 2011 06:49

entry menyedarkan kita ni..terima kasih ye..mgknn kita lagi suka membuat dosa dari pahala,yala megjar kedunian semata2...emrmmm

Reply
avatar
qellissa
Admin
25 April, 2011 09:37

waaa...x pernah join afundi sesapa coz rugi duit jer..huhuhu..

Reply
avatar
Ati Masrif
Admin
25 April, 2011 22:21

rugi na...

kita pun tak pernah nk afundi2
tak kuasa bazir..

lani suka tgk saje mentor..tak yah bayor pong :)

Reply
avatar
Yastro
Admin
26 April, 2011 00:20

Mende?? Afundi!! Hehehe...x penoh lg koi buat mende2 tu....tah sape la yg gile ngat melayan undi sms gitu...

Reply
avatar
cemomoi
Admin
27 April, 2011 08:55

assalamualaikum

Kakzakie: susah nak jawab tu kena tanya ustaz le pasal saya pon baru nak stat... sebab tu kekadang kalu saya nak solat sunat atau jamak dok kat belakang sikit sebab orang yang solat fardhu takleh berimamkan orang solat sunat cenggitu juga jamak.

munna: eelok le tu jangan sedekah kat orang yang dah kaya...

relevan: heee nak bagi duit anak belanja skuloh kena catu...

ikan emas: kalu semua orang tak layan program tak pekdah mesti tak de dorang nak buat dah

azrina: koi pon tade masa nak layan program cenggitu... sedih negok makcik-makcik nangis depan tv

Cik SHiNJU: koi pon nunggu tuoh yang tak kunjung tiba dengan kontes petronas ter

Miecyber: kalo sedekoh mboh banyok pahala ter

akuanakpahang: setuju amattt..

dyea irdina: blom daaaapat, kena la melabur duluuuu

deme doh kaye toksoh diberi kaya lagi

ckLah: eeee... kena buat kira-kiraaa

anyss: isi selagi muat lepas tu tak dapek nak kira... bole buat kontes teka epal nih!

anitaare: moga kita termasuk dalam kalangan orang yang beruntung

Piasara: kena bukak buku kira-kira kalo dah semua orang berkira sangat

mida midot: orang kata, "baik ada makna..."

S..U..D..@..I..S: rugi yang ni pon banyak yang tak sedo

Jejaka Desa: takde menda doh nak dikiranya

sahromnasrudin: huuu jangan nagis depan tv, huduh beno nampaknya

NICK IRFAN: bole jadik calon PRU la kalo dah ada penyokong nih

kak Werdah: setuju bebeno tu... sapa lagi yang makbul kalo bukan doa para malaikat yang suci dan bersih

suri solehah: tak sedo kita rupanya...

Abd Razak: betui tu... menda yang tak nampak slalu orang buat deeek... kalo pahala ditukar dengan duit, huru-hara manusia ni

Cikgu Jang: ketnya masa ni tak rasa rugi lagi...

maCy: kena tipu idop-idop pulak tu

Woofer Storm: saling berpesan supaya sesama dapat rahmat

qellissa: eeelok le tu.. dorang dah cukup kaya untuk trima lagi duit kita ni

Ati Masrif: aa'ah... cari le sesuatu yang lebih baik dan berpekdah

Yastro: deme tu nipu kita tanpa sedo... ralit ngat melayannya

Reply
avatar
Myra Jay
Admin
02 Mei, 2011 14:49

Nasihat yg saaaaangat baik.. TQ yer syer :)

Reply
avatar
cemomoi
Admin
03 Mei, 2011 14:04

myra jay: baik ada maknaaaa... nak suruh jadik baik jaaa

Reply