Sabtu, 22 Januari 2011

hak diambil oleh yang berhak

“Allah (Yang Menguasai Segala-galanya), Dia mengambil dan memisahkan satu-satu jiwa dari badannya, jiwa orang yang sampai ajalnya semasa matinya, dan jiwa orang yang tidak mati dalam masa tidurnya; kemudian Dia menahan jiwa orang yang Ia tetapkan matinya dan melepaskan balik jiwa yang lain (ke badannya) sehingga sampai ajalnya yang ditentukan.” (maksud firman Allah surah al-zumar : 42).

mohon maaf tak berkesempatan merayau kat blog kengkawan... time tulih ni pon tengah sangap lagi. ngantuk gila...

innalillah dan ucapan takziah buat jiran seblah rumah yang baru je kehilangan isteri... sehari suntuk rakan dan jiran membantu menguruskan khairat kematian hingga le ke tahlil, baru ni nak berehat. semoga Allah mencucuri rahmat wa mawaddah untuk ruh isteri jiran aku ni dan dia serta anak-anak dapat bersabar dalam menempuh ujian Allah ni.

14 orang adijauhari:

azieazah berkata...

Alfatihah...

Salam takziah buat seluruh ahli keluarga jiran awak tu.

Mati itu pasti, hidup insyaAllah.



*Kak Azie pun baru bangun tido, lena awal, bila bangun layan tenet lak.

zulkbo berkata...

انّا للہ و انّا الیہ راجعون
Takziah buat ahli keluarga
arwah..semoga di tempatkan
di kalangan orang beriman
dan beramal soleh..

Werdah berkata...

Assalamu'alaikum

Innalillahi wainna ilayhi raaji'uun.. semuanya akan kembali kepadaNya.. semoga Allah merahmatinya.. amiin

shameel Iskandar berkata...

Salam ..
hidup dan kehidupan hanyalah pinjaman dari Allah, jadi Allah berhak mengambilnya kembali pada bila-bila masa. Kekadang diambil diluar duga, tanpa sebab pada logik akal kita.

Salam takziah kepada jiran cemomoi yg kehilangan isteri itu.

Abd Razak berkata...

Assalamualaikum..

Inna lillah wa inna ilaihi rajiun

Moga Allah tempatkan rohnya di kalangan orang-orang yang beriman..

Nida berkata...

Al-Fatihah.. semoga keluarga arwah tabah menerima suratan dariNya.. yang hidup akan mati, dan itu ketentuan yang sudah pasti

munna berkata...

dari Allah kita dtg ..pada Allah juga kita kembali

sahromnasrudin berkata...

al-fatihah utk arwah shabat jiran cemomoi itu..semoga rohnya dilimpahi rahmat Allah SWT

Kakzakie berkata...

Salam cemomoi,

Innalillahi Wainnailaihirojiun...
Dari Dia kita datang dan kepadaNya juga kita kembali.

Sedih kehilangan sesorg yg dikasihi tapi itulah lumrah kehidupan kerana apa juga yg kita miliki adalah pinjaman semata-mata.

si para para berkata...

salam takziah untuk keluarga si mati..

semoga rohnya di cucuri rahmat....


sesungguhnya kita pasti menyusuli mereka suatu hari nanti..



alfatehah....

Amy Syaquena berkata...

al fatihah salam takziah buat selruh ahli keluarga jiran awak...

Alimaz-Kembara Terasing berkata...

dah mmg hak DIA kita siapa nak menghalang....

Tuan Din berkata...

Alfatehah..

cemomoi berkata...

assalamualaikum:

tima kasih atas doa rakan-rakan semua. semoga beliau pergi dengan penuh keberkatan dan maghfirah Allah. dengar crita dia sedang mengandung dan ada yang kata memperoleh mati syahid.. moga-moga Allah anugerahi dia syahid tersebut. amin!!!