Khamis, 1 Julai 2010

jumpa identiti?

nak selesaikan hutang aku

LAWAK ORANG ASLI siri last

yang dicopy dari emel,

PETAI

(rumah orang asli di kuala gandah, pahang)

Seorang penjual petai orang asli di tepi jalan berkata kepada seorang lelaki yang bercadang membeli petai itu ...

"Incik satu longok, RM1 syaja. Tapi, kalau incik ambil syemua, kira murah ...RM20 syaja."

Tanya lelaki berkenaan : "Berapa longgok semuanya?"

Jawab orang Asli itu : "Syemuanya 20 longgok ."

CUTI

Seorang pengawal keselamatan kaum orang asli yang bekerja di sebuah kilang berjumpa dengan manager minta cuti ...

"Tuan, syaya mahu minta cuti syeminggu balik kampung, ada urusyan keluarga. Bolehkah?

(balai raya kampung orang asli di lojing, cameron highland)

Jawab manager : "Cuti seminggu? oklah, saya bagi cuti seminggu."

Selepas 14 hari, baru si pengawal keselamatan itu balik bertugas.

Tanya si manager : "Kenapa dua minggu cuti?"

Jawab si orang asli itu : "Syaya minta syeminggu cuti. Tuan bagi syeminggu cuti. Jadi dua minggulah ..."

KONDOM

Seorang penduduk orang asli mengadu pada pegawai kesihatan:

"Doktor! doktor kata kalau pakai kondom, bini syaya tak boleh beranak, tapi syepas syaya pakai, dia beranak juga, sudah berduyun-duyun anak syaya."

Tanya pegawai kesihatan: "Pakcik pakai kondom itu betulkah caranya?"

Jawab orang asli: "Syaya pakai betul pada tempatnya, cumanya syaya ini orang Isylam, bila syaya tengok kondom itu tidak bersunat, syaya pun sunatkanlah (khatankan) ..."

kot-kot la crita ni ada moral yang boleh dipelajari, amik le yang baik-baik aje, kalu takde anggap sebagai pembasah bibir supaya senyum tu lebih sikit, hilang jugak stres seharian bekerja

13 orang adijauhari:

melatidaisy berkata...

hehe :)

Abd Razak berkata...

Salam...

Untuk senyum hilangkan stress bolehlah...

endiem berkata...

macamana nak sunat kondom..bocorlah

zulkbo berkata...

salam..
elok la cenggitu
menadai sendiri
orang asli nie...
he he..lawak

Nur -al- Ain berkata...

memang kelakauuuu.. tapi org asli skang dh advance... dan diorg la paling untung.. macam2 dapat ;)

Fello Ariza berkata...

hahaha...canne nk khatankan kondom?..erkkk :P

piewahid berkata...

tumpang nyengih :)!

iqbalsyarie berkata...

hahaha..aduyai...org asli mcm ni masih ada tak?
Latest post:Berapakah nilai cinta manusia?

chaironi berkata...

lucu oe....

mahira oya berkata...

lawoks la...
gelak besar nih..hahahhaa

akuanakpahang berkata...

Salam hari jumaat singgah sambil menyengeh kat sini.

sahromnasrudin berkata...

pegawai kesihatan lupe nak ajar cara gune tue...hehehehe

cemomoi berkata...

assalamuaaikum:

teman semua, cerita ni tak ada kena mengena dengan sesapa pun. sekadar berkongsi senyum hilangkan stress dan tidak bermaksud menghina dan membawa maksud yang tidak baik dan kotor... jangan maraa aaaa

pilihan

Melayu Hebat: kita genius la

siri tajuk tu pon dah menjadikkan sesetengah orang melayu rasa jelek - malu nak ngaku apatah lagi nak bangga dengan kemelayuannya. takpe, tu...

rodong