Sabtu, 8 Mei 2010

aik? aku pulak yang kena?

petang

"mama! angah nak pinjam duit mama bole?" anak seusia enam tahun memandang penuh harap ke muka ibunya agar permnntaan tersebut tertunai."angah nak buat apa?"

"angah nak beli cincin untuk mamalah" serius anak itu menjelaskan niat tersirat.

"cincin untuk mama? kenapa?"

"la untuk hadiah hari ibu la!"

terkerenyeh ibunya, tenggelam dalam keikhlasan anak tersebut.

"haaa... tengok! anak pon tau nak bagi hadiah kata mama dia.. nak harap abang bagi... huhhh! enta la"

sudahnya aku jugak yang kena bila bini aku bercerita tentang keletah anaknya hari ini. apa yang bole aku buat , sengih aje la... dalam hati "bukan tanak beli, harga emas tengah mahalllll.."

malam

cerita terakhir baru aku terima...

"angah tak jadi belikan mama hadiah... sebab mama marah angah. angah tak suka mama marah angah"

"tu la, yang ko buat perangai tu buat menda.. mama tengah pening kepala ni..."

aku? sengih lagik.

selamat hari ibu untuk mak kat cemomoi tu. moga ceria sokmo

kapsyen: kad hari ibu dari angah

13 orang adijauhari:

maCy berkata...

hadiah cincin plastik la~ lalala~ ;p

selamat hari ibu buat mamanya :D

Mazru Majid berkata...

selamat ari ibu weh...baiknye anak2 deme tu

Webmaster@Echam berkata...

Selamat hari ibu untuk semua ibu-ibu kat Malaysia.

piewahid berkata...

salam sahabat,
angah mtk budget nak beli cincin?
agoknyer moknyer yg bisik2 nyakat abohnyer te. hihihi

cemomoi berkata...

assalamualikum:

macy: hemmm ingat kecik-kecik dulu beli asam dapat cincin tengkorak... kalo buat cincin tunang mesti nampak lebih ganas sikit

mazru: heh... bebudok sekarang tah mana dorang dapat idea ter.. advance sungguh

echam: harap ibu-ibu jangan le lupa kat babak le kalo dapat hadiah ter

abg pie: ye le gamoknya.. tak terjangkau akal koi ke situ, penangan orang pengalaman ni tima kasih kongsi taktik deme nih

Nida berkata...

hehe.. cute sangat si Angah tu... bangga je kalau jadi mak bila anak nak belikan cincin emas..

Mimie.Candy Cane berkata...

hehe..same macam anak-buah saya mase kecik.bergilir2 mintak 20 ngan akak..lepas tu belikan pen,pencil n pemadam utk ibu dorang.ehehe..

selamat hari ibu ..

Saya berkata...

comel tul anaknye...

siap x jd beli adiah sbb mak marah..hakhak..

mahira oya berkata...

comel jer

AMIRA IS MIRA berkata...

ololo...cumelnye angah...bek angah ader effort nak bg mama hadiah

BalqisShafiqa berkata...

cincin yang dibuat sendiri pun sesuai dihadiahkan.

nampak seni ikhlas daripada kesungguhan anak-anak. :)

pakcik kordi berkata...

hahaa...=)

wow!!!selamt hr ibu!

cemomoi berkata...

nida: mama kumpul t ayahnya pinjam la time sessakkk

mimie: hah cepat le carikan bapak sedara untuk bebudak tu senang kalo dorang mintak tunjuk aja kat pak sedaranya

saya: bebudak ni ikut sedap mulut dia aj kadang tu macam dah amik insurans aje

oya: macam bapaknya jugakkk

amira: nak kena tunggu hari bapak pulak kot bule dapat hadiah keta baru ke... mesti dia pinjam duit mama dia lagi

balqis: buat cincin dari batang daun ubi.. penah tengok ke cincin n rantai daun pucuk ubi?

pakcik kordi: he he he (ketawa untuk bini) mana bule beli hadiah untuk dia kan? kalo beli mesti bagi kat ibu bukan kat bini yek

pilihan

Melayu Hebat: kita genius la

siri tajuk tu pon dah menjadikkan sesetengah orang melayu rasa jelek - malu nak ngaku apatah lagi nak bangga dengan kemelayuannya. takpe, tu...

rodong