Jumaat, 23 April 2010

Filled Under:

nak beramuk jugak ke

masih mencari ketenangan

air yang tenang jangan disangka tiada buaya

sebelum tempoh bertenang berakhir dan akan datangnya ketenangan selepas 25 ni.. bukan sahaja orang Hulu Selangor... bahangnya aku pon rasa juga... harap kita semua tenang kembali..

hek eleh rasa macam nak nyambut raya. bergaduh puas-puas lepas tu mintak mahap 0 - 0.. eh betul la raya... pilihanraya. gitu le mentaliti kita yang nak menjadi bansa maju dan bertamadun (wawasan 2020 + islam hadhari - ikut suka korang la nak tafsirkan apa pon)

ops! member dah panggil g ke kuala kubu bharu... malas tul la

"kuntum khaira ummatin ukhrijat linnasi takmuruna bil ma'ruf wa tanhauna 'anil mungkar..." (ni bukan ayat Quran sebab ditulis dalam rumi untuk membunyikan sebutan bahasa Arabnya - ayat Quran mesti ditulis dalam bahasa Arab yea)

betui ke kita sebaik-baik ummat itu?

16 orang adijauhari:

Werdah berkata...

Salam cemomoi,

InsyaAllah lepas ni nanti tenanglah.

Air yg tenang jgn disangka tiada buaya (ulang balik) ..

azieazah berkata...

Mesti ramai orang berpusu-pusu kat balai raya... harharharhar!

Lady SharpShouter berkata...

tiap2 kali pilihanraya mcm tuh... dah jadi budaya nampaknya. pandang nk jauh ke dpn, sikap masih terbelakang...

akuanakpahang berkata...

salam.. jangan beramuk2 bawak berpakat hehehehe...

Acik berkata...

Salam..
lepas ni ada yg kena pikul amanah.. amanah bererti hak, sedangkan lawannya khianat bererti mengurangi hak org lain. Rasulullah SAW bersabda;
" Pembohong, penipu dan pengkhianat tempatnya neraka"

Mrkolumpo berkata...

salam bang...bile nye nak gi sana?dgrciter esok ada debat kat stadium...mlm kang sey nak balik pelangai..esok ptg bertolak g kkb...erm org ckp jalan dekat ikut jalan lama raub.esok baru nak explore...tak tahu jalan

cemomoi berkata...

assalamualaikum:

kak werdah.. ye tu tang air, tang buaya yang tenang jangan pula disangka kontrol macho

kak azieazah: moh berpusu-pusu la beramai-ramai kita ke sana

lady ss: tahnya cam bebudak dorang nih..

akuanakpahang: harapnya gitu le bang yassin

kak acik: harap kita semua sedo hal itu

mrkolumpo: kua awal takut sosek ni pon polih banyak kek sanun

al-lavendari berkata...

betullah tu, kalau nak di bandingkan dengan kelawar .. kena tidur kaki ke atas !

LIPISLADY berkata...

Assalamualaikum,

Beramuk sesama bangsa dan ugama ni tak berfaedoh langsung, memalu ke bangsa aja...dan memusnahkan ugama...bawak berpakatlah kabo ke deme tuh...

maCy berkata...

naik sampan semata-mata nk berkenalan dgn buaya kat air tenang..

jane berkata...

pkcik ..

sy kene berkecuali
kerjaya sy kna free politiks

nnti akut bias

ngahhahhhha






yg ngundi..undilah dgn bijak
ngahahhaha

Nida berkata...

Beramuk2 pastu berdamai kembali takpe.. takut beramuk2 sampai ke sudah.. rakyat juga yg merana.

pakcik kordi berkata...

dah makin tenang nie...=)

Cik Amy Sensei berkata...

salam..

apa khabar?
moga tenang dan bahagia selalu..

shameel Iskandar berkata...

bila pilihanraya mesti suasana kecoh. Itu lumrah.

Mmenag kita umat yg terbaik(khaira ummah) bila kita menyeru kearah kebenaran dan mencegah kemungkaran.

Andainya kita bersama kemungkaran, aka hilanglah anugerah umat terbaik yg diberikan-Nya kepada kita

deena farhana berkata...

slm..

emm...pasal politik ni, actualy..sy suka je opposition..coz klu xde pmbangkang, goverment pun leka..apapun yg pnting jgn berbalah sampai xigt Allah..

kena posmotemla..nape kalah bru ni.. :)